2021-01-02, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vilken soppa, fattar inte att de orkar hålla på i evighet. Ingen kan ju tycka att de vunnit när det bara rullar vidare hela tiden. Hämnas på folk för att de bytt umgänge till exempel, vem bryr sig om sånt ens?

Tänk om man skulle hålla på så i arbetslivet. En kollega går vidare till ett annat företag i samma bransch (eller råkar umgås med en anställd där) och sen blir den före detta kollegans granne skjuten för att firman ska visa sina muskler. Och sen måste den andra firman hämnas och skjuter en mellanchef, vars anställda hämnas genom att skjuta vice VD på den konkurrerande firman och då måste hans HR-konsult skjuta någon och eftersom hon inte hittar någon lämplig så skjuter hon kassörskan på random Ica-butik i närheten av den vice Vd:ns bostad.

Vad kenar du? Dessa månniskor har inga jobb så kommer aldrig hända.
Citera
2021-01-02, 10:22
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Licencetokill
Bra redogörelse.
För att veta varför P.J inte hämnades Sulles död så måste man känna till deras historia ihop.
Både Sulle och Kapten mördas.
Är det verkligen någon som tror att det inte hör ihop

Antar detta är från en FUP. Morsan menar att PJ inte ville bo ihop med Sulle.

Citera
2021-01-02, 11:36
Medlem
HerrRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men det är väl inte så många på Flashback som faktiskt lever på den här typen av platser, ännu mindre känner de inblandade så det är inte så konstigt att inget kommer fram. Beaktat vad det är för kretsar också så råder som bekant tystnadskultur.
Förr var det mer info och mindre OT i trådarna. Generellt mer kunskap, koll på gängmedlemmar och intressanta diskussioner. Men vem vet, kanske det är nostalgin som får mig att tro att det var bättre förr och jag börjar bli en bitter gubbe.

Om man är nyfiket lagd, som jag är, och är sugen på att ta sig en utflykt med bilen och kika lite i Tensta/Husby för att få en bild av hur det ser ut. Vilka ställen bör jag knappa in i gpsen? Eller är det bara centrum/t-bana stationerna som gäller?
Är det dumt som vit och medelålders att visa sig där?
Citera
2021-01-02, 12:57
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solbadarn
Vad kenar du? Dessa månniskor har inga jobb så kommer aldrig hända.

Men hahahaha vafan har du fått en hjärnblödning? Det var en liknelse och en väldigt bra sådan om jag får vara ödmjuk och säga det själv.
Citera
2021-01-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
1000% KUDOS till Er HH

Efter vad GHOST råkat ut för hade ni all rätt att hämnas hoppas ni kör på
"Det är så du sover ha!" sa FLG när de sparkade ihjäl GHOST. HH kommer köra nu håll er undan!!!
Citera
2021-01-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRandom
Förr var det mer info och mindre OT i trådarna. Generellt mer kunskap, koll på gängmedlemmar och intressanta diskussioner. Men vem vet, kanske det är nostalgin som får mig att tro att det var bättre förr och jag börjar bli en bitter gubbe.

Om man är nyfiket lagd, som jag är, och är sugen på att ta sig en utflykt med bilen och kika lite i Tensta/Husby för att få en bild av hur det ser ut. Vilka ställen bör jag knappa in i gpsen? Eller är det bara centrum/t-bana stationerna som gäller?

Nä, åk bara dit och vandra runt. Du kommer att möta lugna och sedvanligt öde stadsdelar som på alla andra platser. Rinkeby centrum, om du åker dit, är en intressant plats som du kommer att uppleva som väldigt osvensk. Människor är generellt artiga, vänliga och generösa på ett sätt man inte är van vid. Fler borde åka dit för att få en egen bild av verkligheten.

Jag har även vandrat runt nattetid vid ett par tillfällen men rekommenderar inte det. Kan vara väldigt mycket småungar ute och det kan upplevas som obehagligt och riskfyllt. Inget hände dock mig.

Har en bekant i Tensta och han delar inte den bild av stadsdelen som sprids i media. Nu har jag inte träffat honom på drygt ett år och läget verkar ju ha försämrats.
Citera
2021-01-02, 15:15
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
"Det är så du sover ha!" sa FLG när de sparkade ihjäl GHOST. HH kommer köra nu håll er undan!!!
Ja hämnas inte FLG så fattar man att HH kommer fortsätta, eftersom det inte blir några konsekvenser
Citera
2021-01-02, 18:48
Medlem
Citat:

Kom till Tensta centrum under dagtid helst. Käka mat i nån av våra fina restauranger eller oddsa på matcher i våran hårshiga ATG. Om du skadar dig så kan du gå till Tensta vårdcentralen där dom bara skickar hem dig och ber dig att ta en Alvedon. Besök Tensta gymnasiet där skolan stängdes ner pga alla problem elever fuckade ur varje dag. Du kommer säkert bli bli lite störd över att du pratar med importer men dom är faktiskt schyssta. Lite stressade men vem är inte det idag?

Tensta är inte som förut. Det var roligt att leva i Tensta förut. Speciellt under sommaren. Dom senaste 10 åren har verkligen vänt Tensta upp och ner. Det är inte samma Tensta som vi kände innan förändringen. Det fanns en gemensamhet mellan alla som bodde där. Alla kände alla. Om du inte kände en person då du känner garanterat en person som känner personen bra. Idag det är så många människor man inte känner igen så alla är främlingar och det har gjort så att man inte känner sig lika bekväm med att vara där under kvällarna. Jag menar inte rädsla utan man är bara mer vaken nu och håller koll på vem som går bakom en. Speciellt om man hör någon springa bakom en. Ouf det där är stress. Man tänker bara ”är det nu jag skickas?”

Jättesynd att det blivit så men vad ska man göra? Spara pengar och dra härifrån är ett självklart mål men många har svårt med att spara pengar när de själva tar försörjningsstöd som parasiter flera år i sträck utan nån tanka alls på att skaffa ett arbete, bli självförsörjande och betala skatt.

Helt ärligt så var det pga massinvandringen. Alla hamnade här i förorterna. Men men vad ska man göra.
Senast redigerad av Sweidin 2021-01-02 kl. 18:53.
Citera
2021-01-02, 22:25
Medlem
TillTalandeTalmuds avatar
Kan det vara en ny laserman?

Alla offren har ju invandrarbakgrund...
Citera
2021-01-03, 00:42
Medlem
Citat:

Nej då. Kör dagtid bara.
Citera
2021-01-03, 04:48
Medlem
Är det någon som vet hur många ”medlemmar ” respektive gäng har? Tar dom in vem som helst eller måste man visa sig värdig först?
Citera
2021-01-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdkilla
Handlar mer än endast misshandeln av Salman Ghost (...) Husby har börjat med fulspel där de skjuter bokstavligen vem som helst för att hämnas. Detta öppnar dörren för framtida skjutningar där oskyldiga kommer drabbas.
Bra sammanfattning av upptrappningen till konflikten. Här framkommer många av de mindre skärmyttringarna/det som avbröts. Sedan hände ju en del mer under sensommaren-tidig höst, i synnerhet under augusti). Intressanta är att det trots alla dessa attacker knappt figurerar någon info alls om "Nya Tensta"grupperingen som ju högst sannolikt egentligen är en viktig del av upprinnelsen och konflikten...
Sedan har ju FLG varit inblandat i ett antal andra mord och gruff, under samma period. Bl a i Söderort - Hägersten (Sthlm) resp Skogås/Trångsund (Huddinge).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in