Det som talar för Suzanne Reuters är:
- Född i Tvillingens tecken
- Susanne betyder lilja
- Hon har rötter i Göteborg (om man tittar på "Vem tror du att du är" om henne)
Det ser eventuellt ut Suzanne i första filmen, i den andra filmen tycker jag stegen är för raska och personen verkar vara för kort för att vara Suzanne.
Nu tror jag ändå det är Suzanne som kommer att ersätta Loa så det kanske är Suzanne även i filmerna. Å andra sidan behöver klippen bara vara en ledtråd om att efterträdaren är en kvinna.
Men vem är personen längst ned till höger på anslagstavlan "vi som jobbar här"?
Längst upp från vänster: Stig, Ebba, Jerry
Nedre raden : Ulf, Sebastian,???
Den nya längst ned till höger?
Hoppas på Edward Blom. Han behöver inte ens försöka vara rolig, han är så pass annorlunda att han blir rolig att kolla på utan att han säger något. Inget illa menat alltså, han har bara en rolig utstrålning.
Det gäller att sätta sig in i hur en reklambyrå tänker.
Pressen på att välja en kvinna är troligtvis uppe på tjernobylnivå, de har tutat i kunden Ica att kvinna är ett måste. (Vilket det inte är, men byrån vill slippa kritiken som skulle komma om man tog en man.)
Men de kan inte välja vilken kvinna som helst, så dumma är inte byrån. De måste välja en som faktiskt kan spela och som faktiskt är (eller... har varit..?.) rolig. Och är folkkär. Nu blir det svårare.
Bland män hade de säkert haft 20 namn som uppfyller dessa kriterier.
Kanske blir en raka motsatsen till Stig, kvinna, inte korkad och bitchig, Josephine Bornebusch skulle passa. Då skulle jag åka en gång extra till ica bara för att se reklampelare, och kanske ta hem någon pappfigur.
Vet inte om namnet nämnts tidigare i tråden, men när jag såg kvinnan i reklamfilmerna så tänkte jag direkt på Claudia Galli Concha med tanke på kroppsspråket. Men jag håller med om att Reuters är mer sannolikt.
Men vem är personen längst ned till höger på anslagstavlan "vi som jobbar här"?
Längst upp från vänster: Stig, Ebba, Jerry
Nedre raden : Ulf, Sebastian,???
Den nya längst ned till höger?