• 2
  • 3
2021-01-12, 21:09
Moderator
Chantres avatar
Bild på ofredaren.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...8a&oe=60224364
Citera
2021-01-12, 21:24
Medlem
utan.att.stannas avatar
Roligaste pojkstrecket i år helt klart! Säkert en surkärring.
Citera
2021-01-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Bild på ofredaren.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...8a&oe=60224364
Den kan ju inte vara så svår att transportera, den går ju att fälla ihop.

Det måste saknas något i historien om man blir arg för detta. Det måste vara något personligt. Att det inte är en riktig snögubbe är ju inte svårare än att snö normalt är obefintligt i Staffanstorp. Det är inte ens alla vintrar det kommer en flinga.
Citera
2021-01-12, 23:10
Medlem
Mongoprofetens avatar
Väldigt märklig rubrik, det var väl inte snögubben som ofredande henne?
Citera
2021-01-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Den kan ju inte vara så svår att transportera, den går ju att fälla ihop.

Det måste saknas något i historien om man blir arg för detta. Det måste vara något personligt. Att det inte är en riktig snögubbe är ju inte svårare än att snö normalt är obefintligt i Staffanstorp. Det är inte ens alla vintrar det kommer en flinga.
ja- tänker man hur man själv skulle reagerat så skulle jag faktiskt uppskattat snögubben-tänk att någon sågar till en figur och skänker den till mig-
så antar att det är kan vara trakasserier som pågått en tid.
(stulna träd-gårdstomtarna verkar ha rest till Antarktis och drunknat- är det inte längre skoj att för tomtarna att resa på corona äventyr..det var riktigt kul ide)
undrar varför hus och tomt ägaren reagerar negativt på uppvaktningen av en snickrad snögubbe?
ett skämt som borde uppskattas..
Citera
2021-01-13, 00:27
Medlem
Fy vad obehagligt. Jag hade inte kunnat sova av rädsla.

Någon går olovligen in och smyger runt i hennes trädgård, flyttar runt saker, och lägger dit otäcka trä snögubbar uff fy. Som i en skräckfilm. Detta gör ju någon galning.

Klart som spader att en polisanmälan är befogad!
Citera
2021-01-13, 00:34
Medlem
Förstår damen. Som tidigare svar säger så handlar det inte om den djävla snögubben, utan om att någon idiot vill djävlas. Känns ju som en snäll liten naiv tant, själv hade jag nog redan första gången haft sönder gubben eller slängt ut den från min tomt.

EDIT: såg nu att det inte var en gubbe av snö. I så fall är det ju bara att slänga fanskapet. Men som sagt, antagligen en vänlig dam det handlar om.
Citera
2021-01-13, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
Förstår damen. Som tidigare svar säger så handlar det inte om den djävla snögubben, utan om att någon idiot vill djävlas. Känns ju som en snäll liten naiv tant, själv hade jag nog redan första gången haft sönder gubben eller slängt ut den från min tomt.

EDIT: såg nu att det inte var en gubbe av snö. I så fall är det ju bara att slänga fanskapet. Men som sagt, antagligen en vänlig dam det handlar om.
Det är ju mest sannolikt att det är fråga om någon form av trakasserier och att det är något längre tillbaka i tiden som ligger bakom. Kan inte några vänliga grannar hjälpa till att vakta huset, eller öka uppmärksamheten. Att trakassera en gammal människa är inte okey.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in