Citat:
Ursprungligen postat av
Green-Devil
Jag tror tvärtom.
Jag tror de alla har taskig självkänsla, eller i alla fall har haft en gång i tiden när de började.
De övergår sedan till en kroppsfixering. När brösten, som i alla andra fall är kvinnligt, försvinner i och med hårt dietande så blir det istället en operation. De vill ju så klart vara vackra, fina med stora rumpor osv men de vill inte tappa de kvinnliga brösten.
Självförtroende säkert, men självkänsla? Jo tjena. Finns säkert undantag men skulle mer än gärna se dessa fitnesstjejer ta en stark dos LSD eller DMT och se hur de hanterar sig själva när deras egon faller ihop.
Jag förstår ditt resonemang. Kanske har du rätt. Men utifrån min egen erfarenhet, så tror jag att du är lite snett på det.
Du och jag sitter på röven, och spenderar vår tid med att skriva på ett diskussionsforum. Fitnesstjejerna är på gymmet. Vilket visar på starkare självkänsla och handlingskraft?
Många kvinnor ligger framför Netflix och äter bröd, och intalar sig själva att fitnesstjejer mår dåligt. Vem mår egentligen dåligt?
Vissa människor gör saker och åstadkommer resultat. Andra människor står och tittar på, kritiserar och ”vet bättre”.
En tjej gillar stora bröst, spar ihop till implantat och känner sig nöjd med resultatet. En annan tjej lever sitt liv med komplex för sina bröst, och försöker racka ned på tjejer som opererar sig, för att försöka få dem att må lika dåligt, så att hon själv upplever tillfällig lindring av sitt eget komplex/dåliga mående.
Varhelst jag ser människor som har ett starkt, friskt, hälsosamt, manligt/kvinnligt yttre, så mår majoriteten av dem bra och har god självkänsla. De lyckas även med annat i livet. Att komma i form och äta nyttigt, genomföra projekt såsom att skaffa implantat eller genomföra en fitnesstävling, går inte att göra om man inte har stabilt psyke, viljestyrka och handlingskraft.
Motsatt gäller för de flesta människor som ser svaga, sjuka, feta/smalfeta och androgyna ut.
Det finns avarter inom allt. En anorektiker drivs kanske av samma ångest som en gravt överviktig. Vissa tar hormoner och preparat i sådan mängd att de sabbar psyke, hälsa och i längden även utseendet. Enstaka kvinnor opererar brösten 15 gånger, tills de går omkring med fyraliters badbollar mellan armarna. MEN överlag så är min erfarenhet att fitnesstjejer med/utan bröstimplantat mår bättre, och är bättre även ifråga om annat än utseende, jämfört med otränade/icke-opererade människor som kritiserar de förstnämndas val och ideal.
Jag hoppas att du själv gör det som du vill göra, och att du väljer att titta på sådant som du själv vill se.