• 2
  • 3
2024-03-04, 21:21
Medlem
Bank Norwegian hjer valutapslaget p sitt kreditkort frn 1,75% till 1,99% efter den 5 maj.
Citera
2024-09-17, 23:19
Medlem
Skrev i fel trd.
Senast redigerad av oskarrr 2024-09-17 kl. 23:24.
Citera
2024-12-16, 10:03
Medlem
Nu fr man inte lngre cashpoints fr varje inkp, utan endast hos utvalda samarbetspartners. Norwegian har dessutom infrt "Spenn" lojalitetsvaluta:

Citat:
Sg hej till Spenn! Om du bor i Norge, Sverige, Danmark eller Finland r Spenn den nya lojalitetsvalutan som du tjnar nr du bokar flygningar med Norwegian, frn och med 19 november 2024. Du kan ocks tjna Spenn p andra produkter och tjnster i Spenn-appen samt f tillgng till ett brett utbud av erbjudanden frn en mngd olika partner, med nnu fler spnnande partner som ansluter sig snart.

Helt vrdelst ha Norwegian Kreditkort nu med andra ord.
Citera
2024-12-16, 10:11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Nu fr man inte lngre cashpoints fr varje inkp, utan endast hos utvalda samarbetspartners. Norwegian har dessutom infrt "Spenn" lojalitetsvaluta:

Det lter nstan som att COOP-kortet r bttre n Norwegian..
(COOP-kortet r numera vrdelst ocks, jmfrt med Konsum-kortet som var bra p 1980-talet..)
Citera
2024-12-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nekmennit
Verkar inte g som jag frstr det, men tnkte hra om ngon gjort det, dvs, att jag kanske missfrsttt.
Jo, det gr..
MEN ,det r smartare att ha e-faktura frn norwegianbank, s slipper man fundera eftersom det sker automatiskt betalning den 28 i varje mnad.
Man ska bara se till att pengarna som man nyttjat finns p kontot i sin bank runt den 27:e..
Cashbacken fr man sjlv fra ver till sitt konto med ett simpelt klick.
Ovanstende har jag haft i flera r och det har inte missat nnu..
Citera
2024-12-16, 14:39
Medlem
Citat:

Varfr kr du cashpoints?
Jag kr cashback hos Norwegian, 0,5 % tillbaka p alla kp upp till en omsttning p 100 000 kr per r. Cashbacken anvnds fr att minska fakturan.
P de stllen som tar emot Amex kr jag Amex Blue Cashback, 1,25% tillbaka p alla kp, inget tak. Cashbacken anvnds fr att minska fakturan. Mnadsavgift p 35 kr/mn men gratis frsta ret om man blir inbjuden (cashback motsvarande 420 kr).

Detta tycker jag r en optimal kombination.
Citera
2024-12-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Varfr kr du cashpoints?
Jag kr cashback hos Norwegian, 0,5 % tillbaka p alla kp upp till en omsttning p 100 000 kr per r. Cashbacken anvnds fr att minska fakturan.
P de stllen som tar emot Amex kr jag Amex Blue Cashback, 1,25% tillbaka p alla kp, inget tak. Cashbacken anvnds fr att minska fakturan. Mnadsavgift p 35 kr/mn men gratis frsta ret om man blir inbjuden (cashback motsvarande 420 kr).

Detta tycker jag r en optimal kombination.

Har alltid krt cashpoints som jag anvnt till flygresor, men d fungerar cashback fortfarande? Byter till cashback d.
Citera
2024-12-16, 17:06
Medlem
Citat:
Har alltid krt cashpoints som jag anvnt till flygresor, men d fungerar cashback fortfarande? Byter till cashback d.
Ja cashback fungerar fortsatt. Dock en nackdel att det r ett tak vid spendering p 100 000 kr per r. Drfr r det bra att ha ett annat kort ocks.
Citera
2024-12-17, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nekmennit
Verkar inte g som jag frstr det, men tnkte hra om ngon gjort det, dvs, att jag kanske missfrsttt.

Det gr. Dvs om jag har 40 000 kr i kredit p mitt kreditkort, frbrukat 5 000 kr och sedan stter in 8 000 kr, s har jag 43 000 kr att frbruka (minus rnta etc sjlvfallet).
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in