2006-05-18, 22:23
Medlem
pastorns avatar
Delforumet muhammed-bilderna som skapades för att låta läsarna ventilera sina åsikter om (hör och häpna) muhammed-bilderna! Är inte så välbesökt som det en gång i tiden var, då jag fruktar arkivering av forumet inom en snar framtid så tycker jag det kan vara på sin plats att puffa för ersättaren. "Mellanöstern" Det finns så mycket där nere som via media berör oss här uppe. Finns det någon möjligthet att man kan föra djuplodande diskussioner om varför Iran ska ha rätt/ inte rätt att kärnkraftsteknologi. Det och en himla massa andra ämnen som rent geografiskt hör samman med arabstater i största alllmänhet?

För mig så skulle det kännas skönt att kunna gå på djupet i vissa frågor som cirkulerar i dagsmedia, Iran och kärnvapenteknologi är en dylik fråga. Iran & arabstater vs Israel är en helt annan fråga som jag känner att jag vill luska lite mer i. Israel vs araber är bara det en sådan fråga som kommer leva vidare i likhhet med knutbytråden.

Fungerar det inte så är det bara att arkivera delforumet, men som sagt. Det händer mycket där nere som tidningarna väljer att skriva om. Jag tror det kanske kan vara på sin plats om flashback erbjuder den geografiska delen "mellanöstern" en egen plats i sitt egna forum. (sen kan vi bitchfightas om vad som menas med mellanöstern i en egen separat tråd.)

M.V.H.
Pastorn
Citera
2006-05-18, 23:53
Moderator
tobess avatar
Du menar alltså att skapa ett helt nytt delforum endast för mellanösterndiskussioner?

Nu är jag iofs inte någon aktiv debattör inom de politiska avdelningarna här på Flashback, men varför skulle man inte kunna diskutera detta i Politik Utrikes?

Givetvis får man kanske mer inriktade diskussioner genom underforum tillägnade ett specifikt ämne, men och andra sidan har vi massvis med delforum på FB och tyngdpunkten borde i min mening snarare ligga i att minska antalet delforum snarare än att öka på dom.
Citera
2006-05-19, 09:10
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Du menar alltså att skapa ett helt nytt delforum endast för mellanösterndiskussioner?

Nu är jag iofs inte någon aktiv debattör inom de politiska avdelningarna här på Flashback, men varför skulle man inte kunna diskutera detta i Politik Utrikes?

Givetvis får man kanske mer inriktade diskussioner genom underforum tillägnade ett specifikt ämne, men och andra sidan har vi massvis med delforum på FB och tyngdpunkten borde i min mening snarare ligga i att minska antalet delforum snarare än att öka på dom.

Instämmer. Vi kan starta tillfälliga forum ifall en unik händelse inträffar (som inte får plats i en tråd). Men mellanösternkonflikten kan utan problem diskuteras i Politik Utrikes.

admin
Citera
2006-05-20, 22:20
Medlem
pastorns avatar
Citat:

Jo, något som ersätter temaforumet muhammedbilderna. Se det som en kul grej, månadens tema. En månad så belyser man muhammedbilderna en annan månad så spånar man ganska fritt om mellanöstern (som ett exempel)

Citat:

Mitt första inlägg bet inte så jag ändrar lite på retoriken, istället för att se det som ett nytt besvärande delforum som tar upp plats i forumlistan, se det som månadens tema. (antalet månader som temat existerar kan variera)

Citat:

Sant, framsidan är fruktansvärt seg i dagsläget.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Instämmer. Vi kan starta tillfälliga forum ifall en unik händelse inträffar (som inte får plats i en tråd). Men mellanösternkonflikten kan utan problem diskuteras i Politik Utrikes.

admin

Jag vill inte riktigt ge mig i denna fråga. Jag vill föra djuplodande diskussioner med andra som delar mina tankar. Tankar såsom "vad är det som pågår där nere egentligen" delforumet är som sagt en tillfällig skapelse som är tänkt att ersätta muhammedbilderna och erbjuda en plats att dyka ner i kulturen och tankarna i dessa stater som existerar där.

Muhammed-bilderna i sig var en bred plattform för att posta saker som berörde bilderna. Jag tror det kan vara på sin plats med en temporär men lika bred plattform som berör mellanöstern. Främst för att kunna peka på större riktlinjer som rör tänkandet hos människorna där nere. Det blir alltså en stor dos regional dagspolitik, en massa religion osv. Det allt i syfte att kunna "sätta fingret på regionen"

M.V.H.
pastorn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in