2021-01-13, 14:31
Medlem
Hej,

jag har prövat på att trada kryptovalutor lite. Först använde jag Bitfinex, men efter jag läst lite om hur skumma de som startade den siten var vågade jag inte använda den siten längre. Jag var rädd att siten bara skulle försvinna en dag.

Sedan har jag använt Kraken. Kraken är inte lika bra som Bitfinex, men den är bra. Men nu har Kraken kapacitetsproblem. Det är inte roligt om siten är nere i ett avgörande skede när man behöver göra en affär.

Så vilka mer siter är bra? Viktigt är väl att man kan göra margin-trades, att avgifterna är låga och att företaget bakom är någorlunda pålitligt.

Vilka använder ni?
Citera
2021-01-13, 14:48
Medlem
Bybit,.
Citera
2021-01-13, 14:57
Medlem
Tack! Nu tittade jag snabbt på den siten. Bybit verkar vara något för de riktiga proffsen. Men har man verkligen bitcoin på sitt konto där? Kan man ta ut och sätta in bitcoin?
Citera
2021-01-13, 15:00
Medlem
Bortamatchens avatar
Jag letade ganska länge efter en site som inte har det absurda kravet att man ska skicka ett foto på sitt pass. Till slut blev det.
localcryptos.com
Bisq verkar också funka men det verkar kosta orimligt mycket att göra affärer.
Citera
2021-01-13, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Jag letade ganska länge efter en site som inte har det absurda kravet att man ska skicka ett foto på sitt pass. Till slut blev det.
localcryptos.com
Bisq verkar också funka men det verkar kosta orimligt mycket att göra affärer.

OK. Men jag är alltså ute efter en site att "trade-a" med kryptovalutor på för att tjäna pengar på upp- och nedgångar. Inte efter att växla till mig bitcoins.
Citera
2021-01-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuppnupp
Tack! Nu tittade jag snabbt på den siten. Bybit verkar vara något för de riktiga proffsen. Men har man verkligen bitcoin på sitt konto där? Kan man ta ut och sätta in bitcoin?

Ja på båda frågorna.
Citera
2021-01-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRRaul
Ja på båda frågorna.

Det låter ju bra! Då ska jag registrera ett konto där! Tack för tipset!
Citera
2021-01-13, 15:34
Medlem
Någon annan rekommendation?
Citera
2021-01-13, 16:22
Medlem
Är själv nyfiken på detta. Har kikat på och tänkte prova Coinbase Pro.
Citera
2021-01-13, 16:31
Avslutad
Coinbase pro rekommenderas för den som vill testa på för första gången.
Lite dyrare, men användarvänlig.

Men rekommendationen är att inte syssla med trading alls. Som med poker, så flödar pengarna upp mot de som är mest rutinerade. Det är de bästa du måste slå om du tror att du skall gå plus.
Citera
2021-01-14, 07:57
Medlem
ByBit har ett enkelt UI, så den torde alla kunna bemästra. Sedan om alla kan hålla noobfingrarna borta ifrån 100x-knappen, det är en annan fråga.

Phemex fungerar alldeles utmärkt det också om du ska trejda perps.
Citera
2021-01-14, 08:02
Medlem
bittrex har jag använt. Funkat bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem