• 1
  • 2
2021-01-08, 09:59
Medlem
SAW-metoden r som det lter frn filmen SAW. Detta gr ut p att lta barnen f straffas fr deras dliga handlingar. Genom lite mer okonventionella metoder. Oftast smrtsamma, s som till exempel att tvinga dem att vlja att hoppa in i isvak fr att f tillbaka saker. Eller tvinga dem att jogga 5km p en viss tid fr att f tillbaka privilegier. Stta dem i stress positioner eller andra liknande stt.

Jag vet att det kanske lter brutalt, de kanske hatar en fr det. Men frhoppningsviss kan de lra sg att uppoffringar mste gras efter att man gjort dliga saker. ven om dessa uppoffringar inte leder till det de hade frut.

r det olagligt och var gr grnsen fr straff. Att bara sitta dr och inte aktivt kunna gra ngot t det r enligt mig mycket ohlsosamt. SAW-metoden borde implementeras i fngelse. Dr man kan f mindre straff om man gr massor av saker. De som verkligen vill bli fria kommer att gra det men det som inte vill bli det kommer ruttna bort i passivitet.
Citera
2021-01-08, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
SAW-metoden r som det lter frn filmen SAW. Detta gr ut p att lta barnen f straffas fr deras dliga handlingar. Genom lite mer okonventionella metoder. Oftast smrtsamma, s som till exempel att tvinga dem att vlja att hoppa in i isvak fr att f tillbaka saker. Eller tvinga dem att jogga 5km p en viss tid fr att f tillbaka privilegier. Stta dem i stress positioner eller andra liknande stt.

Jag vet att det kanske lter brutalt, de kanske hatar en fr det. Men frhoppningsviss kan de lra sg att uppoffringar mste gras efter att man gjort dliga saker. ven om dessa uppoffringar inte leder till det de hade frut.

r det olagligt och var gr grnsen fr straff. Att bara sitta dr och inte aktivt kunna gra ngot t det r enligt mig mycket ohlsosamt. SAW-metoden borde implementeras i fngelse. Dr man kan f mindre straff om man gr massor av saker. De som verkligen vill bli fria kommer att gra det men det som inte vill bli det kommer ruttna bort i passivitet.

Hr av dig till sociala myndigheter och frga, vetja.
Citera
2021-01-08, 10:11
Medlem
saganshuss avatar
Straff r ingen framgngsrik metod om man vill skapa mentalt friska mnniskor. S det r bara att lgga ned den tanken.
Citera
2021-01-08, 10:20
Bannlyst
Nr min son inte stdar sitt rum, s lter jag honom krypa genom NATO-trd.
Citera
2021-01-08, 10:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Det r bara en film. Det funkar inte i verkligheten.
Citera
2021-01-08, 10:23
Medlem
Tror ju att du trollar. Men om inte s kan du bara frga dig vilken typ av mnniskor du vill fostra. Vill du ha dysfunktionella psykfall med vldspotential till din avkomma s kr p med SAW. Eller ls lite bcker om normal barnuppfostran om du vill ha normala barn.
Om du r p riktigt s undrar man ju hur fan du r mentalt ihopskruvad. 🤔
Citera
2021-01-08, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Nr min son inte stdar sitt rum, s lter jag honom krypa genom NATO-trd.

Jo men det lter fullt rimligt. Inom det militra har man ju folk som skricker p en och delar ut straff. Detta verkar funka p soldater. Vill vi inte ha mnniskor som r villiga att kriga? Det r ju det vi saknar i dagens samhlle. Mnniskor som r villiga att kriga fr vad det n r.
Citera
2021-01-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det r bara en film. Det funkar inte i verkligheten.

Det funkar inte heller i filmen. Det r det som r pongen. Vissa klarar inte av det. Men att programmera mnniskor att frn brja lra sig att kunna ta straff. S att de kan gra det i framtiden, kanske funkar.
Citera
2021-01-08, 10:50
Bannlyst
Jag tycker vi slnger ner TS i ett bad av smutsiga knarksprutor, s kan han fundera p om det hr var en bra ide.

Nyckeln ligger lngst ner.
Citera
2021-01-08, 11:16
Medlem
Citat:

Sg till din chef att du tror p denna metod och hen ska anvnda den p dig nr du gr ngot fel. Bra straff fr dig skulle vara spstraff eller elektriskasttar.

Hur snabbt hade du blivit felfri?
Citera
2021-01-08, 11:37
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Det funkar inte heller i filmen. Det r det som r pongen. Vissa klarar inte av det. Men att programmera mnniskor att frn brja lra sig att kunna ta straff. S att de kan gra det i framtiden, kanske funkar.

Det hr kan avslja ngot om uppfljarna:

Citera
2021-01-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aGNostradamus
Jag tycker vi slnger ner TS i ett bad av smutsiga knarksprutor, s kan han fundera p om det hr var en bra ide. Nyckeln ligger lngst ner.

Jag knarkar inte med sprutor s det hade inte passat som straff. Jag kommer heller inte ta corona sprutan. Ngot annat fr du komma p d. Eller de kanske hade passat som straff. D kan ju Billy The Puppet frsvara straffet genom att sga att jag stter andra i fara genom att inte ta sprutan.

Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Sg till din chef att du tror p denna metod och hen ska anvnda den p dig nr du gr ngot fel. Bra straff fr dig skulle vara spstraff eller elektriskasttar. Hur snabbt hade du blivit felfri?

Ganska snabbt, hatar passivt aggresiva mnniskor. Istllet fr att g runt och vara arg s kan man f det verstkat genom att straffa en gng. Istllet fr att g runt och vara arg p ngon under en lngre tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in