2024-01-29, 13:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Måste säga att det inte tyder på en muslim i första hand nu. Eller rättare sagt - om det är denna ensamma gärningskvinna som stått för samtliga attacker så behöver det inte vara det, Vi kommer nog aldrig att få veta om hon är muslim. Men om hon är det så visst fan hänger det ihop med gärningen?

Jo, det är muslimer och jag bor i Malmö.

Malmö hade inte dessa problemen innan flyktingströmmen 2015, säger sig själv vem det är.

Det är arabflyktingar som gör dessa attacker mot hundar och politikerna har mer än välkomnat det.
MENA-muslimer hatar hundar.

Jag gissar att du ens inte är ifrån Malmö som tror att någon annan än muslimer ligger bakom detta, men så är inte fallet.
Senast redigerad av Jon10 2024-01-29 kl. 13:38.
Citera
2024-01-29, 13:45
Medlem
TomteBlitzs avatar
Citat:
Fattar du inte att det inte bara är en person som ligger bakom detta?
Jo nu när det är hundratals bullar på en natt och längs bara en gata vad jag förstår så verkar det svårt för en person att undkomma osedd.
Ändå konstigt att ingen ser något och om det skulle vara ett helt gäng psykon som samarbetar för att plåga ihjäl hundar, det måste väl vara ganska unikt eller?
Jag har aldrig varit i Malmö men korta Uppsalagatan lite öster om "innerstaden" mellan ett sjukhus, busstation och en skola på Eniro. Det verkar ju väldigt centralt, någon måste ha sett något tänker jag.
Ska läsa hela tråden nu.
Citera
2024-01-29, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10

Malmö hade inte dessa problemen innan flyktingströmmen 2015, säger sig själv vem det är.

Det är arabflyktingar som gör dessa attacker mot hundar och politikerna har mer än välkomnat det.

Jag gissar att du ens inte är ifrån Malmö som tror att någon annan än muslimer ligger bakom detta, men så är inte fallet.

Med tanke på hur många inlägg jag skrivit där jag tror att det är muslimer så lyckades du lustigt nog hitta det enda där jag tillfälligtvis tvekade.
Citera
2024-01-29, 15:51
Medlem
Riddargrevens avatar
Nytt fall från Värmlandsgatan mot Pildammsparken. Hund förd till veterinär med oklara skador. Är det gammeltanten med kompisklubb är de kanske mer avsedda för större hundar (äldre brukar älska små vita saker de kan dra och rycka i medan de skäller "gulligt" och de kan inte svälja bullar i ett naffs som större hundar). Eller så är det som ni säger vår nya kulturelit som är i farten, finns även mediokra svenssonbarn som inte har samvete som gärna skulle göra ett å annat mot oskyldiga ting. Var är hackergrupperna när vi behöver dem? Finns väl kameror överallt, positinering med mobil osv. Vore fint att få ett ansikte och namn på dessa monster, vem vet om psykfallen även åtar sig hundvaktsjobb.
*Admin, uppdatera rubrik till 2024?*
Citera
2024-01-29, 16:18
Medlem
Den enda så här långt misstänkta personen är bevisligen en äldre svensk kvinna med ursprung i Sverige, som aldrig bott utomlands. Det är fakta från polisen och media oavsett vad dina fördomar får dig att tro.

Inget utesluter att det är flera personer och inget utesluter att det där kan finnas en muslim. Djurplågeri i olika form har funnits lika länge som människor haft husdjur, så detta är knappast nytt, inte ens denna typen av djurplågeri är okänt sen innan. Och jag har bott i Malmö tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Jon10

Citera
2024-01-29, 16:21
Medlem
Oddsen att någon både polisen och media beskrivit som infödd äldre kvinna som aldrig bott utomlands skulle vara muslim är milt sagt minimal. Testa att ta in att det finns knäppa gamla tanter också. Det finns länkar och citat sen tidigare i tråden om vem den kvinnan är.

Citat:
Måste säga att det inte tyder på en muslim i första hand nu. Eller rättare sagt - om det är denna ensamma gärningskvinna som stått för samtliga attacker så behöver det inte vara det, Vi kommer nog aldrig att få veta om hon är muslim. Men om hon är det så visst fan hänger det ihop med gärningen?
Citera
2024-01-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
Oddsen att någon både polisen och media beskrivit som infödd äldre kvinna som aldrig bott utomlands skulle vara muslim är milt sagt minimal. Testa att ta in att det finns knäppa gamla tanter också. Det finns länkar och citat sen tidigare i tråden om vem den kvinnan är.

Det känns lite rätt märkligt att den senaste posten jag skrev var till en som ifrågasatte varför jag inte också tyckte att det är självklart att det är muslimer som är de skyldiga, och nu kommer du och grina om det motsatta. Känns som att ni borde kriga mot varandra istället. För jag kan inte säga att jag är så säker på nåt, även om det mest lutar mot att det är muslimer som ligger bakom.
Citera
2024-01-29, 17:02
Medlem
Citat:
Det känns lite rätt märkligt att den senaste posten jag skrev var till en som ifrågasatte varför jag inte också tyckte att det är självklart att det är muslimer som är de skyldiga, och nu kommer du och grina om det motsatta. Känns som att ni borde kriga mot varandra istället. För jag kan inte säga att jag är så säker på nåt, även om det mest lutar mot att det är muslimer som ligger bakom.

Varför skulle det inte handla om en muslim kvinna för, det är klart det gör det!
Citera
2024-01-29, 17:15
Medlem
Jag hoppas innerligen att någon tar lagen i egna händer och tvingar mongot som gör detta att äta maten själv
Citera
2024-01-29, 21:10
Medlem
Här grinas då rakt inget men folk verkar lättkränkta och korkade här Alla här gissar bara, min poäng är att polisen och media har berättat bakgrunden på kvinnan som misstänks och den var INTE muslimskt. Det är bara foliehattsförsedda personer som fortsätter tjata om att det är eller att det "mest lutar åt att det är muslimer som ligger bakom".

Finns det flera personer, vilket ingen vet om det finns, så kan naturligtvis den personen vara muslims, som jag påpekade.

Testa nu läsa vad jag och andra faktiskt skrivit och vad som är fakta här och vad som är saker ni har en känsla kring. Tänk logiskt och känn mindre. Känslor har ofta fel.

Citat:
Citera
2024-01-29, 21:11
Medlem
För att polisen och media har berättat att kvinnan är äldre och infödd svensk, och aldrig har bott utomlands. Är det så svårt att ta in?

Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Varför skulle det inte handla om en muslim kvinna för, det är klart det gör det!
Citera
2024-01-30, 00:10
Medlem
TomteBlitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Geografisk profilering är en sak som polisen redan har gjort. Om du vill se en sammanställning av platserna, så besöker du: https://www.trygghund.nu/

Tack! bumb för 2024 Den uppdateras fortfarande med nya varningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in