2021-01-14, 22:20
Bannlyst
Tittar in detta forum mer och mer nu senaste tiden, jag själv är ju en form av incel antar jag, efter det som jag skrev i min tråd. Jag ser ju ändå rätt normal ut, är ganska normal men har bara ett ruttet liv, antar att där skon klämmer för mig.

Men alltså, det är ju skitmånga här inne, eller på internet, eller ja fan överallt, killar, svenskar som verkar vara rätt hyggliga dugliga snubbar, men som ändå av någon anledning är typ ensamma, inga kvinnor alls, inget förhållande på 5+ år, fan jag ser you youtubekanaler ploppa upp titt som tätt också nu om "incels".

Asmånga killar verkar ju fan ensamma, vad är det som har hänt egentligen, jag vet att brorsan har jävligt många vänner som också verkar vara typ, oskuld nästan, de är killar i tidiga till mitten av 20 års åldern.

Är detta någon form av pandemi eller? Vilka har brudarna sex med då? För tjejerna verkar fan inte direkt ha några problem med deras sexliv, snarare tvärt om, de är ju fan promiskuösa som aldrig förr.
Citera
2021-01-14, 22:28
Bannlyst
Det här gick att förutspå innan. Allt började gå nedåt när Tinder introducerades 2012. Samma år kom instagram och snapchat. Facebook fortsatte att expandera och nu har vi tiktok och onlyfans. kvinnor är bra på att utnyttja den nya tekniken. De får sin bekräftelse, hittar sin högstatuskille genom sociala medier, och tjänar pengar på att sälja lite ansiktsbilder på onlyfans till simpande män.

Antalet incels skulle jag nog säga steg kraftigt från 2015. Från 2017 blev det på riktigt en grej och rörelsen började mobilisera sig ordentligt på nätet.

Det kommer bara fortsätta och bli ännu värre. Vi har mansöverskott, kvinnor som klarar sig själv finansiellt och därmed inte är i beroende av någon man samt att allt som heter kärnfamilj och tradition är utraderat i dagens liberala samhälle.

2012-2015 visste nog 99 % av alla inte ens vad incel betyder. Idag är det tvärtom där åtminstone 60-70 procent vet vad en incel är nu när det är så utbrett.
Citera
2021-01-14, 22:32
Medlem
TristanSvenssons avatar
Ämnet har diskuterats till döds. Men som vanligt gäller det att alla kvinnor dras till en väldigt snäv skara av män. Kvinnor är väldigt kräsna varelser, av naturen. För 8000 år sedan reproducerade 17 kvinnor för varje enstaka man.

Kvinnor är inte beroende av män längre, varken ekonomiskt eller för överlevnad. Pappa staten uppfyller den rollen. Nu har kvinnor råd att vara så kräsna som möjligt och ändå klara sig i livet. Dvs leva ut sina vildaste sexuella fantasier med de absolut hetaste männen ute på marknaden.

Kvinnor är väldigt korkade så vill man så kan man spela en massa hjärnspel och lura dem till att tro att man är en av dessa attraktiva män. Men det är inte värt besväret för lite fitta, om du frågar mig.
Senast redigerad av TristanSvensson 2021-01-14 kl. 22:35.
Citera
2021-01-14, 22:32
Medlem
De ligger med chads. Bli en själv: https://www.amazon.de/Rational-Male-Rollo-Tomassi/dp/1492777862/ref=sr_1_1?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3 %91&dchild=1&keywords=The+rational+male&qid=161065 9750&sr=8-1

EDIT: Sedan är tyvärr monogami dött, kvinnor är lösare och har mer val än någonsin. Dessutom existerar det inte social repercussions för kvinnor längre som beter sig så här (i väst iallafall) och vi ser ju hur det går

"A key that opens every lock is a master key, a lock that is opened by every key is a shitty lock"
Women are, men become. Kom ihåg detta.
Senast redigerad av MmGox 2021-01-14 kl. 22:58.
Citera
2021-01-14, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TristanSvensson
Ämnet har diskuterats till döds. Men som vanligt gäller det att alla kvinnor dras till en väldigt snäv skara av män. Kvinnor är väldigt kräsna varelser, av naturen. För 8000 år sedan reproducerade 17 kvinnor för varje enstaka man.

Kvinnor är inte beroende av män längre, varken ekonomiskt eller för överlevnad. Pappa staten uppfyller den rollen. Nu har kvinnor råd att vara så kräsna som möjligt och ändå klara sig i livet. Dvs leva ut sina vildaste sexuella fantasier med de absolut hetaste männen ute på marknaden.

Kvinnor är väldigt korkade så vill man så kan man spela en massa hjärnspel och lura dem till att tro att man är en av dessa attraktiva män. Men det är inte värt besväret för lite fitta, om du frågar mig.

Det är ju ändå rätt sjukt att kvinnor ska behöva vara beroende av män för att parförhållanden skall bildas, betyder inte det per definition att ... öh, dom är "prostituerade" !? Om de kräver att mannen har typ ekonomisk status, för att de ska vara intresserade, ja, vad säger det om dom?

Fan sjuk värld vi har fått.
Citera
2021-01-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaserBall
Det är ju ändå rätt sjukt att kvinnor ska behöva vara beroende av män för att parförhållanden skall bildas, betyder inte det per definition att ... öh, dom är "prostituerade" !? Om de kräver att mannen har typ ekonomisk status, för att de ska vara intresserade, ja, vad säger det om dom?

Fan sjuk värld vi har fått.
De här ensamma männen du snackar om: vad gör de varje dag för att förbättra sin situation?
Citera
2021-01-14, 22:44
Medlem
Har det inte mycket att göra med det märkliga individualistiska samhälle vi människor envisas med att bygga ut allt mer? Liksom när du är 19 och gått ut gymnasiet ska du väntas ordna allting själv (bostad, sysselsättning, fritid), samtidigt som alla strukturer för sammanhang försvinner (rumskompis på universitet är vi alldeles för fina för, värnplikten försvann). I kombination med att det i många kretsar är onormalt att skaffa barn före 35 års ålder samt att en stor del av umgänge, planering och arbete kan göras digitalt gör detta att många är ensamma.

För första gången i mänsklighetens historia är det "normalt" att bo själv i 10 år när man är ung, jag tänker att människan tiotusentals år dessförinnan levt tillsammans i större grupper av en orsak. Visst att det först var smart för överlevnaden, men nog har vi väl evolverats till att gilla och passa med denna tradition.

Sen kanske de kvinnor som motsvarar incels inte just lever i celibat. De ägnar sig kanske åt självdestruktiva handlingar, inklusive sexuella, som sedan blir övergrepp och "trauman" och senare ändå en apparat för vården och psykiatrin och pappa staten att städa upp. Dvs. de kvinnor som lider blir ändå omhändertagna för att deras lidande får ett annat uttryck.

En liten kvällsreflektion bara, säg gärna emot.
Citera
2021-01-14, 22:47
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Men vad händer då i ett samhälle där kvinnor har lika mycket, eller mer makt/pengar än männen i detta samhälle? Det betyder ju att ... ja, vad betyder det?
Att kvinnor kan göra vad de vill. Bara knulla de snyggaste männen i syfte att ha skoj. Ingen familjebildning och ingen förökning. Om man drar det till sin yttersta spets så dör alltså mänskligheten ut.
Citera
2021-01-14, 22:49
Medlem
TristanSvenssons avatar
Citat:
Men vad händer då i ett samhälle där kvinnor har lika mycket, eller mer makt/pengar än männen i detta samhälle? Det betyder ju att ... ja, vad betyder det?

Det finns en bra anledning till varför alla religioner genom tiderna begränsar kvinnors rätt i samhället. Det är en utveckling vi ser i hela västvärlden, där fokus läggs på kvinnors bekymmer och där samhället fullständigt ignorerar mäns problem. Det finns ett begrepp för fenomenet, gynocentrism. Män som har det tufft ska hålla käften och ta sig i kragen, finns ingen riktig hjälp för män att få. "Incel" är det senaste buzzordet. Alla normala män vill ha ett parförhållande med en vettig kvinna. Det är ganska deprimerande att bara ha jobbet och den tomma lägenheten till vardag. Ensamma män vänder sig till datorspel och missbruk för att fly den deprimerande verkligheten.

Kvinnor vill bara ha jämlikhet när det är lägligt. Män är det samhällsbärande könet. Utan män finns det inget samhälle som går runt.
Senast redigerad av TristanSvensson 2021-01-14 kl. 22:52.
Citera
2021-01-14, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Att kvinnor kan göra vad de vill. Bara knulla de snyggaste männen i syfte att ha skoj. Ingen familjebildning och ingen förökning. Om man drar det till sin yttersta spets så dör alltså mänskligheten ut.

Hm, jag tror jag börjar förstå varför man pressade så mycket på giftermål, monogami etc, eller ja varför våra förfäder gjorde det. Mycket som har med religion att göra verkar ju liksom vara, vad ska man kalla det, strukturera upp samhället på ett optimalt sätt genom att undantrycka de negativa aspekterna med vår natur.
Citera
2021-01-14, 22:50
Bannlyst
Citat:
Det finns en bra anledning till varför alla religioner genom tiderna begränsar kvinnors rätt i samhället. Det är en utveckling vi ser i hela västvärlden, där fokus läggs på kvinnors bekymmer och där samhället fullständigt ignorerar mäns problem. Det finns ett begrepp för fenomenet, gynocentrism. Män som har det tufft ska hålla käften och ta sig i kragen, finns ingen riktig hjälp för män att få. "Incel" är det senaste buzzordet. Alla normala män vill ha ett parförhållande med en vettig kvinna. Det är ganska deprimerande att bara ha jobbet och den tomma lägenheten till vardag. Ensamma män vänder sig till datorspel och missbruk för att fly den deprimerande verkligheten.

Haha precis vad jag skrev innan, detta är ju fan sjukt intressant. Inget man fick lära sig i skolan direkt.
Citera
2021-01-14, 22:54
Medlem
Citat:
Kvinnor är väldigt kräsna varelser, av naturen. För 8000 år sedan reproducerade 17 kvinnor för varje enstaka man.

Min bild är att denna förklaringsmodell inte är fullständig,
Men i det samhälle vi har tjänar "ekonomin" och "staten" och "landet" på att kvinnor är självförsörjande och även lämnar barnen på dagis i senast ettårsåldern - om de ens får barn, först ska kvinnan helst jobba heltid i 15 år tills de inser att de är sterila - detta är hur kvinnan tror att hon är frigjord och styr sitt eget liv - när hon egentligen bara tjänar KaPiTaLiSmen (förlåt vad ska jag kalla det då).
Detta med tidigt dagislämnande är nog också en del i hur incels skapas tidigt i denna individualistiska värld.

Den kvinnliga motsvarigheten till incels - den lyckade, rika, ensamma, barnlösa kvinnan (som får ligga men som aldrig blir älskad dvs. det motsvarande kvinnobehovet) kommer snart att synas alltmer, när kvinnan inser hur beroende hon faktiskt är av män. Denna utveckling kommer bara 10 år senare, när kvinnorna inser att de aldrig får det enda de vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in