• 1
  • 2
2021-01-20, 12:30
Medlem
krakbraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godakakor
Swedbanks bankkort kostar ca 94 kr varje kvartal dvs 372kr/år.

Onödig utgift.

Kanske köra köra PFC, swisha via Swedbank och säga upp swedbank-kortet
Citera
2021-01-20, 13:28
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakbrak
Jo, onödigt, men kan av olika skäl inte lämna Swedbank helt, däremot, tänkte jag skala ner och dra ner på kostnader, så som exempelvis bankkort. Skall titta på Lunar och PFC
En bra början, måste du inte ha Swedbank för att betala räkningar så kan du ju bara säga upp den möjligheten men ändå ha kvar kontot till annat och fortfarande kunna göra överföringar m.m.
Citera
2021-01-20, 21:31
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakbrak
Vill avsluta Swedbank-kortet, av flera skäl, kostar dessutom och onödigt när det finns bankkort som är gratis och DESSUTOM ger cashback.

Vilket kort är bäst och gratis?
Är det betal-eller kreditkort du vill ha? De allra flesta har kreditkort, och det av goda skäl. Kanske viktigast är att man har större möjlighet att kunna få tillbaka pengarna om man blir blåst.

Två exempel som inte har nämnts i tråden...Circle K har Mastercard och OKQ8 har VISA-kort. Båda är gratis och ger bonus på alla köp, utom hos deras respektive branchkonkurrenter.

Om du läser på i tråden om bästa kreditkortet så kommer du att få en massa exempel på bra kort, så leta där och välj det som passar dina behov. Sen finns det givetvis massor av info att hitta med några få enkla googlingar.
Citera
2021-01-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godakakor
Swedbanks bankkort kostar ca 94 kr varje kvartal dvs 372kr/år.

Finns inget kort i Swedbank för det priset.

Maestro kostar 195 per år.
MasterCard 250 per år

Kreditkort MasterCard 195 per år.

Nyckelkund (paketet där bankkort och kreditkort ingår) 39kr per månad.
Citera
2021-01-23, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katbalou
Oj vad dyrt! Har du inte råd med 195 kr. om året ska du nog inte ha något kort öht.

Annars

Rocker
Revolut
Lunar
PFC
Fast du måste ändå ha ett vanligt bankkonto.

Hur dum kommentar? Varför ge bort 195kr till en storbank om man inte behöver? Jag kan ge dig mitt kontonummer så du kan föra över 195kr till mig istället om du tycker att det är en obetydlig summa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in