Att genomföra sexuella aktiviter med sig själv eller andra med fullbordad orgasm strax innan träning (eller efter) har länge varit ett frågetecken kring dem som är fysiskt aktiva i någon sport eller bara inom gymträning. Jag har letat runt i olika forum från 2009, 2012. Sökt vetenskapliga artiklar och även intervjuat personer anonymt.
Studier visar på att ” At least a few hours should pass between sexual intercourse and sports competition. ” Alltså ska man iallafall vänta några timmar med träningen det är den främsta lösning jag fått tag i.
Länk till artikel:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4914923/pdf/fphys-07-00246.pdf
Svaren jag fått ter sig olika. Många tycker att sexuell aktivitet påverkar träning negativt. Andra tycker att det ”ger en energi” innan träningen så att man kan prestera bättre.
Enligt forum som Fragbite och Kolozzeum diskuteras specifikt att ”runka” och hur testosteronnivåer påverkas av det innan träning. Användarna beskrev lösningar som individuella.
Nu återstår Flashback. Har ni kunskap att dela med er av gällande sexuella aktiviteter innan träning (eller efter) och hur påverkar dessa prestationen när man tränar?