2021-01-02, 15:35
Medlem
Min remiss till psykiatrin har nekats 100 gånger och idag fick jag nog och kontaktade doktor.se för att skicka en ny remiss till vuxenpsykiatrin.

Kärringen jag pratade med insisterade att skicka en ambulans till mig mot min vilja. Jag bor med min familj, vad i helvete ska de tänka om en ambulans kommer och plockar upp mig? Jag vill inte bli bortrövad till Afghanistan bara för att få psykologkontakt. Jag vill ha kontakt med vuxenpsykiatrin och mitt ärende är inte akut säger jag, trots det insisterar hon att skicka ambulans. Fuck off.

Använde inte doktor.se. Deras "policy" är att skicka ambulans, polis, vad vet jag så fort du nämner att du har självmordstankar. De sade även kärringen.

Att skicka en ambulans är ett bra sätt för patienten att inse hur fuckad denne är. Istället för att bara skicka en remiss och betrakta det som en vanlig sjukdom så gör dem det till något akut, som om man har förlorat ena benet.
Citera
2021-01-02, 15:48
Medlem
Deckard-Cains avatar
Klart du är i behov av assistans. Dem gör helt rätt! Lägg ner tråden och lägg in dig själv
Citera
2021-01-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Klart du är i behov av assistans. Dem gör helt rätt! Lägg ner tråden och lägg in dig själv

Varför tror du det?
Citera
2021-01-02, 15:55
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitochondria
Varför tror du det?
Vad tror du själv?

Ta en titt på din historik och vad du har sagt till sköterskan eller vad du nu har pratat med, och fundera på varför han skriver det inlägget.

Håller med dig om att det är konstigt att du inte har kontakt med psykiatrin.
Citera
2021-01-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Vad tror du själv?

Ta en titt på din historik och vad du har sagt till sköterskan eller vad du nu har pratat med, och fundera på varför han skriver det inlägget.

Jag mår dålig men är stabil. Jag behöver inte akut hjälp. Det var det kärringen inte fattade. Min trådhistorik är just det, en historik. Det påverkar mig inte nödvändigtvis med samma magnitud.

Det enda jag sa åt henne var att skriva en remiss, that's it. Istället sade hon att det var rutin att kontakta polis.
Citera
2021-01-02, 16:02
Medlem
STORVITHAJs avatar
Låter otroligt att det är rutin att skicka blåljus för att du nämner suicidtankar, hade du ett lugnt samlat samtal eller var du mer hysterisk? Uttryckte du att du skulle ta tankarna till handling?
Citera
2021-01-02, 16:07
Medlem
Citat:
Låter otroligt att det är rutin att skicka blåljus för att du nämner suicidtankar, hade du ett lugnt samlat samtal eller var du mer hysterisk? Uttryckte du att du skulle ta tankarna till handling?

Jag skrev bara på deras formulär och där skrev jag att jag har vardagliga självmordstankar men att det bara är tankar, inte planer.

Jag var lugn under konversationen, fram tills att hon ville ringa ambulans. Då blev jag arg och sade åt henne att bara skicka remissen och att jag inte behöver någon ambulans. Jag lade sedan på luren.
Citera
2021-01-02, 16:27
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Jag skrev bara på deras formulär och där skrev jag att jag har vardagliga självmordstankar men att det bara är tankar, inte planer.

Jag var lugn under konversationen, fram tills att hon ville ringa ambulans. Då blev jag arg och sade åt henne att bara skicka remissen och att jag inte behöver någon ambulans. Jag lade sedan på luren.
Låter konstigt om det nu gått till som du har sagt.

Men ta hjälpen om blåljus ändå kommer, är uppenbart att du behöver den.
Citera
2021-01-02, 16:30
Medlem
Citat:
Låter konstigt om det nu gått till som du har sagt.

Men ta hjälpen om blåljus ändå kommer, är uppenbart att du behöver den.

Ja och vad kommer de göra förutom att skämma bort mig från familjen, kidnappa mig från studierna? Låsa in mig i en skithåla?
Citera
2021-01-02, 16:36
Medlem
TopDogs avatar
Citat:
Min remiss till psykiatrin har nekats 100 gånger

Har du fått veta varför?
Citera
2021-01-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDog
Har du fått veta varför?

De säger bara att habiliteringen bör ta mig pga min autism eller primärvården, ingen anledning.
Citera
2021-01-02, 17:02
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ja och vad kommer de göra förutom att skämma bort mig från familjen, kidnappa mig från studierna? Låsa in mig i en skithåla?

Låter smart om din familj blir mer insatt i din hälsa. Doktor.se gjorde inga fel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in