2022-11-10, 20:21
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Det finns tre par denna säsongen som kan hålla:

Viktor och Caroline, OM Caroline kommer orka med att bo i Sverige. Jag tror de kompletterar varandra på ett bra sätt och trivs bättre med varandra än TV visar.

Tony och Christy, OM Christy bestämmer sig för att flytta till Sverige och bo här. Hon vill trygga sitt barns framtid och säkert komma bort från sina föräldrar. Han vill ha en familj.

Lars och Fiona - Hon står ut några år.

Resten är körda. Antingen vill de olika saker, har för mycket kulturkrockar eller så finns det ingen attraktion. De drömmer för mycket.
Tror du är gissar ganska nära sanningen faktiskt. Viktor och Caroline har väl flyttat till Eskilstuna eller om det var Södertälje om jag inte är felunderrättad (vilket jag kan vara) Frågan är väl bara hur väl han står ut där. Om det spricker så tror jag det beror mest på henne då hon vill ha ett mer negeraktigt liv.

Tony och Christy kommer nog funka om hon väl kommer hit. Gökungen har ju redan Tony lovat att ta hand om och jag tror nog att han håller vad han lovar när det gäller den saken. Han har säkert svinat i Thailand innan, men jag tror nog han har slutat med det och verkligen vill satsa på en familj. Dock bör nog Annika hållas på behörigt avstånd. Tror att Christy kommer anpassa sig rätt väl om hon väl om hon kommer hit, dessutom finns det ju rätt gott om thailändska kvinnor här så hon lär nog få lands-väninnor.

Lars och Fiona. När det gäller dessa så tror jag faktiskt att hon är rätt utstuderad, hon tror att gubben kommer kola inom några år och därför vill hon bli gravid så hon kan få komma och stanna i Sverige. Bara gissa vilka som kommer få bekosta uppehället för henne och ungen. Dock så är jag inte så säker på att Lars får upp den och än mindre säker på att han klarar göra henne gravid, dessutom är hon ju ändå lite till åren för att kunna få unge.
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Ja, håller med om det även om jag tar bort Lars och Fiona eller som du säger hon står ut några år eller tills han ev. lämnar jordelivet.

Tony och Christy har störst chans enligt mig, behandlar man en Filippinsk kvinna väl så har man en partner för livet. De är inte de som är otrogna generellt, givetvis finns det men det upptäcker man nog de första åren.

Killen från Nigeria verkar helt ovillig att ta till sig det svenska sättet eller ska jag säga västerländska levnadssättet. Han gick till och med ut ur ICA när han såg att maten var dyr och satte sig på en bänk och surade. Nej hon kommer skicka hem honom snart tror jag.

Förra året var det en man från småland med en Thailändska, där stämde allt nästan för perfekt så det vart inte så intressant. De hade typ inga problem utåt men det funkar nog bra för dom. Asiatiska tjejer/kvinnor är bra på att anpassa sig i vårt liv, är svårare för de från Afrika tror jag, speciellt om man levt in en hydda som han har.
Nigerianen och Sabine? tror jag inte heller på. Han känner sig underlägsen och har svårt att anpassa sig, som så många från den kontinenten. Han beter sig som en tjurig unge.

När det gäller peruanen och danslärarinnan så tror jag inte för en sekund på dessa två. Hon ser ju extremt sur ut mest hela tiden och jag tycker hon behandlar honom som mindre vetande. Jag tror nog att det skulle fungerat om hon varit mjukare.
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Märkligt att alla ska ta HIT sina blattemakar och aldrig kan flytta till deras hemland. Eller inte.. Nej, till Sverige och parasitera så mycket som möjligt, de där med afrikanska män hinner plocka hit både två och tre. Känner även till de som plockat hit ryska damer, så fort PUT är fixat kommer skilsmässan som ett brev på posten.. de som dragit hit dem borde fan få stå för uppehället livet ut! Ja "fy vad hemskt" med kontrollerad invandring..
Jag kan bara hålla med! Har man importerat en partner så ska man vara tvingad att försörja denna/denne hela livet även om man separerar såvida de själva inte försörjer sig på ett fullständigt vitt sätt. Om importören går och dör så är det avvisning som gäller såvida inte den importerade försörjer sig själv.
Citera
2022-11-10, 23:44
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vad gäller Tony så måste väl de flesta ha insett att han inte är riktigt som andra barn. Inget fel i det, men han har uppenbara problem med det sociala i både kontakt med Christy och Melissa. Och vilken vuxen man tar med sig sin styvmor för att läxa upp sin tokunga "tjej"?

Ja, jag tycker att det känns konstigt att han låter styvmorsan blanda sig i så pass mycket. Kanske TV-programmet betalade för att hon skulle följa med. Men när det kommer till hans adoptivdotter är det inte så konstigt att hon är blyg runt honom i avsnitten. Det har trots allt gått flera månader sedan de träffades sist.

För övrigt verkar det som att Tony har lyckats få hit Christy och Melissa. Kollade nyss på hans Facebook.
Citera
2022-11-11, 01:42
Medlem
Murtaughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tony och Christy kommer nog funka om hon väl kommer hit. Gökungen har ju redan Tony lovat att ta hand om och jag tror nog att han håller vad han lovar när det gäller den saken. Han har säkert svinat i Thailand innan, men jag tror nog han har slutat med det och verkligen vill satsa på en familj. Dock bör nog Annika hållas på behörigt avstånd. Tror att Christy kommer anpassa sig rätt väl om hon väl om hon kommer hit, dessutom finns det ju rätt gott om thailändska kvinnor här så hon lär nog få lands-väninnor.

Nu är väl Christy från Filippinerna och inte från Thailand, men i övrigt tror jag att din analys är korrekt...
Citera
2022-11-11, 06:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Ja, jag tycker att det känns konstigt att han låter styvmorsan blanda sig i så pass mycket. Kanske TV-programmet betalade för att hon skulle följa med. Men när det kommer till hans adoptivdotter är det inte så konstigt att hon är blyg runt honom i avsnitten. Det har trots allt gått flera månader sedan de träffades sist.

För övrigt verkar det som att Tony har lyckats få hit Christy och Melissa. Kollade nyss på hans Facebook.
Tony har svårt med det sociala, sådant märker barn. Melissa har inga problem med Annika och hennes väninna.

Hoppas det går bra för dom.
Citera
2022-11-11, 10:40
Medlem
addkocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tror du är gissar ganska nära sanningen faktiskt. Viktor och Caroline har väl flyttat till Eskilstuna eller om det var Södertälje om jag inte är felunderrättad (vilket jag kan vara) Frågan är väl bara hur väl han står ut där. Om det spricker så tror jag det beror mest på henne då hon vill ha ett mer negeraktigt liv.

Lars och Fiona. När det gäller dessa så tror jag faktiskt att hon är rätt utstuderad, hon tror att gubben kommer kola inom några år och därför vill hon bli gravid så hon kan få komma och stanna i Sverige. Bara gissa vilka som kommer få bekosta uppehället för henne och ungen. Dock så är jag inte så säker på att Lars får upp den och än mindre säker på att han klarar göra henne gravid, dessutom är hon ju ändå lite till åren för att kunna få unge.

Nigerianen och Sabine? tror jag inte heller på. Han känner sig underlägsen och har svårt att anpassa sig, som så många från den kontinenten. Han beter sig som en tjurig unge.

När det gäller peruanen och danslärarinnan så tror jag inte för en sekund på dessa två. Hon ser ju extremt sur ut mest hela tiden och jag tycker hon behandlar honom som mindre vetande. Jag tror nog att det skulle fungerat om hon varit mjukare.

Jag kan bara hålla med! Har man importerat en partner så ska man vara tvingad att försörja denna/denne hela livet även om man separerar såvida de själva inte försörjer sig på ett fullständigt vitt sätt. Om importören går och dör så är det avvisning som gäller såvida inte den importerade försörjer sig själv.

Victor och Caroline bor kvar i Vetlanda, du tänker på Micke och Rebecca från säsong 1, dom flyttade från hålan Kungsör till Eskilstuna då Becca kände sig extremt deprimerad i Kungsör (det är en liiiten håla)
Tydligen har dom haft lite fnurr på tråden efter de fick barn och gift sig, men är tillbaka tillsammans igen.
Från Instagram:
Citat:
beccaandmicke
We broke up, made up and now we are starting over again together.

Tony har "svinat" runt både i Thailand och Filippinerna förut, tror Christy är den tredje filippinskan han kärar ner sig i, känner en av dom han svansade runt efter i nåt år, men gissningsvis är osäkerheten runt Melissa och om han nu skulle vara Pappa till henne anledningen till att han nu beslutat sig för att bilda familj.

Även om alla runt omkring och även han själv är rätt säker på att så inte är fallet har han från avsnitt 2 eller 3 första säsongen medgivit att nån annan kan vara biologisk far, men kommer ändå ta hand om henne som sin egen.
Dom landade i Sverige i början av Oktober, men det verkar som dom bara är här på tillfälligt visum, dom är inte skrivna på Tony's adress och det borde dom vara vid det här laget om uppehållstillstånd fanns.
För övrigt är Annika en sugga, betald av produktionen att skapa drama och överspelar hela tiden.

Lars och Fiona, jag ska man gå på vad som sägs i programmet verkar sexdriften hos Fiona vara rätt hög, och det verkar som de får till det på nätterna, Lars ser rätt sliten ut på mornarna

Peruanen är dökär, om det är i henne eller Sverige är väl en annan fråga, hon ser bara en kort liten irriterande skit och beter sig därefter, dödfött som relation. Dom som hade en sån "speciell relation på det andliga planet.." innan han kom hit.

Nigerianen och Sabine, gäsp..han är ju bara gnällig och hon är oerhört naiv.
Citera
2022-11-12, 05:53
Medlem
EuropeanCastles avatar
Sabines kille kommer från väl Kenya och inte Nigeria?
Citera
2022-11-12, 15:23
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addkock
Victor och Caroline bor kvar i Vetlanda, du tänker på Micke och Rebecca från säsong 1, dom flyttade från hålan Kungsör till Eskilstuna då Becca kände sig extremt deprimerad i Kungsör (det är en liiiten håla)
Tydligen har dom haft lite fnurr på tråden efter de fick barn och gift sig, men är tillbaka tillsammans igen.
Från Instagram:

Tony har "svinat" runt både i Thailand och Filippinerna förut, tror Christy är den tredje filippinskan han kärar ner sig i, känner en av dom han svansade runt efter i nåt år, men gissningsvis är osäkerheten runt Melissa och om han nu skulle vara Pappa till henne anledningen till att han nu beslutat sig för att bilda familj.

Även om alla runt omkring och även han själv är rätt säker på att så inte är fallet har han från avsnitt 2 eller 3 första säsongen medgivit att nån annan kan vara biologisk far, men kommer ändå ta hand om henne som sin egen.
Dom landade i Sverige i början av Oktober, men det verkar som dom bara är här på tillfälligt visum, dom är inte skrivna på Tony's adress och det borde dom vara vid det här laget om uppehållstillstånd fanns.
För övrigt är Annika en sugga, betald av produktionen att skapa drama och överspelar hela tiden.

Lars och Fiona, jag ska man gå på vad som sägs i programmet verkar sexdriften hos Fiona vara rätt hög, och det verkar som de får till det på nätterna, Lars ser rätt sliten ut på mornarna

Peruanen är dökär, om det är i henne eller Sverige är väl en annan fråga, hon ser bara en kort liten irriterande skit och beter sig därefter, dödfött som relation. Dom som hade en sån "speciell relation på det andliga planet.." innan han kom hit.

Nigerianen och Sabine, gäsp..han är ju bara gnällig och hon är oerhört naiv.
Tony har säkert svinat runt ordentligt innan som ni säger. Jag funderar lite över om han inte hänger i hop med Christy bara för att han är med i produktionen men han kanske verkligen gillar henne. Men ungen är inte hans, exakt så enkelt är det. Annika är ju bara en pina, tänker att har med henne som ett löjligt drama bara.

Peruanen gillar nog dansinstruktören, men hon ser fan sur ut mest hela tiden. Vad fan har hon släpat hit honom för om hon inte känner för honom. Löjligt.

Fiona tror jag vill till Sverige fortare än kvickt, Lars kan ju kasta in handduken när som helst.
Citera
2022-11-12, 21:44
Medlem
Orjisols avatar
Någon som vet hur det går för Panflöjts-indianen och butter-bruden? Svävar dom på rosa moln eller sitter han på ett berg i Peru och spelar en sorgsen melodi på sin panflöjt?
Citera
2022-11-13, 20:41
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Någon som vet hur det går för Panflöjts-indianen och butter-bruden? Svävar dom på rosa moln eller sitter han på ett berg i Peru och spelar en sorgsen melodi på sin panflöjt?

Han friade och hon ville väl inte så han insåg väl den hårda sanningen till slut och stack.
Ironiskt att hon skulle vara så "spirituell" av sig och så har hon visat en så jävla negativ energi helat iden samtidigt som hennes ansikte skriker obekväm
Citera
2022-11-14, 12:31
Avslutad
Tony har kanske nåt annat barn då...
Citera
2022-11-14, 12:31
Avslutad
Undra va han skulle tycka om Melissa blev barnflicka?
Citera
2022-11-14, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Undra va han skulle tycka om Melissa blev barnflicka?
Du menar barflicka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in