2021-01-04, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanderbetraktaren
Under mina år som student hörde jag många gånger talas om studentpar som bodde tillsammans i etta, ibland på studentkorridor. Det är visserligen 20-30 år sedan, men jag tror ändå absolut inte på att man idag skulle bli vräkt av att bo två personer i studentetta.

Om ettan däremot bebos av sju skräniga individer som dessutom skitar ner och hotar omgivningen, vore det däremot en annan historia.
Du menar ettan bredvid mig som bebos av 8-10 zigenare?
Citera
2021-01-04, 20:20
Avstängd
sonicguides avatar
Jag minns att man hade en razzia mot folk som hade "extra" inneboende i Lund för ca 30 år sedan.
I en tid då lägenheter är verkligt åtråvärda hade jag varit förvånad om inte studentbostadsföretagen följer upp sånt här ännu hårdare.

Helt säkert har man detta i sina ändamålsparagrafer att lägenheterna är ämnade för studenter.
Det kan bli ett j-a liv om någon icke-student upptar plats i studentlägenhet.

Lund(här verkar det finnas vissa öppningar):
https://www.afbostader.se/att-bo-hos-oss/soka-studentbostad/ko-och-hyresvillkor/#Hyresvillkor
Citera
2021-01-04, 21:20
Medlem
Ni lär aldrig bli utkastade som homosexuellt par. Bara vifta med HBTQ Flaggan och hela ramsan
Citera
2021-01-05, 00:21
Medlem
Jag bodde i en dubbletter i Uppsala. Helt plötsligt flyttade det in 3 Pakistans och en Afgan. Alla pluggade datavetenskap.
Citera
2021-01-06, 16:27
Medlem
Meanderbetraktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Du menar ettan bredvid mig som bebos av 8-10 zigenare?
Du menar att de beter sig som fan utan att något händer. Trist.
Citera
2021-01-06, 16:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarakar1ss0n3
Jag funderar på att flytta till umeå och plugga framöver, och jag vill gärna ta med min kille. Jag står i bostads kö på de flesta sidor, och vet att man bara få bo en i en etta i studentlägenheterna från svenskastudenhus. Jag står även skriven på campus livings sida. Vet någon hur många man får bo i studentlägenheterna som campus living har?
"ta med dig"? Vad skall han pyssla med?
Citera
2021-01-06, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanderbetraktaren
Du menar att de beter sig som fan utan att något händer. Trist.
faktiskt inte, värden har vidtagit åtgärder för att den person som har kontraktet bor inte där.
Citera
2021-01-06, 22:47
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Ni lär aldrig bli utkastade som homosexuellt par. Bara vifta med HBTQ Flaggan och hela ramsan
Om inte det sker diskriminering t ex att heterosexuella som vill bo tillsammans får göra det med homosexuella förbjuds så lär det inte funka att vifta med några HBTQ-flaggor.
Citera
2021-01-14, 14:10
Medlem
Har jobbat på Studentstaden i Uppsala en stund och från vårat håll så finns det inga regler för inneboende, förutom när det kommer till korridorsrum, där är det endast kontraktsinnehavaren som får bo. Kontraktsinnehavaren ansvarar helt vilka som får finna sig i bostaden. Det spelar ingen roll om det är en eller åtta personer som bor i lägenheten. Dock är det här bara hos oss, vet ej hur det ligger till med andra hyresvärdar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in