• 1
  • 2
2021-01-17, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Du blandar ihop yttrandefrihet med Användarvillkor

Nej.

Du menar att det är tuben och enbart tuben som ligger bakom avstängningen av Swebbtv?

Jag har ju inga bevis för motsatsen men det finns ju långt mkt mer extrema åsikter/kanaler som fortfarande är kvar på tuben...
Senast redigerad av Bruz-Lee 2021-01-17 kl. 11:54.
Citera
2021-01-17, 12:05
Medlem
OversteSenaps avatar
Resultatet blir i slutändan detsamma (tror jag). Om alla lämnar Big Tech för andra bolag så hamnar ju alla de som tar sin agenda till de nya bolagen i samma sits. De bolag som helt plötsligt får en boom av nya användare tvingas se över sina regler på samma sätt som har skett inom Big Tech och användarna kommer att känna sig styrda på nytt. När extremister utnyttjar yttrandefriheten till att sprida sin propaganda kommer de nya bolagen tvingas att tysta även dessa. Kan folk inte sköta sig, så blir tyvärr alla vi andra lidande för det. Det spelar ingen roll om de tar sin skit någon annanstans, resultatet kommer bli detsamma.
Citera
2021-01-17, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OversteSenap
Resultatet blir i slutändan detsamma (tror jag). Om alla lämnar Big Tech för andra bolag så hamnar ju alla de som tar sin agenda till de nya bolagen i samma sits. De bolag som helt plötsligt får en boom av nya användare tvingas se över sina regler på samma sätt som har skett inom Big Tech och användarna kommer att känna sig styrda på nytt. När extremister utnyttjar yttrandefriheten till att sprida sin propaganda kommer de nya bolagen tvingas att tysta även dessa. Kan folk inte sköta sig, så blir tyvärr alla vi andra lidande för det. Det spelar ingen roll om de tar sin skit någon annanstans, resultatet kommer bli detsamma.
Det måste ju inte vara så. Viss diversifiering är alltid önskvärt när det gäller företag. Ingen gillar ett monopol (utom de som äger det).
Citera
2021-01-17, 15:59
Medlem
avcs avatar
Inte alls. Bra initiativ.

Varit emot YouTube sedan de censurerade Davidsfarm runt 2010. När de sedan började censurera SwebbTV provade jag t ex DuckDuckGo och Tor istället för Google och Chrome. Efter att ha blivit bannlyst från JewTube pga en kränkt vänsterfeminist i AfS' kommentarfält, blev det ännu mer av den varan. Började t.o.m. tömma Gmail för att avveckla kontot innan jag fick besked om amnesti.

Är fortfarande ytterst angelägen att byta ut skiten, men det som suger är att t ex AnkAnkGå ligger fullkomliga evigheter efter t ex Google's sökfunktioner, och att JewTube saknar konkurrens. Friheten uppväger inte riktigt frustrationen att aldrig få de resultat man önskar.
Citera
2021-01-17, 18:09
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det måste ju inte vara så. Viss diversifiering är alltid önskvärt när det gäller företag. Ingen gillar ett monopol (utom de som äger det).
Nej, det behöver inte vara så. Det är bara hur jag själv tror att det kan bli. Jag hoppas verkligen att det finns de som seriöst vill ta vara på yttrandefriheten och att det kommer alternativ som står sig när de stora gör allt för att kväva den.

Dock är det inte ovanligt att den som får mycket makt gärna gör vad som helst för att behålla den och viker sig för påtryckningar. Dagens politiska korrekthet är ju ett bevis för att folk helt enkelt sväljer sin egen stolthet för att få behålla sitt arbete.
Citera
2021-01-17, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Nej, det behöver inte vara så. Det är bara hur jag själv tror att det kan bli. Jag hoppas verkligen att det finns de som seriöst vill ta vara på yttrandefriheten och att det kommer alternativ som står sig när de stora gör allt för att kväva den.

Dock är det inte ovanligt att den som får mycket makt gärna gör vad som helst för att behålla den och viker sig för påtryckningar. Dagens politiska korrekthet är ju ett bevis för att folk helt enkelt sväljer sin egen stolthet för att få behålla sitt arbete.
Ja det bådar inte gott. Man får sätta tilltro till att tekniken löser våra mänskliga tillkortakommanden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in