2021-01-09, 16:16
Medlem
Tjena,

Hur menar du att Rohypnol försvann? Jag fick utskrivet Flunitrazepam för 1,5 år sedan kanske. Visst nu finns dem inte längre i Sverige endast på licens. Fanns ingen marknad då typ inga läkare skriver ut det så bolagen tjänade inga stålar. Vet att slutet på 2019 när dem försvann så köpte Sahlgrenska in 500,000 1mg:are för att ha på lager.
Citera
2021-01-10, 16:40
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Hade utskrivet benso i 3 år ungefär.

8mg Xanor
4mg Iktorivil
30mg Stesolid
15mg Nitrazepam
30-50mg Stilnoct

Läkaren valde att dra alltihopa på en dag :P Som tur är fick jag inte ett enda utsättningssymptom.

Vilken jävla idiot - borde åtm plockat en efter en. Men du måste själv trappat ner? Att gå CT på det där är en rak väg till DT, om man inte är ett medicinskt under.
Citera
2021-01-10, 16:42
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Alkohol och Diazepam dagligen i 7 år. 14 månader fri från skiten. Tar inga substitut. Tar man substitut har man inte slutat, utan man har bytt ut mot något annat men förväntar sig att folk ska tycka man är jätteduktig ändå. Trams.

Sant - enda dagarna jag är bensfri är det sponken som gäller, och det är ju ingen tröst.
Citera
2021-01-11, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Nej, inget substitut. Åt Ikto och Stess i ganska höga doser i över 4 år. Nu har det gått drygt 3 månader sen jag slutade, och jag mår helt okej. Slutade även att dricka alkohol och röka cannabis samtidigt, och det tror jag har underlättat för mig. Sen motionerar/tränar jag varje dag och ser till att ha god sömnhygien, det har också hjälpt mig att läka.

Citat:

8mg Xanor
4mg Iktorivil
30mg Stesolid
15mg Nitrazepam
30-50mg Stilnoct

Läkaren valde att dra alltihopa på en dag :P Som tur är fick jag inte ett enda utsättningssymptom.

Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Alkohol och Diazepam dagligen i 7 år. 14 månader fri från skiten. Tar inga substitut. Tar man substitut har man inte slutat, utan man har bytt ut mot något annat men förväntar sig att folk ska tycka man är jätteduktig ändå. Trams.

Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Jag avslutade tvärt efter att ätit dem mellan 2002 och 2013 jag åt xanor i oerhörda mängder ( vaknade en morgon och fick nog ) Ersatte det konstigt nog med träning och motion i absurda mängder .

Fick både depot tabletter och de vanliga och tog de slut ringde jag bara och fick mer ( var mer än en gång jag satt och knaprade och tog någon öl och " vaknade " upp i en ny värld full av nya " misstag " jag gjort och inte kom ihåg det .

Fick skäll så in i helvete av läkaren iaf som menade på att det var livsfarligt ( kände inte ett enda symptom av de han beskrev Jo kanske overklighets känslan och något som kändes som elektriska små stötar inne i huvudet men det gick över det med .

Skönt ni klarade er så pass bra med att sluta efter dom mängderna o så pass länge ni gick på det, har själv utskrivet 0.5X3 alprozolam men har väl snittat 2mg om dagen i ett år nu, före det några månader med mindre mängder.

Har nu förmodligen fått tolerans o abstinens, låg ofta på 2-3mg i november/december mot dagens 1.5 - 2mg

Illa mående, gått ner 6kg på 4v, yrsel och ständig oro. Mirtazapinet på kvällen är det enda som lindrar någorlunda.

Antar ni hade ångest i någon form när ni började med dessa medeciner, hur fick ni bukt med ångesten? Ser att skalman hittade träningen som hjälp.
Senast redigerad av nittiettan 2021-01-11 kl. 11:04.
Citera
2021-01-11, 19:11
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittiettan
Skönt ni klarade er så pass bra med att sluta efter dom mängderna o så pass länge ni gick på det, har själv utskrivet 0.5X3 alprozolam men har väl snittat 2mg om dagen i ett år nu, före det några månader med mindre mängder.

Har nu förmodligen fått tolerans o abstinens, låg ofta på 2-3mg i november/december mot dagens 1.5 - 2mg

Illa mående, gått ner 6kg på 4v, yrsel och ständig oro. Mirtazapinet på kvällen är det enda som lindrar någorlunda.

Antar ni hade ångest i någon form när ni började med dessa medeciner, hur fick ni bukt med ångesten? Ser att skalman hittade träningen som hjälp.

Jag har lärt mig att acceptera att jag har ångest ibland och att det är okej. Att ha kommit till den insikten ända in i själen, inte bara intellektuellt, har gjort att min ångest har minskat kraftigt. Sen har det faktiskt hjälpt mig att sluta med piller och sprit. Att dricka nästan dagligen och äta 30-40 mg diazepam om dagen skapade till slut mer ångest än vad jag egentligen har. Blev klart bättre utan.
Citera
2021-01-11, 19:55
Medlem
Citat:

8mg Xanor
4mg Iktorivil
30mg Stesolid
15mg Nitrazepam
30-50mg Stilnoct

Dra den om Rödluvan också
Citera
2021-06-12, 23:20
Medlem
Citat:

8mg Xanor
4mg Iktorivil
30mg Stesolid
15mg Nitrazepam
30-50mg Stilnoct

Att klippa av någon från dem recepten på en dag borde vara olagligt asså
Citera
2021-06-12, 23:32
Medlem
Pieceess avatar
Inga substitut i pillerform, dock stora mängder cannabis i början, trappade ner Xanor och Rivo på egen hand. Slutade först med xanor, bytte till låga doser Rivotril. Trappade ut rivotrilen helt för att sedan gå tillbaka till låga doser xanor för att utstå helvetet till vardag som pågick där ett tag.
Efter ca en månad bestämde jag mig för att sluta helt med xanoren också. Trappade ut mig enligt utrappnings-schema vi hade i häktet, och det var tufft såklart men efter ungefär två månader utan benz kände jag mig redo att sluta även med cannabis. Rekommenderar cannabis till er som försöker sluta, eller det i kombination med ett genomtänkt matschema.
Är dig hur fet du vill, gråt och frossa i vad du vill. (Det förutsätter att man har någon matlust alls kvar under AT)
Vikten kan du ta tag i senare.
Citera
2021-06-14, 15:09
Medlem
Jag har knaprat benzo i perioder i 40 år (jorå, är en gammal stöt) men inte fått någon tillvänjning på dem. Men jag har bara tagit dem vid behov, d v s ångest och har haft många perioder benzofri. Just nu har jag 25r Sobril tre ggr om dagen p g a en avgiftning från alkoholmissbruk. Men dessa ska trappas ut nu i och med att jag förmodligen ska in på behandlingshem för första gången och där får man inte ha någon benzo.

Förstår inte hur ni har gått på så höga doser med läkarnas försorg. Var i Sverige har det varit?
Citera
2021-06-14, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronolle
Jag har knaprat benzo i perioder i 40 år (jorå, är en gammal stöt) men inte fått någon tillvänjning på dem. Men jag har bara tagit dem vid behov, d v s ångest och har haft många perioder benzofri. Just nu har jag 25r Sobril tre ggr om dagen p g a en avgiftning från alkoholmissbruk. Men dessa ska trappas ut nu i och med att jag förmodligen ska in på behandlingshem för första gången och där får man inte ha någon benzo.

Förstår inte hur ni har gått på så höga doser med läkarnas försorg. Var i Sverige har det varit?
Förekommer rätt mycket doctor shopping för att få ihop såna doser. Lista sig hos olika vårdcentraler och söka för samma sak upprepade gånger tills man har x antal recept.
Citera
2021-06-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Förekommer rätt mycket doctor shopping för att få ihop såna doser. Lista sig hos olika vårdcentraler och söka för samma sak upprepade gånger tills man har x antal recept.
Sådant funkar inte längre så bra då alla regionala vårdgivare använder sig av samma datorsystem. Din VC läkare kan tex se exakt vad din psykiatriker har skrivit ut och vice versa. Det sjuka är att en läkare numera kan dra in recept som en annan läkare har skrivit ut

Det enda sättet om man vill pyssla med sådant är att lista sig hos flera privata aktörer som inte har tillgång till landstingens eller varandras datorsystem.

Dock så blir det varning i apotekens datorer då alla recept utgörs av E recept numera om någon har väldigt mycket narkotikaklassade läkemedel utfärdade av olika doktorer.

Personligen så blev de lite frågvisa på apoteket sist jag var där och skulle hämta ut mina Iktorivil och Xanor, trots att de är utfärdade av samma läkare och det inte är några missbruksdoser direkt.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-06-14 kl. 23:53.
Citera
2021-06-17, 11:08
Medlem
Popetoterors avatar
[quote=trumpisking|74242486]
Citat:
Ursprungligen postat av BeardzBearded
Ni som har gått på benzo dagligen och sedan blivit fria från erat bruk/missbruk, är ni helt fria eller tar ni något annat

finns inget som kan ersätta benso

Jo det gör det eftersom alkohol i små mängder påverkar Nma(Nmda-R och den endogen ligand är Glutamat därefter kommer Gaba-R systemet som har Gaba som endogen ligand.
Kanske läge att förklara vad bokstäverna står för Receptor=R Transportör=T Endogen ligand på en dålig översättning en Jon kanal.
Eftersom Xanors kemiska uppbgnad består av C17H13ClN4 mao 17 kolatomer 13 väteatomer och
Nya bevis visade CIN4 som en prediktiv markör för antracyklinfördel i tidig bröstcancer. samt märkligt ng flertalet cancerformer. som att jämföra emot Amfetamin som går den andra vägen så att säga C9H13N och Kokain C17H21NO4, de 2 sistnämnda ökar Katekolaminerna, medans Xanor minskar det.
Medans Alkoholens kemiska sammansättning är mellan C2H6O och C2H5OH.
Varför jag tragglade igenom detta handlar omGrupperingen av beroendeframkallande medel efter verkningsmekanism (receptor som påverkas) och vilken naturlig (endogen) substans (ligand) som receptorn påverkas av. Det är den hela sammanfattningen varför man kan använda Alkohol i små mängder för att bli av med Gaba-R, detta är inget man brukar idag men att minska ett Benzo beroende med ett annat är ingen smart lösning.
Det jag försöker förklara att du kan inte ersätta en Benzo emot en annan eftersom de nästan fungerar lika dant,ska du sluta så bör du trappa ner väldigt långsamt, dela till mindre och mindre bitar.
Tar ca: 6 månader att bli fri, ja beror ju på vilken dagsdos man håller så klart.
Senast redigerad av Popetoteror 2021-06-17 kl. 11:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in