Citat:
Ursprungligen postat av
Chipapo
Hej jag mår piss förtillfället. Endast arg på mig själv för den situation man har satt sig i.
Jag vänder mig till fb för jag behöver hjälp och råd för att fixa till mig liv.
Har sedan flera år tillbaka varit grov spelberoende och samlat på mig massa skulder 550 tusen ungefär.
Tänker på det hela tiden och det känns bara jävligt hopplöst då jag känner att jag inte kan få ett normalt liv.
Alla mina skulder är flera år gamla. Har inte bott hemma i Sverige på flera år. Då jag fick jobb utomlands och tänkte starta om på nytt.
Men det blir inte bättre. Misstag gång på gång från min sida.
Nu får det vara nog och vill gärna börja om kommande år. Inställningen finns men samtidigt känner jag mig otroligt hopplös. Det går upp och ner varje dag. Så fort jag tänker på skulderna så känner jag bara av ångest och ånger.
När man inte spelar så känns vardagarna helt tomma och fantasilösa typ.
-Hur kan jag gå tillväga med skulderna?
-Någon som vet ifall det går att förhandla med inkassobolag? Betala tillbaka utan ränta?
- Om de exempel skulle gå med på att betala tillbaka ett 70% belopp?
-Hört om skuldsanering men inte så insatt i det.
Alla svar uppskattas!
Detdär suget som utgör ditt spelberoende är en kraft som du kan tämja och utnyttja!
Gör som inom karate, använd fiendens kraft så att den blir din egen!
Du kan träna dig att ställa om till att bli beroende av att spara och få en kick av att se saldot på ditt sparkonto växa varje månad eller se ditt skuldsaldo minska varje månad!
Det finns massor massor av småsparare med miljoner i förmögenhet som inte unnar sig något extra i livet utan nöjer sig med att se sin förmögenhet på kontot varje dag!
Se till att bli en av dem!
Det går att förhandla med inkassobolag, jag har själv gjort det och de är oftast öppna för förslag!