Citat:
Ursprungligen postat av
banbrytare
Någon mer än jag som är förvånad över att Sandra är barnmorska?
Jag tycker dels det är märkligt eftersom hon är en 34-åring trebarnsmor. Hur har hon hunnit med en femårig utbildning kombinerat med gradiviteter och föräldraledighet? Sedan tycker jag det är märkligt yrke på en sådan person som henne.... kan inte riktigt beskriva i ord, men hon känns mer som en undersköterska. På sin höjd sjuksköterska.
Haha, det är väl inte konstigt alls att hinna med en femårsutbildning under 34 levnadsår. Skulle väl snarare tycka att det vore anmärkningsvärt att inte hinna med det. Det går väl alldeles utmärkt att studera under graviditeter och om så önskas under föräldraledigheter om ungarna är fogliga. Vart är den tredje ungen? Såg bara två i serien.
Däremot så känns hon inte som en högutbildad typ om man nu får kalla barnmorska för det. Mer undersköterska-grinig-kärring-inom hemtjänsten. Har funderat mycket kring hur en sån pass högutbildad kvinna kan sänka sig och slita tag i lammkött från andra sidan jordklotet. Att hon utöver det är så svartsjuk och väljer en karl från en kultur vars kvinnosyn präglas av dopp-i-grytan-tack-och-hej-nästa är ju fantastiskt omdömeslöst.