2021-01-01, 23:53
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/januari/1/01-januari-2021-sabotage-mot-blaljusverksamhet-astorp/
01 januari 20:21, Sabotage mot blåljusverksamhet, Åstorp

Centralt. Polis angrips med fyrverkeripjäser.

Ungdomar kastar och/eller skjuter fyrverkeripjäser mot människor, fordon och byggnader på Torggatan. Polis skickas till adressen.

När polispatrull anländer till platsen, blir deras bil beskjuten av fyrverkeripjäser från 10-15 ungdomar. Förstärkning tillkallas.

Ett flertal ungdomar har avvisats med stöd av Polislag 13§. Fyrverkerier har tagits i beslag.

Ingen polisman eller privatperson har skadats.

Polisen upprättar anmälan om sabotage mot blåljusverksamhet. Ingen person är gripen.
Citera
2021-01-01, 23:59
Medlem
Ett flertal ungdomar har avvisats. Fyrverkerier beslagtagna.

Anmälan om blåljus sabotage upprättad. Ingen gripen.

Läste jag det rätt?

Flertalet ungdomar har avvisats. Fyrverkerier beslagtagna.

Ingen gripen.

Missförstår jag nåt? Eller var ungdomarna som avvisades Andra ungdomar (som då hade tillstånd från kommunen att inneha fyrverkerier antar jag för det ska man väl ha för att få skjuta) som hade ett gäng fyrverkerier men var inte samma ungdomar som sköt mot folk och poliser?
Citera
2021-01-02, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bailvaxter
Ett flertal ungdomar har avvisats. Fyrverkerier beslagtagna.

Anmälan om blåljus sabotage upprättad. Ingen gripen.

Läste jag det rätt?

Flertalet ungdomar har avvisats. Fyrverkerier beslagtagna.

Ingen gripen.

Missförstår jag nåt? Eller var ungdomarna som avvisades Andra ungdomar (som då hade tillstånd från kommunen att inneha fyrverkerier antar jag för det ska man väl ha för att få skjuta) som hade ett gäng fyrverkerier men var inte samma ungdomar som sköt mot folk och poliser?
Det är väl som alltid svårt eller omöjligt att bevisa vem som gjort vad om det är 15 mörkklädda personer, kanske med maskering också. Så det näst bästa är att skingra dem.
Citera
2021-01-02, 06:32
Medlem
kitschis avatar
Åh vad trött jag blir på såna små skitungar. Varsin raket i arslet borde de få, så hem till mamma och utegångsförbud hela det nya året. Såja!

Åstorp förresten vad är det för håla? Går det att skrapa ihop 10-15 lika korkade ungar där?
Citera
2021-01-02, 08:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/januari/1/01-januari-2021-sabotage-mot-blaljusverksamhet-astorp/
01 januari 20:21, Sabotage mot blåljusverksamhet, Åstorp

Centralt. Polis angrips med fyrverkeripjäser.

Ungdomar kastar och/eller skjuter fyrverkeripjäser mot människor, fordon och byggnader på Torggatan. Polis skickas till adressen.

När polispatrull anländer till platsen, blir deras bil beskjuten av fyrverkeripjäser från 10-15 ungdomar. Förstärkning tillkallas.

Ett flertal ungdomar har avvisats med stöd av Polislag 13§. Fyrverkerier har tagits i beslag.

Ingen polisman eller privatperson har skadats.

Polisen upprättar anmälan om sabotage mot blåljusverksamhet. Ingen person är gripen.
Solklart fall av blåljussabotage, inte bra när fel grupper saboterar, bättre att fria än att försämra statistiken.
Citera
2021-01-02, 08:16
Medlem
blagyltas avatar
"Ett flertal ungdomar har avvisats. Fyrverkerier beslagtagna.

Anmälan om blåljus sabotage upprättad. Ingen gripen"

Tyckte först att jag såg att "ett flertal "ungdomar" (skäggbarn) har utvisats men nej. Regimen Röfven skyddar din valboskap och kommer inte att göra något förrän lagens väktare får halsarna avskurna av dessa "fredliga islamister", om ens då, grattis!..
Senast redigerad av blagylta 2021-01-02 kl. 08:19.
Citera
2021-01-02, 08:23
Medlem
blagyltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Åh vad trött jag blir på såna små skitungar. Varsin raket i arslet borde de få, så hem till mamma och utegångsförbud hela det nya året. Såja!

Åstorp förresten vad är det för håla? Går det att skrapa ihop 10-15 lika korkade ungar där?

Det första du borde fråga dig om du inte är född igår är inte om Andersonsskans Kalle och hans vänner varit framme igen utan om det finns en migrant förläggning i närheten dvs om det inte är så att Allah varit framme igen. Har du någonsin hört talas om att svenska killar springer omkring i gäng och skjuter raketer mot poliser, ambulanser, brandbilar och försvarslösa djur? Nä just det...
Citera
2021-01-02, 08:39
Medlem
Oavsett härkomst så hade jag aldrig avvisat dem. Det finns trots allt föräldrar som bryr sig varför jag hade slängt ett år i radiobilen och kört hem dem.

Även om jag inte kunnat peka ut exakt vem som gjorde det och att de sen ljugit sig blåa hemma för föräldrarna så hade jag förklarat att de varit med och att det är en jävligt olämplig miljö. När jag har har gjort detta innan så har det oftast tagit skruv för föräldrarna har förandet mesta inte vetat vad avkomman sysslat med när de varit ute och markerat. Alltid kan man rädda nån. De som skiter i vilket kan man alltid dra anmälan-till-soc-kortet för och deras barn kommer jag träffa senare ändå.

Dessutom finns det stöd i polislagen att omhänderta ungdomar i olämplig miljö och köra hem. Effektivt och borde nyttjas mer.
Citera
2021-01-02, 08:50
Medlem
blagyltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Oavsett härkomst så hade jag aldrig avvisat dem. Det finns trots allt föräldrar som bryr sig varför jag hade slängt ett år i radiobilen och kört hem dem.

Även om jag inte kunnat peka ut exakt vem som gjorde det och att de sen ljugit sig blåa hemma för föräldrarna så hade jag förklarat att de varit med och att det är en jävligt olämplig miljö. När jag har har gjort detta innan så har det oftast tagit skruv för föräldrarna har förandet mesta inte vetat vad avkomman sysslat med när de varit ute och markerat. Alltid kan man rädda nån. De som skiter i vilket kan man alltid dra anmälan-till-soc-kortet för och deras barn kommer jag träffa senare .

Föräldrar som bryr sig? Hur naiv får man vara? Var tror du invandrargängen fått sin attityd mot Sverige ifrån? Det enda som kommer att få dessa föräldrar at bry sig är om man går ut hårt på deras språk och hotar med att strypa sosseregimens frikostiga bidrag. Då skall du se att det händer något.
Citera
2021-01-02, 09:13
Medlem
Ja, de finns och kan nån räddas så gör jag det gärna. Men notera att jag även skrev att det finns de som inte bryr sig ett skit eller har barn som struntar fullständigt i vad föräldrarna säger alternativt är ok med vad barnen gör. Väldigt medveten om detta utan att vara naiv.
Citera
2021-01-02, 09:41
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi

Det är en liten tätort i nordvästra skåne,jag har gått i låg och mellanstadiet där på 90-talet men då var det inte så mycket kaos på den tiden.
Citera
2021-01-03, 16:43
Moderator
OYs avatar
Årtal i rubrik ändrat:

2020 --> 2021

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera