2021-01-06, 14:25
Avslutad
Citat:
Politiker och media i Växjö har vänt sig mot ICA-handlaren John – för att slippa ta ansvar för invandrargängens kriminalitet. Vad behöver göras?

– Nummer 1: Sluta vara tyst! Alla kan prata. Nummer 2: Acceptera att detta händer i vårt land. Nummer 3: Ansvaret ska läggas på föräldrarna. Barnen är deras ansvar tills de är 18. Men staten har tagit ansvaret från föräldrarna, det är ett enormt problem! Jag kom själv som flykting från Bosnien 1992, då får du veta av myndigheterna att det är du som bestämmer. Kan du tänka dig att du som 13-åring har hela staten som står bakom dig, samtidigt som staten i slutändan skiter i dig? Så förstår du, staten tar makten från förädrarna. Dessa unga lever i vakuum, oändlig makt och frihet de inte kan hantera. Vi är deras Playstation, vi vuxna. Kan du tänka dig när en handläggare säger till en invandrare, “du bestämmer här, ingen annan”.

– Allt som händer i Sverige är svenskens fel. Det är svensken som sätter ribban. Det är svensken som stiftar lagar och regler. Så enkelt är det.

https://katerinamagasin.se/politiker-och-media-i-vaxjo-har-vant-sig-mot-ica-handlaren-john-for-att-slippa-ta-ansvar-for-invandr argangens-kriminalitet/

Vi behöver mer nysvenskar som honom, eller hur?
Citera
2021-01-06, 15:11
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
https://katerinamagasin.se/politiker-och-media-i-vaxjo-har-vant-sig-mot-ica-handlaren-john-for-att-slippa-ta-ansvar-for-invandr argangens-kriminalitet/

Vi behöver mer nysvenskar som honom, eller hur?

Framför allt behöver han, andra ICA-handlare och butiksinnehavare i allmänhet rätt att helt fritt välja vem de släpper in i sin butik och inte https://www.youtube.com/watch?v=S_vcLAMMfkk Ungefär som att vi som privatpersoner avgör själva vem vi släpper in i vårt hem utan att vi behöver motivera valet för någon om vi inte vill göra det.
Citera
2021-01-06, 15:20
Medlem
Sladdarens avatar
Bra att du rapporterar så ofta det går.

Det finns otaliga exempel på hur allt tystnads ner "tysnadskulturen" och att man riskerar både sitt jobb, familj, rykte och ortens goda förfalskade område genom att visa upp hur verkligheten står till naket och blottat för sanningen. Dock så rapporterar ju alternativa medier om sanningen om samhällsproblem lokalt som regionalt med fakta. Men styrande vänsterpolitiker tex kommunalt gör inget som förbättrar, lägger locket på med munkavel och det är inte korrekt, de är förbrytarna

Jag orkade faktiskt inte läsa igenom texten helt, men jag vet vad kontexten handlar om och det räcker.
Det vi bör införa är lagförslag att sånt här måste upp till ytan och åtgärdas genom juridiska rättsliga och yttrandefrihet demokratiska rättigheter och ska alldrig skymfas med illa konsekvenser för de drabbade
Citera
2021-01-06, 15:34
Medlem
En pizzeriaaägare i Södertälje tycks också ha problem..

Bashir sa emot lokala kriminella, sen sprängdes uteserveringen i luften (+artikel)

EDIT: Fick just denna länk av en kompis.
Senast redigerad av 4nd3r50n 2021-01-06 kl. 15:39.
Citera
2021-01-06, 16:19
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Framför allt behöver han, andra ICA-handlare och butiksinnehavare i allmänhet rätt att helt fritt välja vem de släpper in i sin butik och inte https://www.youtube.com/watch?v=S_vcLAMMfkk Ungefär som att vi som privatpersoner avgör själva vem vi släpper in i vårt hem utan att vi behöver motivera valet för någon om vi inte vill göra det.
Måate bara poängtera dumheten i ditt förslg med en fråga..

Först vänder jag på det för vet ju annars hur kort du kommer att se om det ligger till din färdel.
Så låt säga, om alla butiker inom en.snar framtid ägs enbart utav invandrare... och ingen invandrare vill att en avensk ska handla hos dom, så är det alltså helt okej att alla svenskar står utan mat? Otroligt korkat förslag alltså.

Möjligtvis om butiksinnehavaren har gjort en polisanmälan mot personen / personerna ifråga så kan man ju gå efter din retorik. Annars inte!
Citera
2021-01-06, 16:35
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Måate bara poängtera dumheten i ditt förslg med en fråga..

Först vänder jag på det för vet ju annars hur kort du kommer att se om det ligger till din färdel.
Så låt säga, om alla butiker inom en.snar framtid ägs enbart utav invandrare... och ingen invandrare vill att en avensk ska handla hos dom, så är det alltså helt okej att alla svenskar står utan mat? Otroligt korkat förslag alltså.

Möjligtvis om butiksinnehavaren har gjort en polisanmälan mot personen / personerna ifråga så kan man ju gå efter din retorik. Annars inte!

Kanske ska du då också vända dig till regeringen med dina synpunkter? Ty för ett par månader sedan skickade regeringen en remiss till Lagrådet med just förslag om att utöka butiksinnehavare möjligheter/rättigheter att porta oönskade "kunder" https://www.regeringen.se/4a79c8/contentassets/b4301244eb264348b1bd84facb7d0262/tilltradesforbud-till-butik-och-forstarkt-straffrattsligt-skydd-mot-tillgreppsbrottslighet även om regeringen inte går lika långt som jag i sitt lagförslag.

Ett av regeringens argument för att konsumenter som drabbas av tillträdesförbud knappast fråntas möjligheten att skaffa sig varor är dagens utbredda näthandel.
Citera
2021-01-06, 16:43
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Kanske ska du då också vända dig till regeringen med dina synpunkter? Ty för ett par månader sedan skickade regeringen en remiss till Lagrådet med just förslag om att utöka butiksinnehavare möjligheter/rättigheter att porta oönskade "kunder" https://www.regeringen.se/4a79c8/contentassets/b4301244eb264348b1bd84facb7d0262/tilltradesforbud-till-butik-och-forstarkt-straffrattsligt-skydd-mot-tillgreppsbrottslighet även om regeringen inte går lika långt som jag i sitt lagförslag.

Ett av regeringens argument för att konsumenter som drabbas av tillträdesförbud knappast fråntas möjligheten att skaffa sig varor är dagens utbredda näthandel.
Har du ens läst länken som du delade och reflekterat över det sista srycket som jag skrev? Regeringens förslag går ju på det jag skrev i sista stycket, så förstår inte ens vad som finns att diskutera?
Citera
2021-01-06, 17:12
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Har du ens läst länken som du delade och reflekterat över det sista srycket som jag skrev? Regeringens förslag går ju på det jag skrev i sista stycket, så förstår inte ens vad som finns att diskutera?

Den som har läst lagrådsremissen som jag länkat till vet att det finns oerhört mycket mer att diskutera än bara det som du skriver om i ditt avslutande stycke, tex:

* Vem ska polisanmäla? Ta en galleria, ska ägaren till gallerian ha rätt att få personer portade från hela gallerian, dvs i praktiken utestänga från alla butiker, om någon person betett sig illa mot personalen i gallerians reception?

* vem ska ha rätt verkställa portningen? Bara väktare säger någon. Bara polis säger någon annan. Då kan förövare utanför tätorterna utföra sina "ärenden" innan väktare/polis hinner dit - om de ens gör sig besvär att komma.

Dock gör jag processen kort med frågor som dessa genom att låta butiks/lokalinnehavaren råda över sina domäner ungefär på samma sätt som privatpersoner har rätt att freda sina egna hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in