Citat:
Ursprungligen postat av
HerrRandom
Förr var det mer info och mindre OT i trådarna. Generellt mer kunskap, koll på gängmedlemmar och intressanta diskussioner. Men vem vet, kanske det är nostalgin som får mig att tro att det var bättre förr och jag börjar bli en bitter gubbe.
Om man är nyfiket lagd, som jag är, och är sugen på att ta sig en utflykt med bilen och kika lite i Tensta/Husby för att få en bild av hur det ser ut. Vilka ställen bör jag knappa in i gpsen? Eller är det bara centrum/t-bana stationerna som gäller?
Är det dumt som vit och medelålders att visa sig där?
Kom till Tensta centrum under dagtid helst. Käka mat i nån av våra fina restauranger eller oddsa på matcher i våran hårshiga ATG. Om du skadar dig så kan du gå till Tensta vårdcentralen där dom bara skickar hem dig och ber dig att ta en Alvedon. Besök Tensta gymnasiet där skolan stängdes ner pga alla problem elever fuckade ur varje dag. Du kommer säkert bli bli lite störd över att du pratar med importer men dom är faktiskt schyssta. Lite stressade men vem är inte det idag?
Tensta är inte som förut. Det var roligt att leva i Tensta förut. Speciellt under sommaren. Dom senaste 10 åren har verkligen vänt Tensta upp och ner. Det är inte samma Tensta som vi kände innan förändringen. Det fanns en gemensamhet mellan alla som bodde där. Alla kände alla. Om du inte kände en person då du känner garanterat en person som känner personen bra. Idag det är så många människor man inte känner igen så alla är främlingar och det har gjort så att man inte känner sig lika bekväm med att vara där under kvällarna. Jag menar inte rädsla utan man är bara mer vaken nu och håller koll på vem som går bakom en. Speciellt om man hör någon springa bakom en. Ouf det där är stress. Man tänker bara ”är det nu jag skickas?”
Jättesynd att det blivit så men vad ska man göra? Spara pengar och dra härifrån är ett självklart mål men många har svårt med att spara pengar när de själva tar försörjningsstöd som parasiter flera år i sträck utan nån tanka alls på att skaffa ett arbete, bli självförsörjande och betala skatt.
Helt ärligt så var det pga massinvandringen. Alla hamnade här i förorterna. Men men vad ska man göra.