2026-03-12, 16:12
Medlem
bogerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ha, så kan de göra ett avsnitt när Dolph bultar upp kötttjuvar och andra WTs.

snarare när han smyger in på lagret med praktikanten som är klasskompis med hans dotter
Citera
2026-03-12, 18:49
Medlem
Jordgubbes avatar
Tror inte på nån av de som Expressen försöker saluföra, "Enligt bettingsajterna finns det flera alternativ och högst upp på listan finns två komiker: Per Andersson och Annika Andersson. De här kan bli nya Ica-Stig Andra personer som finns på oddslistan är: Johan Ulveson, Rolf Lassgård, Henrik Dorsin, David Batra, Sissela Kyle, Peter Haber, Christian Bauer, Peter Dalle, Petra Mede". Flera av de där är jättekonstiga men tex Dalle vore bra fast jag tror inte han skulle ta det såvida han inte ser en utmaning i att göra det bättre.
Citera
2026-03-12, 20:44
Medlem
ska väl helst vara någon lite avdankad skådis/kändis som har svårt att få några andra "bättre" uppdrag?
lite lagom känd och inte alltför dyr?

typ lasse kroner
Citera
2026-03-13, 05:34
Medlem
Seabeers avatar
Hur kan människor lägga sin röst på Janne A

Kan inte se charmen hos honom. Riktigt gnällröv.

Vi måste ha en ”ica-stig” som är rolig på riktigt
Citera
2026-03-13, 08:56
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Hur kan människor lägga sin röst på Janne A

Kan inte se charmen hos honom. Riktigt gnällröv.

Vi måste ha en ”ica-stig” som är rolig på riktigt
Varför inte Kjelle Bergkvist. Han vore en perfa Ica-Stig tycker jag
Citera
2026-03-13, 10:13
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Tror inte på nån av de som Expressen försöker saluföra, "Enligt bettingsajterna finns det flera alternativ och högst upp på listan finns två komiker: Per Andersson och Annika Andersson. De här kan bli nya Ica-Stig Andra personer som finns på oddslistan är: Johan Ulveson, Rolf Lassgård, Henrik Dorsin, David Batra, Sissela Kyle, Peter Haber, Christian Bauer, Peter Dalle, Petra Mede". Flera av de där är jättekonstiga men tex Dalle vore bra fast jag tror inte han skulle ta det såvida han inte ser en utmaning i att göra det bättre.

Jag tvivlar kring alla dessa namn. De är skådisar och komiker som har ett starkt eget varumärke och klarar sig utmärkt på att bli förknippade med sig själva.
Nej, det blir någon vars egna varumärke inte är superstarkt just nu.
Björn K’s eget varumärke var ju inte superstarkt när han tog jobbet. Han syntes inte i alla möjliga sammanhang då. Så gott som alla i listan ovan, utom Christian B, ”syns överallt”, inte riktigt kanske men de är med på alla möjliga håll och kanter.
Mitt tips är att det blir någon som är rikskänd men som inte ligger på toppen just nu.
Och jag spekulerar lite i om det kan vara dags för en person som inte är etnisk svensk. Özz Nujen?
Citera
2026-03-13, 12:13
Medlem
Jordgubbes avatar
Kan man inte bara betta på "antiklimax"
Citera
2026-03-13, 13:14
Medlem
ziggarillens avatar
Vore roligt om han som är mongolid blev nya chefen. Han har ju varit med så länge och borde vara kvalificerad vid det här laget. Riktigt snusförnuftig om man jämför med övriga arbetsgruppen.
Citera
2026-03-13, 13:43
Medlem
SodaFointains avatar
Är väl redan bestämt det är christian bauer
Citera
2026-03-13, 13:51
Medlem
-tomten-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Varför inte Kjelle Bergkvist. Han vore en perfa Ica-Stig tycker jag

Skulle det inte vara någon rolig...?
Men smaken är ju olika 😀
Citera
2026-03-13, 13:56
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tomten-
Skulle det inte vara någon rolig...?
Men smaken är ju olika 😀
Ja, tycker du inte att Kjelle är rolig. Tycker han har ganska skön humor, men du kanske vill ha någon som är mer pajjig, som halkar på bananskal, gapar och låter högt och mycket? Smaken är som sagt olika.
Citera
2026-03-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
ska väl helst vara någon lite avdankad skådis/kändis som har svårt att få några andra "bättre" uppdrag?
lite lagom känd och inte alltför dyr?

typ lasse kroner

Han får inte vara kvar på SVT med sitt Dobidoo i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in