Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
21-01-11, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
All heder åt wannabes. Det är väl bra med någon som tar sig tid att styra upp medlemmarna lite. Borde belönas med mod-status!

Visst är det ok ibland , men när man är en rättshaverist går det till överdrift
21-01-11, 23:47
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Visst är det ok ibland , men när man är en rättshaverist går det till överdrift
Jag tror han var ironisk. Eller jag hoppas innerligen det.
21-01-11, 23:49
Medlem
fittas avatar
Han borde få bli moderator!

Kan vi rösta för det?
21-01-11, 23:49
Medlem
kraftfoders avatar
TempeZZt har vad jag vet aldrig varit moderator. Dock vill jag minnas lite luddigt att en moderator med nära nog förväxlingsbart användarnamn och liknande bild på avatar fanns på FB för många år sedan. Så det är väl därför folk tar fel kanske? (Jag tog också fel för många år sedan).

Tycker det känns galet att diskutera en enskild medlems göranden och havanden så som sker här i tråden. Har man några spörsmål gällande enskild medlem, kan man väl PM medlemmen istället?
Känns mer renhårigt än att dra det offentligt.

My 2 cents.
21-01-12, 00:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Har för mig han har varit en gång för länge sen men minns inte säkert.
Nix! Han har aldrig varit mod. Men han tar sig ton som en!
21-01-12, 00:43
Medlem
lumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TillTalandeTalmud
Är användaren tempeZZt moderator eller inte? Han eller hon skickar PM till andra användare om man missat en tråd när man sökt innan, med otrevlig ton dessutom. Absolut inte med den upplysande o vägledande ton som moderatorer ska göra. Tycker ni ska plocka bort honom som moderator i så fall.

Snöflingor finns det gott om i den här tråden, att försöka tipsa varandra genom pm är en fin gest. Du borde tacka tempeZZt för omtanken istället för att försöka starta en mob med likasinnade butthurt's.

En del medlemmar känner ansvar för Flashback och så länge det yttras enligt regelverk är det helt ok, vem vill ha en varning istället för ett hederligt tips av en erfaren medlem?

Att du vet vad andra medlemmar får i sin inkorg var ett dåligt argument som faller på sin egen orimlighet, påstående om otrevlig ton kan härledas till snöflingeteorin.

Alla har en dålig dag, så det där med "upplysande o vägledande ton" kan du glömma även från moderator, admin och ägare till Flashback. Det är en målsättning men långt ifrån verklighet, försök se budskap för vad det är och sluta lägg in dina egna värderingar vid regelbrott.

Nu har medlemmen ingen status som moderator, men även om det handlade om en så ska reglerna följas för hur man klagar på moderators agerande. Du behöver läsa reglerna för att förstå sammanhanget, din trådstart och inlägget i stort bryter mot flera grundläggande regler och kan leda till avstängning. Du kanske klarar dig med tanke på din enfald, men det är gränsfall till tjänstefel att låta dig slippa undan.

Hela tråden får mig att tänka på sensmoralen i "en majonäsburk och två koppar kaffe", livet är som en påse, det gäller att fylla den med något meningsfullt.
https://ljusspridarna.org/artiklar/ord-pa-vagen/
21-01-12, 01:54
Medlem
Det är beklagligt när självutnämnda småpåvar försöker tygla flashbacks medlemmar. Att legitimera den sortens ofog genom att påskina ”the greater good” är förstadiet till angiverisamhället vi ser idag.

Det ska vara tydligt vem som modererar Flashback och egna initiativ bör bryskt nedslås.
21-01-12, 02:41
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quaerere
Det är beklagligt när självutnämnda småpåvar försöker tygla flashbacks medlemmar. Att legitimera den sortens ofog genom att påskina ”the greater good” är förstadiet till angiverisamhället vi ser idag.

Det ska vara tydligt vem som modererar Flashback och egna initiativ bör bryskt nedslås.

Instämmer tillfullo. Jämförelsen med angiveri är på pricken. Även om du inte bryter mot de heliga reglerna ska du ständigt påminnas om deras existens av vederbörande. Jag får ofta en obehaglig klump i magen när personen dampar loss.

Moderatorerna läxar inte upp medlemmar på det dryga sätt vederbörande ägnar sig åt.
Senast redigerad av skoputs 21-01-12 kl. 02:44.
21-01-12, 03:08
Medlem
Kände mig tvungen att skaffa nytt konto pga av hans ihärdiga tillrättavisande. Många år sedan och sicken tur att det bara finns en sådan. Nu aktar man sig för att inte hamna i samma tråd. Troligtvis någon bokstavskombination som ligger bakom.
21-01-12, 03:16
Medlem
Bahrams avatar
Ok, den här tempeZZt är störande fucking typ. Det finns i för sig flera såna men den här användaren dyker aldrig upp i nåt annat förutom att tjafsa med användare som vill klaga.

Om ni har märkt så finns det nästan ingenting som den här tempeZZt postat som kritiserar modereringen. Det verkar som att användaren är som nån extra advokat för att skydda ledningen o regelverket.
21-01-12, 03:28
Moderator
Psilosophers avatar
Lite av en legend för sina encyklopediska kunskaper om flashback samt sitt dåliga humör.
21-01-12, 04:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TillTalandeTalmud
Är användaren tempeZZt moderator eller inte? Han eller hon skickar PM till andra användare om man missat en tråd när man sökt innan, med otrevlig ton dessutom. Absolut inte med den upplysande o vägledande ton som moderatorer ska göra. Tycker ni ska plocka bort honom som moderator i så fall.

Tråd finns:

(FB) Är tempeZZt moderator?

Du kunde ha läst i den först.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in