2021-12-03, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Om du har rätt, så lär vi snart få höra från Rosa Taikon och company. Det romska communityt brukar ha kränkometern uppskruvad på jäääävligt hög känslighet...

Jag är faktiskt förvånad att ingen har reagerat

Titta på hur dom ser ut och vilken relation dom har till resten av karaktärerna.
Citera
2021-12-03, 10:20
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Ni som gråter över att de "skojar" om kriminalitet: kan ni verkligen inte räkna ut att sensmoralen i slutet av julkalendern kommer vara att familjen slutar vara kriminella och att sonen, som är obekväm med deras livsstil, kommer få rätt? Har ni aldrig sett barn-TV förr?
Jo naturligtvis blir det så....just därför är den sååååååå jävla förutsägbar
Efter tre avsnitt så känns det som att den inte handlar om någonting egentligen...

Förra årets julkalender med tidsresor var riktigt bra med spänning från första avsnittet. Men här HÄNDER DET JU INGENTING!

Och förresten, utspelar sig handlingen på 70-talet?? Gammal dassig telefon och skrivmaskin på polisstationen...
Citera
2021-12-03, 11:54
Medlem
Vanstertrollets avatar
Varför är jag inte förvånad? Männen är bortkomna och mesiga medan kvinnorna är principfasta och fyllda med självförtroende. Budskapet är tydligt.

Har bara sett avsnitt 1 ännu, men under den tiden lämnade inte David Sundin spisen.
Senast redigerad av Vanstertrollet 2021-12-03 kl. 12:03.
Citera
2021-12-03, 12:14
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Ja, tempot är ju inte direkt maxfart i den här TV-serien. De första tre avsnitten har varit tämligen händelsefattiga.
Citera
2021-12-03, 12:17
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Ja, tempot är ju inte direkt maxfart i den här TV-serien. De första tre avsnitten har varit tämligen händelsefattiga.

Det är det alltid, ska räcka till 24 avsnitt. Sen är det ju jävligt skönt med lite Trazan & Banarne-tempo i dessa actiontider.
Släng upp fötterna på bordet och lugna ner pulsen.
Citera
2021-12-03, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ligger ju i tiden minst sagt. Samhället speglar ”konsten”.

Äsch låt oss nu njuta av hur denna kalender kommer skapa normalitet för tjuven

Ska den spegla samtiden, eller är vi någonstans i förfluten tid? (kan inte släppa förra årets julkalender, som jag gillade). Pål Isman kör hederlig gammal skrivmaskin, men det kanske bara är han som är lite old school? Kan inte inte påminna mig att jag sett några smart phones eller paddor, men jag har heller inte lagt all (dvs inte någon) fokus på tidsdetaljer.
Citera
2021-12-03, 13:34
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Ska den spegla samtiden, eller är vi någonstans i förfluten tid? (kan inte släppa förra årets julkalender, som jag gillade). Pål Isman kör hederlig gammal skrivmaskin, men det kanske bara är han som är lite old school? Kan inte inte påminna mig att jag sett några smart phones eller paddor, men jag har heller inte lagt all (dvs inte någon) fokus på tidsdetaljer.

jag överdrev och försökte vara humoristisk i mitt svar. ej sett julkalendern.
Citera
2021-12-03, 18:46
Medlem
Snubchurps avatar
De senaste åren har det varit en del politisk propaganda i julkalendrarna, det lär vi få i år också. Om man ska säga nått positivt tycker jag man fått till julfeelingen i scenmiljöerna och passande musik. Gillar även Malmberg som snäll polis.
Citera
2021-12-03, 20:09
Medlem
Svartskäggs avatar
Det här var för tråkigt att titta på. Inget för vuxna.
Citera
2021-12-03, 22:10
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det är det alltid, ska räcka till 24 avsnitt. Sen är det ju jävligt skönt med lite Trazan & Banarne-tempo i dessa actiontider.
Släng upp fötterna på bordet och lugna ner pulsen.
Nej, visst, julkalendrar har ju sällan varit kända för att bildligt talat spränga fast bakre skallbitar mot den bortre väggen i vardagsrummet när det kommer till berättartempo för familjen, så jag kan hålla med om att det är okonventionellt gnäll att det går förbannat långsamt.

Men ändå, fan, kan man inte binda upp fler intriger och händelser än såhär och ändå hålla ungarna underhållna? Men jaja, det ska vara en julsaga, inte ett juläventyr. En stor anledning till att jag normalt sett inte tittar på julkalendrar antar jag.

De är för fega i berättartempot och händelseutvecklingen. Jag gillar hur de gestaltar det hela, men fan så långsamt det kan gå.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2021-12-03 kl. 22:37.
Citera
2021-12-04, 00:22
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Varför är jag inte förvånad? Männen är bortkomna och mesiga medan kvinnorna är principfasta och fyllda med självförtroende. Budskapet är tydligt.

Har bara sett avsnitt 1 ännu, men under den tiden lämnade inte David Sundin spisen.
Ja och det är så i de kommande avsnitten också.
Citera
2021-12-04, 13:14
Medlem
Mogaku-sans avatar
Bättre än majoriteten i början av 00-talet. Den är lättsam och passande julkalender som speglar samhällsutvecklingen i dagens Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in