Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-01, 12:52
Medlem
Hej,

Försökte logga in på internetbanken med BankID med kort och dosa. Det gick inte så jag avinstallerade säkerhetsprogrammet på datorn. Laddade sedan ner en ny version men den funkar inte på Windows 7. Hur får jag tag på en version som funkar med Windows 7, har googlat, sökt och letat men hittar inget.

Jag har även mobilt BankID på telefonen och Digipass men vill ha BankID med dosa och kort som en extra säkerhetslösning för framtida behov. Tack på förhand.
2021-01-01, 13:02
Medlem
welcometorealitys avatar
De räcker väl bara med mobilt BankID och en Bankdosa, mer behöver man ju inte ha..
2021-01-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
De räcker väl bara med mobilt BankID och en Bankdosa, mer behöver man ju inte ha..
Ja, det räcker. Det är när nåt skiter sig som man är glad att man har extragrejer hemma. Och det skiter sig lite då och då, inte varje dag. Men nån gång per år.
2021-01-01, 13:19
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Ja, det räcker. Det är när nåt skiter sig som man är glad att man har extragrejer hemma. Och det skiter sig lite då och då, inte varje dag. Men nån gång per år.

Jag förstår, men för mig så räcker det bara med Mobilt BankID och en dosa från banken, jag har aldrig behövt något annat faktiskt.Kan de ha med att W7 har slutat uppdatera systemet och att det är bara W10 som gäller? Men som sagt jag vet inte, för att jag behöver inte ha Bank ID på en fil på datorn..
Senast redigerad av welcometoreality 2021-01-01 kl. 13:22.
2021-01-01, 16:07
Medlem
Wikitomtes avatar
Det går inte längre att installera BankID på dator med Windows 7. Det fick jag erfara i höstas då jag fick liknande problem som TS. Uppgradera till Windows 10 är enda lösningen.
2021-01-01, 16:47
Medlem
salxars avatar
Sluta använda outdaterat skit TS. Windows 7 är sedan länge osäkert. Hoppa på Windows 10 som ändå är gratis så ska du se att ditt BankID kommer rulla på igen.
2021-01-01, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wikitomte
Det går inte längre att installera BankID på dator med Windows 7. Det fick jag erfara i höstas då jag fick liknande problem som TS. Uppgradera till Windows 10 är enda lösningen.
Jag har lyckats väcka liv i den gamla installationsfilen som jag hittade i download-mappen. Nu väntar jag bara på puk-koden som banken ska skicka till mig. Borde komma om ett par dagar, vanligtvis. Det är det bästa jag har att gå på. Det är möjligt att det kommer nya krångel och utmaningar efter det, men det är det bästa jag har att gå på just nu. Vägrar byta till Windows 10 på denna dator, har alltid kört win7 på den och det har funkat utmärkt i över fem år.
2021-01-01, 16:51
Medlem
Kommer nog skaffa windows 10 nästa gång jag köper ny stationär dator. Den här datorn har alltid kört win7.
2021-01-01, 17:07
Medlem
jag har w7 och fick en del påminnelser att bankid på fil inte skulle uppdateras mer till w7 efter sommaren men sen fick jag en uppdatering av bankid version 7.9.0 och det funkar fortfarande
och jag har samma version på min w10 dator
2021-01-01, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
jag har w7 och fick en del påminnelser att bankid på fil inte skulle uppdateras mer till w7 efter sommaren men sen fick jag en uppdatering av bankid version 7.9.0 och det funkar fortfarande
och jag har samma version på min w10 dator

OK, jag hade min stationära dator nerpackad pga. flytt ganska länga. Den uppdatering som finns nu att ladda ner är 7.10.0 och den funkar inte på Win7. Men jag lyckades hitta min gamla installtionsfil på datorn i download-mappen. Den är 6.xx.0

Nu väntar jag på PUK-koden som banken ska skicka till mig.
2021-01-01, 19:40
Moderator
Protons avatar
TS har redan (FB) Windows 7 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor vilket premieras med en varning, samt låsning av tråden

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in