2021-01-13, 18:47
Medlem
Vanstertrollets avatar
för en typisk seriemördare... Åtminstone dom tidiga kriterierna i barndomen. Man brukar säga att det finns tre tecken på att någon kommer att växa upp till en seriemördare:

1. Sätta eld på saker
2. Sängvätning
3. Grymhet mot djur

Jag uppfyllde som sagt samtliga dessa när jag var ett barn. Hur stor risk tror ni det är att jag kommer att utvecklas till en seriemördare i slutändan? Det är ju ganska ovanligt i Sverige med seriemördare. Jag är i 30-årsåldern nu och är lite orolig att om nån närstående dör eller liknande så kommer det vara en utlösande faktor. Borde jag söka hjälp?
Citera
2021-01-13, 18:55
Medlem
BekraftadNegers avatar
Dödade du katter som barn? Om inte är du safe.
Citera
2021-01-13, 19:00
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Dödade du katter som barn? Om inte är du safe.

Ja en gång. Det var min egen. Blev så jävla arg på den när den bet mig så att jag ströp den. Det gick liksom så fort att jag inte hann hejda mig. Annars var det mest grodor som jag klippte benen av och sånt där.

Jag tänker att det kanske kan va bra för dom att fånga upp mig redan nu så att vi kanske kan förhindra en kommande katastrof. Jag är en tickande bomb känns det som.

Jag har läst på mycket och sånt. Jag vet precis hur jag skulle gå tillväga för att komma undan med mord.
Citera
2021-01-13, 19:13
Medlem
Ja det står ju troll i namnet men varför inte köra på ändå...

Om du inte har utvecklat tankeformuleringen eller uppfattningen vidare om vad då dessa 3 punkterna skulle innebära och handla om, då kan jag ha svårt att se att du nu vid 30 skulle ens peta vid kanten utav kärnproblemet som kan leda en till att utföra mord. Det jag menar är att det beror på något, och detta något skulle du då vara väl bekant vid nu i 30-års åldern vad det är för något och åtminstone dess ungefärliga natur. Vi hade nog inte diskuterat "3 punkter" då.
Citera
2021-01-13, 19:16
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Jag vet precis hur jag skulle gå tillväga för att komma undan med mord.

Det är bara vad du tror. Men mörda någon du och kom undan med det om du är så säker din sängvätare.
Citera
2021-01-13, 20:26
Medlem
Citat:
för en typisk seriemördare... Åtminstone dom tidiga kriterierna i barndomen. Man brukar säga att det finns tre tecken på att någon kommer att växa upp till en seriemördare:

1. Sätta eld på saker
2. Sängvätning
3. Grymhet mot djur

Jag uppfyllde som sagt samtliga dessa när jag var ett barn. Hur stor risk tror ni det är att jag kommer att utvecklas till en seriemördare i slutändan? Det är ju ganska ovanligt i Sverige med seriemördare. Jag är i 30-årsåldern nu och är lite orolig att om nån närstående dör eller liknande så kommer det vara en utlösande faktor. Borde jag söka hjälp?

Din relation till din mamma och pappa (oftast frånvarande) har stor betydelse , iallafall om du tittar runt i serimördarträsket
Citera
2021-01-13, 20:34
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ja en gång. Det var min egen. Blev så jävla arg på den när den bet mig så att jag ströp den. Det gick liksom så fort att jag inte hann hejda mig. Annars var det mest grodor som jag klippte benen av och sånt där.

Jag tänker att det kanske kan va bra för dom att fånga upp mig redan nu så att vi kanske kan förhindra en kommande katastrof. Jag är en tickande bomb känns det som.

Jag har läst på mycket och sånt. Jag vet precis hur jag skulle gå tillväga för att komma undan med mord.

Det går inte att strypa en katt. Luftröret sitter i mitten av halsen omgivet av brosk och muskulatur. Det krävs en enorm kraft och uthållighet, som inte ett barn kan utföra. Troll.
Citera
2021-01-13, 22:25
Medlem
Citat:

1. Sätta eld på saker
2. Sängvätning
3. Grymhet mot djur

Om du är ett troll förstår jag inte hur denna tråden skulle vara underhållande för dig.

Om det är sant det du skriver, så ska du såklart söka hjälp. Gå hos psykolog. Man mördar ju inte utan anledning, det är ett sätt att ”hantera” trauma osv.
Eller så kan du skada dig själv istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in