Citat:
Ursprungligen postat av
Eskulap
Men saknar du läsförståelse? Det handlar inte om erövraren, utan om den som blir erövrad. Du kan för fan inte jämföra bosniakerna med indianerna. Det är en efterbliven jämförelse. Indianerna håller starkt vid sina traditioner än idag. Bosniakerna suger fortfarande sin erövrares kuk.
Britter, fransmän, holländare och italienare var redan kristna när de kom till USA. Det är de som utgör grunden för det amerikanska folket idag haha. Igen, det är det som är poängen. Bosnierna var kristna från början. Britterna ändrade inte sin religion när de bosatte sig i Amerika. Bosnierna gjorde det efter en tid när de blev erövrade.
Ja exakt, vilket var min poäng. Det är inte "deras" kultur by the way. Det är de mongoliska hordernas och erövrarnas kultur. Det är knappast något att vara stolt över.
Ja, har jag sagt något annat? Ni är dock fortfarande muslimer om än högfungerande sådana vilket är ovanligt lol.
Sekulariserade för tillfället, men det går helt klart åt fel håll. Klart ni kan ändra på det? Varje enskild individ har ett val. Ni kan när som helst avsäga er Islam och säga; "fuck it, mina förfäder var inte muslimer när de kom norr ifrån och bosatte sig här. Vi erövrades och tvångsmuslimifierades. Här upphör denna onda del av historien."
Bosniakerna suger fortfarande sin erövrares kuk. Inte lika mycket som serberna.
Oxfordjournals att serberna hade 8% turkiska gener i sig medan bosniakerna hade 1.7% och kroaterna hade 1.3%. Det betyder att serber är avsevärt mycket mer turkar än några andra på Balkan.
https://academic.oup.com/mbe/article...72?login=false
Vi erövrades och tvångsmuslimifierades. Ingen jämför med kristna i Europa så konverterade bosniakerna konverterade till islam för att behålla de tillgångar de hade och slippa hög skatt, inte att förvalta sultanens landsdelar, det gjorde paschorna som skickades från Konstantinopel, bosniakerna hade inget att säga till om här. Det var kristnendomen som satte svärdet under er erövring och sa konvertera eller dö.