Citat:
Ursprungligen postat av
XX-Ambar
Om det vore så enkelt att dö, tror du att gasspisar hade ens existerat?
Nä du Roffe, ha svag låga och inte för mycket fett så löser det sig.
Haha! Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
MosterIBoras
stek i smör, dvs ej olja bör det vara lugnt.
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
CaptainMagenta
Vad ugnen går på spelar väl ingen roll? När du steker på spisen, du menar att du har en gasspis?
Du kan lugnt vända dina pannkakor i luften, det värsta som kan hända är att du har för mycket fett i pannan och vinklar den så att fettet i pannan fattar eld. Kommer dock ej att ske om du kar korrekt värme för pannkaksstekning inställd då lågan då är liten, ha ett lock som passar till stekpannan nära tillhands så att du kan kväva en eventuellt uppkommen brand i pannan.
Har haft gasspis (och även gasugn

) i massor med år utan att detta varit något bekymmer vid pannkaksstekning med flippning.
Haha, ja, du har rätt, ugnen är inte så relevant i det här fallet.

Så du tror inte att det är risk att det börjar brinna på spisen?
Citat:
Ursprungligen postat av
HeddonBorborello
Använd teflonpanna och inget extra fett i pannan så är det lugnt.
Jag tränade med ett kastrullunderlag innan jag fick till flippen, sen tog det bara 4-5 stycken så satt vändningen som en smäck. Tyvärr blir inga andra än barn impade.
Tack, bra tips! Haha, det är mina syskonbarn jag tänkte impa på, så det fungerar nog ändå! Sen måste jag säga att jag själv nog ändå skulle bli imponerad - om någon kastar upp dem högt (och fångar efteråt!) i luften som min pappa gjorde, hade inte tänkt bara en centimeter ovan...