Citat:
Ursprungligen postat av
Jordgubbe
Tror inte på nån av de som Expressen försöker saluföra, "Enligt bettingsajterna finns det flera alternativ och högst upp på listan finns två komiker: Per Andersson och Annika Andersson. De här kan bli nya Ica-Stig Andra personer som finns på oddslistan är: Johan Ulveson, Rolf Lassgård, Henrik Dorsin, David Batra, Sissela Kyle, Peter Haber, Christian Bauer, Peter Dalle, Petra Mede". Flera av de där är jättekonstiga men tex Dalle vore bra fast jag tror inte han skulle ta det såvida han inte ser en utmaning i att göra det bättre.
Jag tvivlar kring alla dessa namn. De är skådisar och komiker som har ett starkt eget varumärke och klarar sig utmärkt på att bli förknippade med sig själva.
Nej, det blir någon vars egna varumärke inte är superstarkt just nu.
Björn K’s eget varumärke var ju inte superstarkt när han tog jobbet. Han syntes inte i alla möjliga sammanhang då. Så gott som alla i listan ovan, utom Christian B, ”syns överallt”, inte riktigt kanske men de är med på alla möjliga håll och kanter.
Mitt tips är att det blir någon som är rikskänd men som inte ligger på toppen just nu.
Och jag spekulerar lite i om det kan vara dags för en person som inte är etnisk svensk. Özz Nujen?