2021-01-27, 12:55
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Hur fungerar det med Betsson, ? jag menar det finns ju 100 tals personer minst , allt i från kontorspersonal , filmare, reklamanställda etc som i sin tur har barn, kusiner, kompisar etc.

Att då lägga in en halv miljon på betsson när man får inside information, hur kollar man det ?

Ja, det undrar jag också. Har man löst det med att det t.ex. finns ett max-bet på 500 kr eller så?
Citera
2021-01-27, 12:56
Medlem
Fizzbacks avatar
Har lite svårt att släppa det Frank Hollingworth sagt "om vem det blir hör till de bästa han kommit på under sina snart 30 år i reklambranschen".

Känns som det kanske är mer än bara en random skådespelare/kändis? Är det en karaktär?

Tänk vad guld det hade varit om det faktiskt var Suzanne Reuter och Allan Svensson, iklädda sina roller från Svensson Svensson. Lena har tröttnat på banken och blivit chef över en Ica butik, och Gustaf är där och springer varje dag som rastlös pensionerad brevbärare.

Eller varför inte svida om hela Icabutiken till Dolkens Livs med Sture och Edvin? Chansen är nästintill omöjlig och inga ledtrådar, men fan vad kul det hade varit.
Citera
2021-01-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Ja, det undrar jag också. Har man löst det med att det t.ex. finns ett max-bet på 500 kr eller så?

268 kr
Citera
2021-01-27, 13:15
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristinaGyllen
VA??!! Priserna också??

Nej, priserna behöver de stå för och är oftast korrekta enligt mig. Lättaste för dig är att ta med TVn ut i en ICA-butik och vänta på att de spelar upp reklamfilmen samtidigt som du jämför med priserna i butiken.

Lycka till!

Vad som däremot inte behöver överensstämma med verkligheten är vem ICA-Stig egentligen är, det är en fiktiv person som spelas av en skådespelare (namnet på skådespelaren stämmer ibland inte heller överens med namnet på rollen). Därför kan man inkludera ganska mycket i en fiktiv produktion som inte behöver betyda någonting i verkligheten. Hoppas du hängde med där.
Senast redigerad av calmsolution 2021-01-27 kl. 13:28.
Citera
2021-01-27, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Har lite svårt att släppa det Frank Hollingworth sagt "om vem det blir hör till de bästa han kommit på under sina snart 30 år i reklambranschen".

Känns som det kanske är mer än bara en random skådespelare/kändis? Är det en karaktär?

Tänk vad guld det hade varit om det faktiskt var Suzanne Reuter och Allan Svensson, iklädda sina roller från Svensson Svensson. Lena har tröttnat på banken och blivit chef över en Ica butik, och Gustaf är där och springer varje dag som rastlös pensionerad brevbärare.

Eller varför inte svida om hela Icabutiken till Dolkens Livs med Sture och Edvin? Chansen är nästintill omöjlig och inga ledtrådar, men fan vad kul det hade varit.

problemet är att man glömmer titta på varorna i reklamen när man ska lista ut vilken gubbe det blir

kanske robert från boxer har någon tvilling som kan ta över?
Citera
2021-01-27, 13:37
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:

Kul idé!

Att det blir något annorlunda tror jag också men vad det blir är nog inte ens klart inom ICA förrän på söndag, jag tror att man fortfarande utvärderar.

Men man kan bara hålla med om att detta är en av de mest framstående reklamkampanjerna någonsin.

Tumme upp!
Citera
2021-01-27, 13:41
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Kul idé!

Att det blir något annorlunda tror jag också men vad det blir är nog inte ens klart inom ICA förrän på söndag, jag tror att man fortfarande utvärderar.

Men man kan bara hålla med om att detta är en av de mest framstående reklamkampanjerna någonsin.

Tumme upp!

Att överhuvudtaget göra TV-reklam i form av en såpa var ett genidrag.
Citera
2021-01-27, 14:05
Medlem
TilleyHats avatar
När får vi veta vem det blir?
Citera
2021-01-27, 14:20
Medlem
Citat:

Man kan hoppas på Percy Nilegård.

Advertising by not asking any questions
Citera
2021-01-27, 14:35
Medlem
Alvids avatar
Lasse Kongo vore nåt
Citera
2021-01-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat