Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-12-22, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellus177
Tycker att det är så himla svårt att veta vilket yrke jag ska satsa på, grubblar ihjäl mig...

Jag har en kandidatexamen i ett samhällsvetenskapligt ämne men vet inte riktigt vad jag ska göra av den. Har försökt mig på att kombinera med ekonomi men har tyvärr insett att jag inte alls har intresset för det, får bara oerhört svårt med motivationen.

Är intresserad av psykologi och skulle vilja arbeta med något där jag verkligen kan göra skillnad för människor. Har under en period arbetat extra på en skola och tyckte att det var väldigt givande. Men samtidigt brinner jag inte riktigt för själva undervisningen utan är mer intresserad av det sociala. Samarbetet med kollegor och att det händer mycket är dock ett stort plus med att jobba i skolan och jag är rädd att arbetet som psykolog kommer kännas enformigt i jämförelse.
Har även funderat på socionom.

Har ni några råd till mig? Om någon här själv jobbar med något av ovanstående yrken (eller något liknande) får ni gärna berätta mer om era arbeten.

Hur går det för dig? Bestämde du dig för något och i så fall vad? Går själv i tankarna om jag ska utbilda mig till lärare eller psykolog. Har pluggar lärarprogrammet i 1,5 år och funderar nu på att byta till psykologprogrammet. Känns jobbigt att hoppa av och börja om ett program från ruta ett dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in