2021-01-06, 12:21
Medlem
JohannaIsiks avatar
Att genomföra sexuella aktiviter med sig själv eller andra med fullbordad orgasm strax innan träning (eller efter) har länge varit ett frågetecken kring dem som är fysiskt aktiva i någon sport eller bara inom gymträning. Jag har letat runt i olika forum från 2009, 2012. Sökt vetenskapliga artiklar och även intervjuat personer anonymt.

Studier visar på att ” At least a few hours should pass between sexual intercourse and sports competition. ” Alltså ska man iallafall vänta några timmar med träningen det är den främsta lösning jag fått tag i.

Länk till artikel: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4914923/pdf/fphys-07-00246.pdf

Svaren jag fått ter sig olika. Många tycker att sexuell aktivitet påverkar träning negativt. Andra tycker att det ”ger en energi” innan träningen så att man kan prestera bättre.

Enligt forum som Fragbite och Kolozzeum diskuteras specifikt att ”runka” och hur testosteronnivåer påverkas av det innan träning. Användarna beskrev lösningar som individuella.

Nu återstår Flashback. Har ni kunskap att dela med er av gällande sexuella aktiviteter innan träning (eller efter) och hur påverkar dessa prestationen när man tränar?
Citera
2021-01-06, 12:31
Medlem
Eller ha sex som en del av sin träning? Kör ett par timmar i massa avancerade ställningar.
Eller varför inte maratonsex en hel lördag och söndag..
Citera
2021-01-06, 12:43
Medlem
Kanske det påverkar män mer. Jag märker inte skillnad, kanske lite mer avslappnad
Citera
2021-01-06, 12:55
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannaIsik
Att genomföra sexuella aktiviter med sig själv eller andra med fullbordad orgasm strax innan träning (eller efter) har länge varit ett frågetecken kring dem som är fysiskt aktiva i någon sport eller bara inom gymträning. Jag har letat runt i olika forum från 2009, 2012. Sökt vetenskapliga artiklar och även intervjuat personer anonymt.

Studier visar på att ” At least a few hours should pass between sexual intercourse and sports competition. ” Alltså ska man iallafall vänta några timmar med träningen det är den främsta lösning jag fått tag i.

Länk till artikel: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4914923/pdf/fphys-07-00246.pdf

Svaren jag fått ter sig olika. Många tycker att sexuell aktivitet påverkar träning negativt. Andra tycker att det ”ger en energi” innan träningen så att man kan prestera bättre.

Enligt forum som Fragbite och Kolozzeum diskuteras specifikt att ”runka” och hur testosteronnivåer påverkas av det innan träning. Användarna beskrev lösningar som individuella.

Nu återstår Flashback. Har ni kunskap att dela med er av gällande sexuella aktiviteter innan träning (eller efter) och hur påverkar dessa prestationen när man tränar?

sports competition betyder inte träning utan tävling, dvs du skall maxprestera.

Om du inte skall tävla eller köra ett extra tufft pass så kommer troligen sexets inverkan på passet vara försumbart.
Amatörer har betydligt mer att hämta på att optimera näringsintaget och vila, och träningsupplägget.
Citera
2021-01-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannaIsik

Läste för länge sen (minns inte var så ta inte detta för sanning) att vi män rent biologiskt får energi av sex. Och för kvinnor är det tvärtom. När jag hörde det lät det rimligt och jag valde att tro att det är så. Det härstammar från vårt tidigare ursprung som jägare/samlare. När en man gör en kvinna gravid är hans uppgift att se till att barnet föds under bra förutsättningar. Det kanske handlar om att bygga skydd, säkra området, jaga extra byte etc. Medan kvinnan ska ta det lugnt och vila för att samla krafter för graviditeten och förlossningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in