• 1
  • 2
2021-01-02, 00:59
Medlem
BlondinBalles avatar
Det är skit för rutorna börjar vibrera och massa jobbiga ljud uppstår vid färd. Clipsen som rutorna fästs med är inte tillräckliga, speciellt inte på bakrutan i en kombi som stängs hårt och mycket.
Citera
2021-01-02, 01:08
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kolla först vad det kostar att proffstona rutorna. Beställer du en helt ny bil så har jag för mig att kostnaden ligger på ca 3000kr och kan tänka mig att en firma gör det lite billigare.
Tycker du det är värt det får du bestämma själv men jag vill gärna ha tonade rutor både för insyn och min hund.
Detta är en 14 år gammal bil.
Citat:
Ursprungligen postat av T5chrille
Hej jag hade solar plexius på min förra bil 855 och det var bara skit tyvärr.
Utveckla det lite. Att bara säga att något är skit hjälper mig ingentig alls när du inte berättar varför.
Citat:
Ursprungligen postat av SirKnasen
Hade på min förra bil. Gick knappt att se ut genom dom. Speciellt när det var lite mörkt ute.
Överväg att lämna in bilen för en riktig toning med film.
Okej. Värt att tänka på. Är dock van vid att endast lita på yttre backspeglar genom jobb bilen.
Citat:
Ursprungligen postat av Wanderlei
Det är extremt enkelt att montera. De är extremt enkla att ha att göra med om du inte är nöjd av någon anledning så jag tycker att du ska göra en beställning
Låter bra.
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Det är skit för rutorna börjar vibrera och massa jobbiga ljud uppstår vid färd. Clipsen som rutorna fästs med är inte tillräckliga, speciellt inte på bakrutan i en kombi som stängs hårt och mycket.
Okej. Låter mindre bra. Får fundera lite till.
Citera
2021-01-02, 05:34
Medlem
killawifes avatar
Jag har haft det på två bilar och det har fungerat bra. Det finns dock ett par saker man bör tänka på. Plexin är inte svart utan mer åt det bruna hållet, det ger ett tonat ljus när man tittar ut igenom det, allt bli lite gul-orange tintat. Det finns en fördel med det i att det är mycket lättare att se ut bakåt i bilen än med svart toning. Nackdelen är att rutorna inte är svarta som man ofta vill att de ska vara när man tonar. En annan nackdel är att om man har det på bakdörrarna så kan man inte köra ner de rutorna vilket man kan med vanlig solfilm.
Nån imma har jag aldrig upplevt och passformen har varit bra på de bilar jag haft men det kan aldrig bli lika bra som custom solfilm. Rasslar kan de göra om man har baslåda. Men de flesta bilar har saker som vibrerar om man kör mycket bas.

Personligen skulle jag nog välja en proffs-toning då det är ungefär samma pengar som solar-plexus. Att tona själv är ju MYCKET billigare men det är ett riktigt skitjobb.
Citera
2021-01-02, 14:12
Medlem
Har haft det på tre olika bilar. Funkar helt okey. Imma har jag aldrig haft problem med. Passformen var okey på de två första,den tredje klart bättre. Det är bara att använda lite mer clips,på bakrutan. Om det är så att den skallrar. Rutorna i bakdörrarna kan man inte använda. Inget problem,har Ac i bilen.
Citera
2021-01-02, 17:55
Medlem
Haft på många mina bilar.
Av egen erfarenhet skulle jag aldrig ha dem på en bil där man ska veva ner rutor men på en coupe där rutorna åker ut och in så kan det funka.
Eller på en touring på alla rutor fram till vevar rutor.
Med andra ord fasta rutor funkar det bra på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in