Citat:
Ursprungligen postat av
Proumbra
Det är indexfonder som gäller.
Vill man kombinera auag med en indexfond, absolut. "kan" betala av sig.
Men jag hade inte chansat.
Är det guld och silver du är ute efter till låg avgift är det ETF:er som gäller. De är ju oftast indexbaserade, därav de låga förvaltningsavgifterna. Men där får man ju betala courtage och växlingsavgifter också, eftersom de handlas som aktier. Så det kan ändå bli rätt dyrt om man behåller dem en kortare tid.
OT, men sällsynta jordartsmetaller kan vara en bra investering. Jag har haft väldigt fin utveckling på de ETF:er jag köpte förra året (>50 %). Kolla in VanEck och WisdomTree t.ex.