Citat:
Ursprungligen postat av
Sugslamm
Detta kanske blir lite för off topic men jag hoppas det går bra ändå haha.
För att slippa leveranstiden så kan man väl sälja produkter som redan finns i USA till folk i USA? Bör finnas massvis med alternativ än om alternativen från Kina lär vara överlägset störst.
Samt att Oberlo (kanske finns fler liknande tjänster?) måste ju göra att man sparar väldigt mycket tid. Till skillnad från att sitta hemma och paketera allt själv. Åtminstone om det är billiga produkter i stora mängder. Är det dyrare produkter i mindre antal kan det nog vara ganska skönt att sköta allt själv.
Att ha lager i andra länder som bara droppar de vidare till kunden är också fint.
Har nyss gjort det i UK, fabriken skickar direkt till UK efter de gick ur EU, och de läggs på hyllan jag hyr - sen skickar de ut till UK-kunder, galant. Kostar mig 9 spänn per paket i snitt.
Oberlo är mer dropshipping-inriktad, finns fler aktörer som bara tar hand om lagerhållning + utskick också om man har egna grejjer om man vill avancera lite.
Många kinesiska fabriker har också lokala lager i te.x. Tyskland, tjeckien och USA men även UK om de är lite mer gångbara prylar. Typ 3d-skrivare, smink och mobilgadgets.