• 1
  • 2
2020-12-25, 23:43
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bierstube
Jag har jobbat 8 timmar, 5ggr i veckan hela tiden sen jag blev anställd. Så ja jag skulle väl jobba men det finns ju inte på papper eller liknande...

Någonstans måste det väll stå?
Du dyker väll inte bara upp?

En outtalad överenskommelse?
Citera
2020-12-25, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Någonstans måste det väll stå?
Du dyker väll inte bara upp?

En outtalad överenskommelse?
Vet inte hur det funkar, Jag kommer bara på måndagen också jobbar jag hela veckan.
Citera
2020-12-25, 23:58
Medlem
sverjevenns avatar
Prio no:1 måste nu vara att snarast lämna den s.k. "arbetsgivaren" man ska fn inte behöva finna sig i vad som helst bara för att man är ung/oerfaren.
Konstigt att sådant här ens får förekomma när vi har en landsfader från SvenskaArbetarPartiet Socialdemokraterna, borde kanske värna lite mer om sina trogna undersåtar..... LOL
Citera
2020-12-26, 00:02
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverjevenn
Prio no:1 måste nu vara att snarast lämna den s.k. "arbetsgivaren" man ska fn inte behöva finna sig i vad som helst bara för att man är ung/oerfaren.
Konstigt att sådant här ens får förekomma när vi har en landsfader från SvenskaArbetarPartiet Socialdemokraterna, borde kanske värna lite mer om sina trogna undersåtar..... LOL

Käbbel!
Citera
2020-12-26, 00:21
Medlem
glajarns avatar
Byt till ett riktigt jobb i stället.
Ni blir bara utnyttjade och folk hatar telefon försäljare. Finns väl inget värre en när dom ringer. Vill man ha något så skaffar man det själv. Behöver ingen som ringer och talar om för mig vad jag ev ska köpa.
Citera
2020-12-26, 00:21
Medlem
auruns avatar
Citat:
Jag har jobbat 8 timmar, 5ggr i veckan hela tiden sen jag blev anställd. Så ja jag skulle väl jobba men det finns ju inte på papper eller liknande...
Har du inget anställningsavtal?
Citera
2020-12-26, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Byt till ett riktigt jobb i stället.
Ni blir bara utnyttjade och folk hatar telefon försäljare. Finns väl inget värre en när dom ringer. Vill man ha något så skaffar man det själv. Behöver ingen som ringer och talar om för mig vad jag ev ska köpa.

Inte lätt att få jobb som 19-åring utan gymnasieutbilding och tidigare arbetslivserfarenhet samtidigt som en pandemi pågår.
Hade jag haft möjlighet till att skaffa ett annat jobb med bättre lön så hade jag redan bytt.
Citera
2020-12-26, 00:55
Medlem
Citat:
Inte lätt att få jobb som 19-åring utan gymnasieutbilding och tidigare arbetslivserfarenhet samtidigt som en pandemi pågår.
Hade jag haft möjlighet till att skaffa ett annat jobb med bättre lön så hade jag redan bytt.

Du kanske skulle gå gymnasiet så att dina chanser till bättre jobb ökar?
Citera
2020-12-26, 00:59
Medlem
Citat:
Tack för hjälp, ser i systemet att jag står som ”ej uppbokad” och inte ”sjuk” de dagar jag varit borta. Alltså kommer jag inte få någon sjuklön.

Det är jätteviktigt att du kollar om din arbetsgivare betalar sjuklön. Gör den inte det sp sjukanmäl dig till Försäkringskassan omgående. Annars riskerar du att missa sjukpenningen.
Citera
2020-12-26, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Du kanske skulle gå gymnasiet så att dina chanser till bättre jobb ökar?

Jag har redan gått gymnasiet, min utbildning är dock ofullständig eftersom jag behöver läsa upp 1 ämne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in