2021-02-01, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Mannen på balkongen är ett mästerverk, oerhört tät, välgjord och spännande.

Så ska en svensk deckare eller kriminalfilm se ut.
Ja, den är som sagt överlägsen dom nyare Beck filmerna. Finns innnehållet som fattas i dom flesta andra. Samt det blir liksom lite spännande. Vilket man knappast kan säga om många andra i serien .
Då dom knappt kommer fram i mål många gånger. Fast dom säkert försökt på sitt sätt.
Citera
2021-02-05, 16:58
Medlem
blymes avatar
Jag säger det rakt ut

Jag har växt upp med Beckfilmerna och Peter Haber som kommissarie. Det som Lisa Ohlin (Director) har gjort med de senaste filmerna är en direkt förolämpning mot hela filmserien och dess helt fantastiska innehåll.
Manuset och upplägget i övrigt får Peter Haber att se ut som en medioker skådespelare, helt känslolöst.

Det som förbryllar mig mest är hur f*n ingen har kunnat säga ifrån tidigare och sagt "Vad f*n är det vi gör här?"
Citera
2021-02-05, 21:06
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blyme
Jag säger det rakt ut

Jag har växt upp med Beckfilmerna och Peter Haber som kommissarie. Det som Lisa Ohlin (Director) har gjort med de senaste filmerna är en direkt förolämpning mot hela filmserien och dess helt fantastiska innehåll.
Manuset och upplägget i övrigt får Peter Haber att se ut som en medioker skådespelare, helt känslolöst.

Det som förbryllar mig mest är hur f*n ingen har kunnat säga ifrån tidigare och sagt "Vad f*n är det vi gör här?"
Som andra skrivit. Det finns tittare så då behöver de inte tänka så. Beck numera är lite som en ljummen öl, inte gott men duger om det inte finns nåt bättre.

Bra är ju verkligen inte samma sak som populärt numera. Massa bra filmer hamnar i skymundan för rena skitfilmer som Fast and the furious och sån skit.
Citera
2021-02-06, 05:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Mannen på balkongen är ett mästerverk, oerhört tät, välgjord och spännande.

Så ska en svensk deckare eller kriminalfilm se ut.

Mannen på taket anses vara den bästa beck flmen.
Citera
2021-02-06, 21:13
Medlem
Knappast bara Beck som är mediokra. Se bara på den skit som blir nominerade som de bästa till guldbaggen. Sverige kan inte göra bra film längre. Dåliga manus och dåliga regissörer som slaktar lovande skådisar. När dessa skådisar är med i svenska filmer låter de stela och onaturliga. När de är med i danska, brittiska eller amerikanska produktioner är de plötsligt bra.
Citera
2021-02-09, 02:15
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
De sista 5 är en utförsbacke utan like.
Man skulle föra in pk:ism till varje pris. Big mistake, big.
Såg " den förlorade sonen" nyligen.
Den var så dålig och mörk att jag fick lust att hälla grus i ögonen.
Nästan det enda jag i senare filmer är lite engagerad i är att Frede'n är vidrig och man sitter och hoppas på hans fall.

Falkfilmerna är bättre i snitt.
Beck var ok första 10 åren med Haber.
Citera
2021-02-09, 16:21
Medlem
Har slutat att se Beck filmerna .. (en återkomst av gunvald vore nåt)
Men "grannen" äger ju ändå i filmerna, med gamle Ingvar Hirdwall, 86år
i Beck om stödkragen: Nacken är som gelé ..

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...en-ar-som-gele
Citera
2021-02-10, 12:49
Medlem
Beck, liksom Wallander, har ju blivit ren serieproduktion i syfte att mjölka varumärke och fylla tablå.

Man borde istället ha gjort som danskarna gjort med "Avdelning Q" (med bl.a. Fares Fares) och gjort en välgjord och bra film vartannat år. Då hade det gått att hålla kvalteten uppe.
Citera
2021-02-10, 12:51
Medlem
Nosstocks avatar
"Spår i mörker" ifrån 1997 är riktigt bra.
Citera
2021-02-22, 10:42
Medlem
snivlems avatar
de nya är dåliga för att det är GENUS som är det viktigaste .........

hela undertonen är genomsyrad av skiten.

män målas hela tiden upp som antingen överdrivet macho och tar överhastade dumdristiga beslut eller så är de oerhört simpiga och mjäkiga.

kvinnor däremot, springer fortare, tar klokare bättre beslut osv osv osv ....

Glö,m nu inte grabbar, ni är inget annat än trasiga, felkonstruerade flickor
Citera
2021-02-22, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
"Nya" Beck har väl aldrig varit bra? De gamla med Gösta Ekman vad kul, mest som en glasbubbla från en svunnen tid, men de här nya med Peter Haber och gaphalsen Persbrandt var daterade redan där de kom.

Beck-filmerna med Gösta Ekman var inte särskilt bra heller. Minns Stockholm Maraton, exempelvis, nån slags tysk samproduktion med dubbade skådespelare och en överviktig Gunvald Larsson som trippade runt nere på Söder Mälarstrand i loafers.
Citera
2021-03-07, 15:25
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blyme
Jag säger det rakt ut

Det är en bra sammanfattning och jag håller med.
Jag har blivit underhållen en och halv timme av tidigare filmer men de två senaste är ju rent skämt. De som ska föreställa kriminella i undercover skulle inte kunna skrämma en gammal tant.
Nej ett riktigt magplask och det är tråkigt att se hur de totalt har tagit bort allt vad riktiga poliser står för och ersatt med någon form av genus certifierad HBTQ historia som också ska uppfylla kravet att vara pk.

Man blir ju bara förbannad av att se dravlet.
Amatörskådisarna (de kriminella) i den blå linjen är mycket mer övertygande i sina roller, för att inte tala om poliserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in