2022-09-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Märkligt att det inte uppmärksammats. Vilket sammanträffande att hans mor hittades död den natten han försvann.
Kan han haft ihjäl mamman och fått så mycket ångest att han tog sitt liv?
Eller är det en slump allt?

Skulle rent teoretiskt kunna vara en slump, men sannolikheten är i så fall försvinnande liten.

I den händelse av att han tagit sitt liv borde man ha hittat en kropp vid det här laget (oavsett om han mördade mamman eller inte).
Citera
2022-09-02, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Booty
Skulle rent teoretiskt kunna vara en slump, men sannolikheten är i så fall försvinnande liten.

I den händelse av att han tagit sitt liv borde man ha hittat en kropp vid det här laget (oavsett om han mördade mamman eller inte).

Men om han är en mördare borde väl hans ansikte prytt alla tidningar som efterlyst eller?
Har det ens skrivits nått om detta? Hade han anhöriga för då kan man ju undra varför inte dom spridit mer till media osv
Han är väl fortfarande borta…
Tror det måste grävas här
Citera
2022-09-03, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodan66
Men om han är en mördare borde väl hans ansikte prytt alla tidningar som efterlyst eller?
Har det ens skrivits nått om detta? Hade han anhöriga för då kan man ju undra varför inte dom spridit mer till media osv
Han är väl fortfarande borta…
Tror det måste grävas här

Är det Martin Lasu som är borta? Det kan inte finnas så många andra som heter det.
Vi hade väldigt trevligt tillsammans för några år sedan och delade samma intressen.
Sen försvann han bara. Jag undrade varför han slutade höra av sig.
Så fruktansvärt. Han var verkligen en go kille.
Citera
2022-09-03, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaX1966
Är det Martin Lasu som är borta? Det kan inte finnas så många andra som heter det.
Vi hade väldigt trevligt tillsammans för några år sedan och delade samma intressen.
Sen försvann han bara. Jag undrade varför han slutade höra av sig.
Så fruktansvärt. Han var verkligen en go kille.

Hur kände ni varann då? Jag har en kompis som vet väl vem han är och ”go” är inte rätt ord tror jag
Citera
2022-09-05, 15:18
Medlem
Citat:
Hur kände ni varann då? Jag har en kompis som vet väl vem han är och ”go” är inte rätt ord tror jag
Jag brukade hälsa på Martin i hans lägenhet vid Hornstull där han bodde. Vi hade iallafall trevligt när vi träfades.
Citera
2022-09-05, 20:11
Medlem
Citat:

Han levde ju ett dubbelliv av rang så det beror nog på vem man frågar.
Citera
2022-09-05, 20:59
Medlem
Citat:
Han levde ju ett dubbelliv av rang så det beror nog på vem man frågar.
Dubbelliv hur?
Citera
2022-09-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GBskaina
Dubbelliv hur?
Till vardags ett ordnat jobb inom försvaret med JAS Gripen, och en tjej som han bodde hos till och från i typ 15 år. Sportar väldigt mycket och lever hälsosamt.

På fritiden var det många vilda tillställningar i hans lägenhet och på andra ställen. Väldigt långt från en Svensson-variant utan att gå in på detaljer.

Två helt olika typ av liv och olika umgängeskretsar som vet väldigt lite om den andra sidan.
Citera
2022-09-06, 11:10
Medlem
Citat:
Till vardags ett ordnat jobb inom försvaret med JAS Gripen, och en tjej som han bodde hos till och från i typ 15 år. Sportar väldigt mycket och lever hälsosamt.

På fritiden var det många vilda tillställningar i hans lägenhet och på andra ställen. Väldigt långt från en Svensson-variant utan att gå in på detaljer.

Två helt olika typ av liv och olika umgängeskretsar som vet väldigt lite om den andra sidan.

Jag har fått samma information. En av hans nära vänner, tror dom arbetade ihop också. Han sitter inne nu för inte det finaste brotten. Tror han åkte in i samma veva som M försvinner
Citera
2022-09-06, 21:33
Medlem
Citat:

Det kom en tjej vid ett par tillfällen till Hornstull när jag var där med Martin som var helt galen. Jag visste inte att han bodde ihop med någon tjej.
Citera
2022-09-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaX1966
Det kom en tjej vid ett par tillfällen till Hornstull när jag var där med Martin som var helt galen. Jag visste inte att han bodde ihop med någon tjej.

Varför skulle han bo med nån bara för att nån kommer förbi hans bostad? Kan ju ha varit vilken brud som helst. Vad min kompis berättat hade han ingen tjej, fanns nån han träffade lite av och på men inget super seriöst… fast han sa också han hade nån psyko brud efter sig
Vet inte vad som stämmer.. jag tror karln är mördad jag
Citera
2022-09-07, 09:20
Medlem
Citat:
Jag har fått samma information. En av hans nära vänner, tror dom arbetade ihop också. Han sitter inne nu för inte det finaste brotten. Tror han åkte in i samma veva som M försvinner
Jodå, det var "T" som försvann ungefär samtidigt som Martin. De är polare sedan länge och jag trodde först att de dragit iväg någonstans tillsammans. De har varit ute och rest tillsammans förr.
Sedan visade det sig att T blivit inlåst hos farbror blå för många år framöver medan Martin tycks ha gått upp i rök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in