2020-12-28, 21:20
Medlem
Känner ett äldre par som jag inte tycker är helt borta i skallen, de har blivit "bedragna på internet" 3-4 gånger inom några år.
De handlar inte via internet vad jag förstått men ändå har pengar "försvunnit", "blivit tagna från kontot", "förlorat tillgång till kontot"..
Har aldrig förstått eller fått förklarat hur det har gått till, de vet väl inte.

Personligen tänker jag att något ansvar får man väl ha och efter att det att det har hänt så här många gånger, borde man fått erfarenhet och insikt, men självklart är det en tråkig situation.
Med Swedbank måste jag godkänna allt och det är ingen funktion som jag efterfrågat, skiljer det sig beroende på bank?

Hur många gånger betalar bankerna ut ersättning? Känns som att det här måste vara på gränsen med 3-4 gånger inom 5 år...

Kanske fel forumdel vet inte riktigt var det passar.
Senast redigerad av randomuser 2020-12-28 kl. 21:34.
Citera
2020-12-28, 21:26
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomuser
Visst är det enkelt att bli bedragen på blocket när varor ska skickas från privatpersoner tänker utöver det.

Känner ett äldre par som jag inte tycker är helt borta i skallen, de har blivit "bedragna på internet" 3-4 gånger inom några år.
Det är pengar som har "försvunnit", "tagna från kontot".
Har aldrig förstått eller fått förklarat hur det har gått till, de vet väl inte.

Personligen tänker jag att något ansvar får man väl ha och efter att det att det har hänt så här många gånger, borde man fått erfarenhet och insikt, men självklart är det en tråkig situation.
Med Swedbank måste jag godkänna allt och det är ingen funktion som jag efterfrågat, skiljer det sig beroende på bank?

Hur många gånger betalar bankerna ut ersättning? Känns som att det här måste vara på gränsen med 3-4 gånger inom 5 år...

Kanske fel forumdel vet inte riktigt var det passar.

Många seriösa säljare och köpare har tyvärr lämnat Blocket, betala aldrig nånting i förskott om du nu måste köpa via Blocket så gör affären lokalt där du och användaren träffas lokalt och du kan kontrollera varan IRL.
Citera
2020-12-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Många seriösa säljare och köpare har tyvärr lämnat Blocket, betala aldrig nånting i förskott om du nu måste köpa via Blocket så gör affären lokalt där du och användaren träffas lokalt och du kan kontrollera varan IRL.

Jag undrade om allt förutom blocket men tack?
Citera
2020-12-28, 21:32
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomuser
Jag undrade om allt förutom blocket men tack?

Ja det gäller alla köp och sälj siter.
Citera
2020-12-28, 21:44
Medlem
Tangentriddarens avatar
Väldigt enkelt om man hittar en sucker. Men det är lite som att fiska, förr eller senare dyker det upp ett mongo som vill betala i förskott. Bedragaren skrattar till banken medan mongot tror att polisen eller sidan kommer göra något åt det. Naiva idioter helt enkelt. A fool and his money are soon parted.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in