2021-01-07, 20:25
Medlem
Drapåtrissors avatar
Mannen har många anmälningar mot sig och verkar ha en aversion särskilt mot unga kvinnor och språksvaga aspiranter. När en kvinna bad att få tala engelska blev hon utkastad vid vägrenen. Så varför denna attityd mot vissa personer? Kanske en yrkesskada då det handlar om gettot Slöddertälje?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/massiv-kritik-mot-aggressiv-trafikinspektor-i-sodertalje-varnas
Senast redigerad av Drapåtrissor 2021-01-07 kl. 20:29.
Citera
2021-01-07, 20:28
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Mannen har många anmälningar mot sig och verkar ha en aversion särskilt mot unga kvinnor och språksvaga aspiranter. När en kvinna bad att få tala engelska blev hon utkastad vid vägrenen så varför denna attityd mot vissa personer? Kanske en yrkesskada då det handlar om gettot Slöddertälje?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/massiv-kritik-mot-aggressiv-trafikinspektor-i-sodertalje-varnas

Behöver man kunna engelska för att förstå att man ska visa biljetten?
Citera
2021-01-07, 20:29
Medlem
Iliums avatar
Lite citat:

Citat:
Elev lämnades vid vägren

Mannens har kallats till möten med sin närmaste chef under en längre tid men det som blev droppen var när han lämnade en elev vid en vägren under ett körkortsprov.

Enligt vittnesmålet från kvinnan ska han ha blivit aggressiv när hon förklarat att hon inte kan bra svenska och bett honom tala engelska. Kvinnan skriver: ”Fem minuter efter testets början körde jag helt frustrerad och rädd, längs motorvägen med den högsta tillåtna hastigheten 110 km i timmen, eftersom min instruktör tryckte på gaspedalen och skrek högt i mitt öra att jag inte hade rätt att gå under denna hastighet.

Trafikinspektörer verkar inte ha det så lätt nuförtiden.
Citera
2021-01-07, 20:31
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Behöver man kunna engelska för att förstå att man ska visa biljetten?
Vad är det för biljett man ska ha när man utför körkortsprov?
Citera
2021-01-07, 20:33
Medlem
Iliums avatar
Någon med tillgång kan ju citera ur:

https://www.lt.se/logga-in/massiv-kritik-mot-trafikinspektor-i-sodertalje-anklagas-for-att-ha-trakasserat-unga-tjejer-sexuellt
https://www.str.se/mittitrafiken/artikelarkiv/allvarliga-anklagelser-mot-forarprovare/

Citat:
Det har under en lång tid riktats klagomål mot förarprövaren, som varit avstängd från sitt arbete och nu jobbar med andra arbetsuppgifter, uppger Länstidningen. Under det senaste året har det kommit in 25 klagomål mot mannen. Och Cecilia Borgljung, som är avdelningschef för Förarprov region öst, konstaterar att ärendet pågått ”under ett par års tid i alla fall”.

Anklagelserna har ofta kommit från unga kvinnor som beskriver regelbundna sexuella anspelningar, ibland av grövre karaktär. En kvinna som blivit underkänd på körprovet uppger att mannen erbjudit sig att godkänna henne om hon gick på dejt med honom.
Även flera trafikskoleansvariga i regionen har hört av sig med klagomål. En trafikskola i Nyköping menar att trakasserierna pågått länge och ser helst att mannen inte åker själv med körkortsaspiranter.

Trafikverkets egen utredning visar också att mannen, som jobbat sju år som förarprövare, i flera fall reagerat verbalt aggressiv mot körkortsaspiranter. Enligt utredningen handlar det ofta om kvinnor med invandrarbakgrund.
Senast redigerad av Ilium 2021-01-07 kl. 20:48.
Citera
2021-01-07, 20:43
Medlem
Det här var ju riktigt roligt! En man av den gamla skolan dyker plötsligt upp på 2020-talet och förväntar sig att allt ska vara som förr.

Inte kul för de drabbade såklart. Men han har ju faktiskt en viss poäng. Man bör komma väl förberedd till ett prov.
Citera
2021-01-07, 21:10
Avstängd
konstapels avatar
Med stor sannolikhet en babbe, kom ihåg att det är Södertälje vi pratar om. Bara det här får babberadarn att lysa rött: " ofredanden med sexuella anspelningar" och "tryckte på gaspedalen och skrek högt i mitt öra att jag inte hade rätt att gå under denna hastighet".

Låter som en typiskt aggressiv babbe med storhetsvansinne, i hans falafel-värld är man väl kung när man är trafikinspektör.
Att han behandlar "språksvaga" elever annorlunda är helt i linje med hur babbar brukar vara.
Citera
2021-01-07, 21:17
Bannlyst
Ska jag vara helt ärlig så tror jag att jag vet vilken inspektör det handlar om.

Vet att år 2014 så började en adopterad indier jobba i Södertälje förarprov som inspektör. Han var med i Sverigedemokraterna Salems kommun (tror han var ordförande) men hoppade av efter någon intern strid.

Som sagt, det sammanfaller väl med tiden som artikeln skriver. När jag gjorde förarprovet 2014 på samma ställe så frågade han skumma saker till en invandrarman i lobbyn. Vet att invandrarmannen kuggade då vi sågs i lobbyn igen.

Edit: Efter lite efterforskningar så talar det mesta för att detta inte är den rätta mannen. Den här mannen påbörjade sin anställning långt innan 2014.
Senast redigerad av tunnelgatan 2021-01-07 kl. 22:07.
Citera
2021-01-07, 21:47
Medlem
Ducadreams avatar
Vi verkar ha att göra med en extremt aggressiv svenne som är en rasist. Han behöver bli avskedad.
Citera
2021-01-07, 22:14
Medlem
Vet inget om detta specifika fallet, men det är ganska många militära befäl med lägre
rang som fått detta jobb. Detta blev i samband med regementsnedläggningarna.

Ni som är lite äldre förstår nog exakt... Tänk fanjunkare el ännu värre fänrik...
Tänk att äntligen få bestämma igen.. o skrika lite...!!
Citera
2021-01-07, 22:23
Medlem
halaltarzans avatar
Vari ligger den s.k. rasismen då?
Citera
2021-01-07, 22:28
Medlem
Finns en läbbig kurd i Farsta vet jag. Tjejer har svårt att avvärja hans närmanden eftersom han inte kan ta ett nej.
Bättre att man kör upp i simulatorer tycker jag , bättre det än att utsätta unga nybörjare för fascist fasoner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in