2020-12-30, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Oskyldiga till vad?

Inte för att jag har en aning om vad det hela handlar om men jag antar att det finns något motiv inblandat här. Eller menar du att det handlar om något slags vansinnesdåd?

Vissa i tråden som verkar ha lite koll säger att det var vanliga grabbar som inte var kriminella eller medlem i något gäng
Citera
2020-12-30, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdkilla
Jävla idiot. Här dör en oskyldig kille och sen kommer några svenssons som lever vanliga svenssonliv och inte kan relatera ett skit om vad som pågår i våra förorter och snackar skit. I detta fall är killarna verkligen oskyldiga, vem fan är du som kommer och säger "Live by the gun, die by the gun". Hur fan vet du vad dessa killar gör på fritiden? Alla har inte samma förutsättningar att leva ett vanligt svenssonsliv som du förmodligen lever, oskyldiga kan också drabbar när det finns så många väpnade konflikter.

Vem är killen som dött? Om du nu vet vilka som är inblandade så skriv ut det.
Citera
2020-12-30, 01:04
Medlem
Citat:
Oskyldiga till vad?

Inte för att jag har en aning om vad det hela handlar om men jag antar att det finns något motiv inblandat här. Eller menar du att det handlar om något slags vansinnesdåd?

De är oskyldiga på det sättet att dessa killar inte är de som har konflikt med Husby. För att Husby ska hämnas skjutningen igår tar de på sig att bara köra in i Tensta och skjuta mot det första killgänget de ser, detta är inte fösta gången de gjort det.
Citera
2020-12-30, 01:05
Medlem
beckos avatar
Citat:
De två som sköts tillsammans sas ska tydligen vara i övre tonåren, den här ZE betydligt äldre?
Ja men han till vänster är lik en på ZEs FB och ZE ser kort ut som han till höger
Citera
2020-12-30, 01:06
Medlem
Citat:
Jävla idiot. Här dör en oskyldig kille och sen kommer några svenssons som lever vanliga svenssonliv och inte kan relatera ett skit om vad som pågår i våra förorter och snackar skit. I detta fall är killarna verkligen oskyldiga, vem fan är du som kommer och säger "Live by the gun, die by the gun". Hur fan vet du vad dessa killar gör på fritiden? Alla har inte samma förutsättningar att leva ett vanligt svenssonsliv som du förmodligen lever, oskyldiga kan också drabbar när det finns så många väpnade konflikter.

Jag vet genom att växt upp i liknande område.
Pågår i våra förorter ? Haha du pratar som att du aldrig satt din fot där.

Man vet som ung i orten att umgås du med dem
Som skjuter folk så blir du en måltavla. Men dessa väljer att fortsätta umgås, röka på, sälja knark tillsammans. Va tror dem ska hända? Att dem ska bli nästa Scarface?
Citera
2020-12-30, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja men han till vänster är lik en på ZEs FB och ZE ser kort ut som han till höger

ZE är inte neger och syns inte på filmen som är delad.
Citera
2020-12-30, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppvaxtiorten
Jag vet genom att växt upp i liknande område.
Pågår i våra förorter ? Haha du pratar som att du aldrig satt din fot där.

Man vet som ung i orten att umgås du med dem
Som skjuter folk så blir du en måltavla. Men dessa väljer att fortsätta umgås, röka på, sälja knark tillsammans. Va tror dem ska hända? Att dem ska bli nästa Scarface?

Att du är uppväxt inom ett liknande område betyder inte ett skit. Hur förorten ser ut idag kan inte jämföras med hur det har sett ut förr.
Citera
2020-12-30, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Finns inget som tyder på att de är ZE

Nej, frågan är väl vem den tredje påstått skjutna personen är, om det ens finns en tredje?
Citera
2020-12-30, 01:09
Medlem
Citat:

Du menar den bilden som han har som omslagsbild på FB? Det var också min första tanke, han killen som står bakom till vänster som ler och kollar mot Z.E/publiken.
Citera
2020-12-30, 01:09
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
ZE är inte neger och syns inte på filmen som är delad.
Man ser inte ansiktet utan en hoodie på hen till höger, bara att personen är kort?
Citera
2020-12-30, 01:13
Medlem
TOGEVICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det är en dom påstår det i en annan tråd, och jag hade aldrig hört talats om snubben.
Eftersom ZE tydligen är något slags rapare så är det troligen bara ett löst påstående.
Rapparen Z.E är definitivt väldigt känd, både i Sverige och utomlands. Topp 5 av svenska rappare helt klart. Hade (om han är död nu) en helt unik rapstil, har en del bra låtar.
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Kan ju vara han som blev skjuten i lägenheten?
Så är det. Dock lite märkligt om det skulle vara Z.E ändå, om han nu inte sköts av misstag.
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Nej han är ingen av dom på videon iaf, ZE är ju dessutom vit
Z.E hänger egentligen bara med icke-vita (Nigma ett av undantagen), mycket somalier och araber bland Z.E:s polare.
Citat:
ZE som ligger stilla till höger?
Något frågar om vart, menar antagligen lägenheten
ZE är polare med Yasin, Adel och RR
Enligt HH så är fiendens polare fiender så det verkar som hämnden *3 kom redan dagen efter
Helt otroligt agerande
Precis, de lirararna plus antal andra runt dessa m.fl. Yasin har väl en del fiender... Konstigt dock om det är Z.E som mördats...
Citat:
Z.E är ganska liten och ser ung ut, han både rör sig och ser mer ut som kille i 20-årsåldern än de 26 han är.
Citera
2020-12-30, 01:17
Medlem
Citat:
Att du är uppväxt inom ett liknande område betyder inte ett skit. Hur förorten ser ut idag kan inte jämföras med hur det har sett ut förr.
Vem är död? Varför är inte polisen på plats och förhindrar detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in