2021-01-02, 17:41
Medlem
Varför ser man aldrig några vettiga odlingsdagböcker längre?
Är det bara jag som tycker det är kul, lärorikt och intressant att följa en kompetent och uthållig dagbok?
Ingen som kan göra en insats?
Citera
2021-01-02, 18:06
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Drogforumet var riktigt bra förr (05-09) Var faktiskt kul och läsa folks dagböcker. Har inte tänkt på att det inte skrivs så mycket sånt mer här? Eller så har jag bara bläddrat förbi kanske då jag själv slutat röka.

Skulle ju säkert gå och hitta någon engelsk sida som har folk där som skriver, men gissar på att du som jag vill läsa på svenska?
Citera
2021-01-02, 18:14
Medlem
Precis, svenska är ju såklart att föredra.
Det är ju inte precis så att det odlas mindre i Sverige nu än för ett antal år sen, så jag förstår inte riktigt varför...
Kör igång nu någon!
Citera
2021-01-02, 18:21
Medlem
Det är väl så att knarkpolisen har hårdare och effektivare koll nu än för 10-15 år sen så ingen vågar gå ut på Flashback med att man odlar Cannabis i blomlådan.
Citera
2021-01-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GUBBKUKEN
Det är väl så att knarkpolisen har hårdare och effektivare koll nu än för 10-15 år sen så ingen vågar gå ut på Flashback med att man odlar Cannabis i blomlådan.

Presis dont smell, dont sell and dont tell,

Onödig risk att lägga dagbok på odlingar, även om jag själv ochså uppskattar när någon gör det, så förstår jag att folk undviker det,
Citera
2021-01-02, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85

Onödig risk att lägga dagbok på odlingar, även om jag själv ochså uppskattar när någon gör det, så förstår jag att folk undviker det,

And don't get high on your own supply. 😉
Citera
2021-01-02, 22:52
Medlem
Citat:

Jag har faktiskt svårt att se risken med en dagbok om du inte är kraftigt pårökt eller helt dum i huvudet.
Om du har en liten garderobsodling och fotar i rätt vinklar, lägger ut info utan att avslöja för mycket. Vem ska kunna komma på dig?
Citera
2021-01-02, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1999Dannyboy
Jag har faktiskt svårt att se risken med en dagbok om du inte är kraftigt pårökt eller helt dum i huvudet.
Om du har en liten garderobsodling och fotar i rätt vinklar, lägger ut info utan att avslöja för mycket. Vem ska kunna komma på dig?

Men om de kommer på mig av någon annan anledning, tar min dator, hittar mitt konto och konstaterar att jag dokumenterat hela min odling under en längre period så kan man ju kanske åka dit på onödigt mycket tänker jag?
Citera
2021-01-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1999Dannyboy

Med dagens telefonkameror så lagras ju positionen i alla foton
Citera
2021-01-03, 16:25
Medlem
Citat:
Det är ju iofs ganska lätt att stänga av geotaggarna i mobilen.
Men det är säkert paranoia som det här som gör att vi inte ser några dagböcker längre. Synd tycker jag.
Citera
2021-01-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windows11
Men om de kommer på mig av någon annan anledning, tar min dator, hittar mitt konto och konstaterar att jag dokumenterat hela min odling under en längre period så kan man ju kanske åka dit på onödigt mycket tänker jag?
Du åker dit av någon annan anledning och vid husrannsakan hittar de dina bilder och din historik på Flashback? Det känns som i det läget har du större problem än en dagbok!
Ganska enkelt att radera surfhistorik, inte spara inloggningsuppgifter och radera bilderna i kameran om man vill...
Citera
2021-01-03, 17:41
Medlem
Greenwhites avatar
Håller med ts är lite trist att det bara är engelska forum som finns om man vill skriva på nån sida som är någorlunda aktiv. Swecan var ju najs förr i tiden, men verkar ju helt dött där nu.

Citat:

Man gör nog bäst i att rensa exif information på bilder av detta slag innan publicering online.
Senast redigerad av Greenwhite 2021-01-03 kl. 17:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in