2021-01-12, 12:16
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Det är ju bara Amazon som sagt upp AWS (eller motsvarande molntjänst) med Parler. Källa på att Amazon har hotat andra Parler-samarbetpartners?

Källa på det finns i tråden, inte ens Parlers jurister kunde stanna kvar och jobba för dem pga hot från big tech enligt Parler själva. Dessutom har ävan Google och Apple plockat bort dem från appstore och detta har synkroniserats.
Citera
2021-01-12, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Hahahah du har utförligt förklarat alltså för att svenska staten har betalat 15 miljoner kronor av 700 miljarder kr av Facebooks Omsättning , Så har staten rätt att lägga sig i Hur företag ska sköta sina affärer. Sen tror du att du hatar vänstern. Du är helt enkelt en korkad Kommunistpatrask som inte vet att han är kommunist

Ett företag bestämmer själv vad det vill kan du förklara istället för att dra kablar ur din min, VARFÖR staten har rätt att bestämma och ingripa i företagets kommersiella åtaganden. Förklara vilka andra företag och I vilka andra frågor som staten ska bestämma över företagen.

Ska staten tvinga dig också att du måste lyssna på alla och att alla ska ha rätt att basunera sina åsikter hemma hos dig?
Så med andra ord är du helt okej med att ett antal privata aktörer kan sitta och styra masskommunikationen som de själva behagar och ser inte det minsta problemet med det? Försökt tänk samhällsmässigt och moraliskt nu. inte juridiskt nu!
Citera
2021-01-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Det är ju bara Amazon som sagt upp AWS (eller motsvarande molntjänst) med Parler. Källa på att Amazon har hotat andra Parler-samarbetpartners?

Med tanke på alla som brukar förlora sin tillgång till olika plattformar i ett enda svep samtidigt så är det väl rätt självklart att det finns en hierarki och att större företag sätter press på andra för att censurera bort politiskt obekväma. Soros-typer sätter press på sådana som Amazon, som i sin tur sätter press på mindre företag.

Vi vet ju t. ex. att Mastercard satte press på Patreon att ta bort den judevänliga Robert Spencer från sajten eller så skulle man strypa den största inkomstkälla Patreon har. Patreon hade knappast något emot Spencer men i valet att mellan att ta bort honom eller förlora en stor inkomstkälla så fick han förstås lämna.
Citera
2021-01-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hur många privatpersoner tror du ens förstår vad du skriver här?

Att detta är tekniskt möjligt för Android om man har kompetens betyder inte vanliga personer klarar av att göra det eller ens förstår att det är möjligt, än mindre är säkra på att detta inte förstör deras mobil.

Det händer mycket på det här området. Tex https://e.foundation försöker lösa detta problem med användarvänlighet. Dom har en egen store som dom paketerar och graderar även apparna efter hur mycket dom "spionerar" på användaren. Använder detta själv just nu, och det skulle även min mamma kunna göra.
Citera
2021-01-12, 12:35
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Det händer mycket på det här området. Tex https://e.foundation försöker lösa detta problem med användarvänlighet. Dom har en egen store som dom paketerar och graderar även apparna efter hur mycket dom "spionerar" på användaren. Använder detta själv just nu, och det skulle även min mamma kunna göra.

Påminner lite om att det i årtionden sagts att detta år ska Ubuntu slå igenom bland privatpersoner men det sker aldrig. Mainstream kör det de matas med och det får inte vara komplicerat. Bara att ta in informationen för att kunna byta är för komplicerat för folk och de kommer inte ens förstå konsekvenserna av ett byte.
Citera
2021-01-12, 12:37
Medlem
Citat:
Påminner lite om att det i årtionden sagts att detta år ska Ubuntu slå igenom bland privatpersoner men det sker aldrig. Mainstream kör det de matas med och det får inte vara komplicerat. Bara att ta in informationen för att kunna byta är för komplicerat för folk och de kommer inte ens förstå konsekvenserna av ett byte.

Absolut. Men det behövs alternativ för dom som faktiskt bryr sig om såna här saker men som inte är så tekniskt kunnande. Jag är medveten om att det är en nischprodukt.
Citera
2021-01-12, 12:41
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Absolut. Men det behövs alternativ för dom som faktiskt bryr sig om såna här saker men som inte är så tekniskt kunnande. Jag är medveten om att det är en nischprodukt.

Jag håller helt med om att det behövs och vill verkligen se det hända men det betyder inte att jag tror det kommer ske. Jag är själv utvecklare men har fullt upp med de plattformar jag redan stödjer. Det är hönan och ägget här, det är inte rationellt att stödja något som inte ger mig betydande tillskott av användare.
Citera
2021-01-12, 12:45
Medlem
Citat:
Jag håller helt med om att det behövs och vill verkligen se det hända men det betyder inte att jag tror det kommer ske. Jag är själv utvecklare men har fullt upp med de plattformar jag redan stödjer. Det är hönan och ägget här, det är inte rationellt att stödja något som inte ger mig betydande tillskott av användare.

Nej men det alternativet jag länkade kör android-program, så du utvecklar för android som vanligt, och jag väljer e.foundation istället för Googles Android.
Citera
2021-01-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Så med andra ord är du helt okej med att ett antal privata aktörer kan sitta och styra masskommunikationen som de själva behagar och ser inte det minsta problemet med det? Försökt tänk samhällsmässigt och moraliskt nu. inte juridiskt nu!
Nej, det är naturligtvis Staten som måste styra ”masskommunikationen”.
Citera
2021-01-12, 12:49
Medlem
Citat:

OKEJ.
TWITTER OCH INSTAGRAMM MM HAR SPARKAT UT TRUMP.

NU ÄR DET GAB SOM GÄLLER OCH HAR VUXIT MED 700 % DOM SENASTE DYGNEN.
Citera
2021-01-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubenberg
OKEJ.
TWITTER OCH INSTAGRAMM MM HAR SPARKAT UT TRUMP.

NU ÄR DET GAB SOM GÄLLER OCH HAR VUXIT MED 700 % DOM SENASTE DYGNEN.

Tyvärr är det alldeles för segt just nu, men dom håller på att addera nya servrar läste jag. Ska kolla in den plattformen sen.
Citera
2021-01-12, 12:54
Medlem
Amazon blockerar nu alla donationer till Republikanska politiker som röstat för en utredning av valfusket.

https://www.rt.com/usa/512209-amazon-halt-donations-republicans/

Utöver det sattes alla som flög in den 5e januari till DC på en "No fly list" av flybolagen. Man vill även sätta högt uppsatta politiker på samma lista: https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/terrorist-terrorist-democrat-house-homeland-security-chair-wants-gop-senators-ted-cruz-josh-hawley-f ederal-no-fly-list-audio/
AirBnb bannlyser Trump supportar: https://www.rt.com/usa/512210-airbnb-ban-hate-groups/

Inte bara att Biden är rasist, nu har han även tillsatt en rasist som DOJs civil rights divisions ledare: https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/bidens-choice-lead-dojs-civil-rights-division-melanin-endows-blacks-greater-mental-physical-spiritua l-abilities-video/

Nu kommer The Great Reset.

See you on the other side.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in