2021-01-13, 13:14
Medlem
Efter flera diskussioner med olika personer har en fråga kommit till ytan. Vad krävs för att någon ska inse att migrationspolitiken, i sitt befintliga och föregående skick, är destruktiv för Sverige?

Jag insåg detta efter personliga erfarenheter som ledde till att jag undersökte saken. Efter att jag analyserat brottsstatistik, ekonomisk statistik och studerat Islam och Mohammed kunde jag med säkerhet dra slutsatsen att migrationspolitiken är destruktiv.

Jag har försökt visa denna information för människor med annan politisk åsikt. De flesta erkänner då att migrationspolitiken är destruktiv. Trots detta fortsätter vissa rösta på partier som bidrar till förstörelsen. Varför?

Av de som inte håller med om mina slutsatser verkar det bottna i ideologisk besatthet. Dessa ideologiska modeller är ofta utopiska och tar inte hänsyn till realiteter som brottsstatistik om det inte stämmer överens med deras världsbild. Ofta är det en form av Marxism (Vänsterpartiet, allas lika värde) eller postmodernism (alla slutsatser och tolkningar är lika värda, det finns ingen sanning). Dessa använder ofta argumentationsfel t. ex ad hominem (rasist).

Om inte logik kan övertyga dessa människor - vilket verktyg finns det då kvar?

Ännu en grupp är de som helt enkelt inte är tillräckligt intelligenta eller intresserade för att sätta sig in. Hur dessa går till väga för att bedöma partier och sakfrågor är bortom mig. Hur tänker de när det är deras tur att rösta?

Vad krävs?
Senast redigerad av RainOfMisery 2021-01-13 kl. 13:38.
Citera
2021-01-13, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
Efter flera diskussioner med olika personer har en fråga kommit till ytan. Vad krävs för att någon ska inse att migrationspolitiken, i sitt befintliga och föregående skick, är destruktiv för Sverige?

Jag insåg detta efter personliga erfarenheter som ledde till att jag undersökte saken. Efter att jag analyserat brottsstatistik, ekonomisk statistik och studerat Islam och Mohammed kunde jag med säkerhet dra slutsatsen att migrationspolitiken är destruktiv.

Jag har försökt visa denna information för människor med annan politisk åsikt. De flesta erkänner då att migrationspolitiken är destruktiv. Trots detta fortsätter vissa rösta på partier som bidrar till förstörelsen. Varför?

Av de som inte håller med om mina slutsatser verkar det bottna i ideologisk besatthet. Dessa ideologiska modeller är ofta utopiska och tar inte hänsyn till realiteter som brottsstatistik om det inte stämmer överens med deras världsbild. Ofta är det en form av Marxism (Vänsterpartiet, allas lika värde) eller postmodernism (alla slutsatser och tolkningar är lika värda, det finns ingen sanning). Dessa använder ofta argumentationsfel t. ex ad hominem (rasist).

Ännu en grupp är de som helt enkelt inte är tillräckligt intelligenta eller intresserade för att sätta sig in. Hur dessa går till väga för att bedöma partier och sakfrågor är bortom mig. Hur tänker de när det är deras tur att rösta?

Vad krävs?
Ögon och öron.

Markus 8:18
"I haven ju ögon; sen I då icke? I haven ju öron; hören I då icke?"
Citera
2021-01-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Ögon och öron.

Så vitt jag kan se så har alla medlemmar i regeringen ögon och öron. Det måste vara något annat.

Metaforiska ögon? Kanske det. Jag har gett infon till både riktiga öron och metaforiska öron.
Citera
2021-01-13, 13:38
Medlem
Riddarhusets avatar
En avsändare man har förtroende för.
Alltså inte bara vad utan av vem.
Trump t ex är gillad av många.
Han är en lögnare av rang, men många tror på lögnerna och en del av anhängarna som förstår att han ljuger/överdriver tycker att det är ok för sakens skull.
Citera
2021-01-13, 13:43
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:

Ännu en grupp är de som helt enkelt inte är tillräckligt intelligenta eller intresserade för att sätta sig in. Hur desss går till väga för att bedöma partier och sakfrågor är bortom mig.

Vad krävs?
Jag upplever att de flesta oavsett ideologisk tillhörighet i något avseende anser att den svenska migrationspolitiken har misslyckats. Men däremot är inte alla ense om vad som är det egentliga problemet och hur man ska åtgärda det. Jag är av den åsikten att det egentliga problemet inte är invandringen i sig, utan att Sverige prioriterar migranter, med eller utan asylskäl, med väldigt låg utbildningsgrad, före invandrare med spetskompetens. Ett annat problem är att alldeles för få invandrare som uppenbarligen ägnar sig åt kriminell verksamhet inte utvisas, paradoxalt som Sverige istället väljer att utvisa laglydiga invandrare som har "arbetat för mycket".

Sedan gör du ett fel när du klumpar ihop invandrare som en homogen grupp, för att förklara ökad kriminalitet. Vissa minoriteter är mindre representerade i brottsstatistiken än svenskar, Sydostasiater exempelvis. För drygt 30-40 år sedan beskrev "Stockholmskriminologerna" hur kriminella ofta infiltrerade flyktingströmningar. Jag tror att det är en mer rimlig förklaring än beskriva hela etniska grupper som asociala.
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-01-13 kl. 13:45.
Citera
2021-01-13, 13:43
Bannlyst
Citat:
Så vitt jag kan se så har alla medlemmar i regeringen ögon och öron. Det måste vara något annat.

Metaforiska ögon? Kanske det. Jag har gett infon till både riktiga öron och metaforiska öron.
Vissa människor vägrar helt enkelt förstå. Var det Haywood som sa: inte finns det väl någon så blind som den som inte vill se.
Citera
2021-01-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Ögon och öron.

En hjärna också.
Citera
2021-01-13, 13:58
Medlem
REWalls avatar
Citat:

Vad krävs?

Destruktiv? Inte för alla.

För många medelålders och äldre svenska kvinnor, och en och annan yngre, har tex den sk ensamkommande mansinvandringen varit en välsignelse. Nu behöver de själva inte bege sig utomlands. Och så här kan man beta av åtskilliga grupper som har egenintresse av den kravlösa mansinvandringen. Aktuell idag är Zara Larsson https://www.expressen.se/noje/zara-larssons-bekraftar-karleken-alskar-honom/ Dessa sitter ofta med trumf på hand eftersom de kan säga "Rasist" till den som vill begränsa den kravlösa mansinvandringen. Många tystnar, och aktivisterna tar över det offentliga samtalet - vilket i förlängningen ger återverkningar i valurnorna.
Citera
2021-01-13, 14:02
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Vad krävs?
Förr sa jag att de får lära sig den hårda vägen. Men efter att ha läst flera virala inlägg och artiklar så verkar inte ens det bita. Minns kvinnan vars dotter hade blivit mördad av sin svarte man och istället för att fördömma dådet och att han fick vårdnaden av barnen han hade med dottern så var hon stolt att hon minsann inte är rasist.
Citera
2021-01-13, 14:33
Medlem
Pungpuckels avatar
Utbildning och andra inlärda/inpräntade saker.
Det är som saltet när vi använder det i konserverande syfte (t.ex sill och rimmat kött).

Vi måste ju laka ur saltet innan vi kan äta maten.

På samma sätt behöver en del högutbildade kraftigt indoktrinerade människor "lakas" ur och se världen med obehandlade råa ögon.

Det är inte bara migrationsproblemet som de privilegierade har svårt att se, utan också simpla värden i livet, på grund av allt "salt" som deras huvuden fyllts med.
Citera
2021-01-13, 15:18
Medlem
Mongoprofetens avatar
Det är en svår fråga att svara på. Folket är uppenbarligen tillfredsställt med dagens samhällsutveckling. Förnedringsrån, våldtäkter, upplopp, bilbränder etc. Det kanske behövs svält och hemlöshet innan polletten trillar ner?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-01-13 kl. 15:23.
Citera
2021-01-13, 15:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vad krävs för att någon ska inse att migrationspolitiken, i sitt befintliga och föregående skick, är destruktiv för Sverige?
I många fall krävs det att någon i ens egen familj drabbas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in