Citat:
Ursprungligen postat av
itsaek
Helt riktigt. Det är så eländigt och förfärligt i Sverige att jag förstår inte hur fan människor kan leva där. Det måste ju vara det sämsta landet i västvärlden just nu sett till trygghet och samhällsservice. Jag är faktiskt orolig för utvecklingen sett till den familjen som bor kvar trots att de är fulla i pengar. Det kommer ju att bli väldigt mycket sämre och det kommer att gå snabbt nu närmaste 5 åren.
Klart han kommer undan. Hela upplägget är beställt för att svära regimen fria från ansvar. Kontentan kommer att bli att regimen vid varje givet tillfälle gjort absolut allt rätt i enlighet med alla möjliga värdegrundsdokument som legat till grund för eländet.
Sedan får du inte glömma att i Sverige så granskar inte media makten. Media i Sverige granskar kritiker av makten. Det är enorma statsbidrag och journalister, statstjänstemän och politiker tillhör samma klass människor som knullar och gifter sig med varandra i perfekt symbios. Uppdrag granskning är bara ett alibi för SVT.
Det här nya året kommer bära med sig ännu mer elände än 2020 gjorde för Sverige. På nyårsafton 2021 kommer man se tillbaka på 2020 och tänka att det var så tryggt och lugnt.
Jag önskar alla politiker och tjänstemän, journalister och kommunikatörer ett nytt år som innehåller räfst och rättarting; att de tusentals människor som arbetat fram den här prekära situationen slits i stycken av arga människor på torget. Det önskar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tanus
SVT, hahaha.
Svt är en del av Redbeemedia.
Redbeemedia ägs och kontrolleras av våra icke valda ledare. De råkar också äga Ericsson som i sin tur kontrollerar Smartmatic och Dominion-servrarna med vilka valvinster kan ordnas i bananrepubliker som Venezuela, USA mm.
Den ständiga regeringen på Arsenalsgatan 8c iscensätter ibland sådana här klavertramp att spelas i dockhussåpan Cirkus regeringus.
Nytt resultat i nästa val och vi tror att det ska bli skillnad. Nya skådisar tar vid och folkets skuldsättning fortsätter att öka.
Vad du än kommer få se i SVT den 17 jan kommer vara agitprop med avsändare ägarna.
Stefan Löfven är en skådis, att han är glad i Härnö-gin är det enda äkta i den mannen. Allt annat spelat.
Ojojoj hur kunde det bli så tokigt?
Nåja, visst har ni rätt i att vara skeptiska till SVT och så är även jag men det är ju det enda vi har där svenska folket är församlat. Smala YT-kanaler mm lockar bara de som redan vet var skåpet har ställts. Jag svarade eller rättare citerade en här som konstaterade att SL inte vågade möta pressen f2f utan valde att komma med ett försök till ett fegt skriftligt rättfärdigande fritt från besvärande följdfrågor. Pressen och journalister kommer han inte undan den 17 jan det är min övertygelse för det här med coronan är av en annan dignitet och magnitud än vanlig partipolitik.
Inte bara vi utan även journalisterna har tröttnat på denna senfärdighet och halsstarrighet med ständiga bortförklaringar. Se på hur FHMs presskonferenserna nu har utvecklats till. Det har tagit sin tid men Anders T & Co har fått alltmer besvärande frågor som de endast räddas från tack vare en avbrytande moderator. Se hur han vrider sig som en mask(!) på kroken och hur det stockar sig i halsen på honom så det låter som C19-hostningar.
Ja så har även Röfven låtit på sistone och det lär inte bli några fler förmaningstal, det är då ett som är säkert. Det skulle verkligen bli kontraproduktivt då det nu är på liv o död det gäller och inget vanligt tuggande som inte alls berör folks känslor som det att ha förlorat nära o kära. Inget ont som inte har nåt gott med sig heter det och coronaviruset tillhör sannerligen den kategorin. Politikerförtroendet rasar nu för fullt tack vare det och det är irreparabelt för all framtid. De är avklädda på ett sätt som aldrig förr.
Ja, det ska verkligen bli ett nöje å få se den andra Anders från Agenda plåga skiten ur dem å Anna och Camilla. De har nog laddat ordentligt och fortsätter så och nu det här som har hänt i julen med Stefan o resten av gänget har gett dem ammunition som aldrig förr. Jag också laddar med chips, ostbågar, vindruvor o dryck. Detta kommer att bli rena uppiskningen. Inget annat duger. Det är inte bara en straffspark, det är öppet mål! Journalisterna vet att sociala media inte blir nådiga om det inte så blir. Det är nu eller aldrig....antingen eller....