• 3
  • 4
2020-12-29, 01:49
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffeemug
Jag har handlat på Elgiganten, och jag vet att det går att lämna tillbaka varor, men det var inte det vår dispyt handlade om. Den handlade om vad man som konsument har rätt till vid köp i affären. Men jag förstår att du som svagbegåvad inte förstår skillnaden. Så vi behöver inte fortsätta.

Nu handlade detta om vad T. S frågade om.
T. S undrade om han kunde lämna tillbaka tv:en
Du skrev att har han köpt den i affären så kan han glömma att få lämna tillbaka den. Sen om du börjar dra upp annat får stå för dig.
Citera
2020-12-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Nu handlade detta om vad T. S frågade om.
T. S undrade om han kunde lämna tillbaka tv:en
Du skrev att har han köpt den i affären så kan han glömma att få lämna tillbaka den. Sen om du börjar dra upp annat får stå för dig.

Driver du med mig? Om inte, varför ljuger du?

Citat:
Har du köpt den i butik på plats så har du inte rätt till ett skit. Men många butiker kan vara snälla ändå och låta dig lämna tillbaka varan.

Att han inte har rätt till något är inte samma sak som att han kan glömma det.

exempel, Du får och kan skriva efterblivna inlägg på flashback. Men du har inte rätt till det.
Citera
2020-12-31, 10:58
Medlem
Vi gjorde just detta på Mediamarkt nyligen. Vi var inte nöjda med ljusstyrkan och svärtan. Packade ihop allt varsamt och fint så gott det gick och åkte tillbaka. Bytte till annat fabrikat.
Citera
2020-12-31, 11:05
Medlem
Har ångrat köp på Elgiganten.
Inte blir dom glada men fick
tillbaka pengarna utan problem.
Citera
2021-01-02, 14:03
Bannlyst
Elgiganten gillar att sälja beg prylar som har varit ute kunder.
Citera
2021-01-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Elgiganten gillar att sälja beg prylar som har varit ute kunder.

Gillar dom verkligen detta? Någon har lämnat tillbaka en vara och Elgiganten måste dra ned priset säg 20%. Marginalen är borta.
Citera
2021-01-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Gillar dom verkligen detta? Någon har lämnat tillbaka en vara och Elgiganten måste dra ned priset säg 20%. Marginalen är borta.

Inte alltid att de berättar åt dig att varan är begagnad....
Citera
2021-01-09, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva

Det inte så Elgiganten gör. Dom låtsa att varan ny och säljer en gång till. Sedan bruka elgiganten installera spionprogram i folks datorer, så datorn är inte som den är ifrån tillverkaren.
Citera
2021-01-13, 15:06
Medlem
Lämna tillbaka med motiveringen att du vill köpa en fetare dyrare efter nästa löning
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in