Citat:
Ursprungligen postat av
osmiumkaka
Det är ju tur att du vet exakt hur dåligt min släkting mådde psykiskt under tiden. Det handlar inte om en bortskämd fjunis, men du vet ju precis hur det ligger till. Från att ha varit någon jag faktiskt tyckte att man kunde lyssna på i underforumet sjönk du just nu till ingen alls i mina ögon.
Min släkting tog sitt straff utan att klaga eller slingra sig och utan bortförklaringar.
Nja, endel blir faktiskt väldigt besvikna/lurade det är synd. Det blir alltid svårt, individen bör inte komma undan av anledningen att flera andra oxå slutar när det blir tufft. Samtidigt är det svårt om TRM lurar folk, vilket ofta individer känner att de blivit(rätt eller fel).
Det är en svår fråga rent generellt, jag tycker inte man ska få sluta sin vpl. Samtidigt vill jag inte stå på skjutbanan med personer som inte mår bra. Din släkting kan vara en av få jag hade velat bli av med, då det inte är bra för någon det tar energi från befäl och hjälper inte individen att hållas mot sin vilja. Samtidigt har jag haft vpl som ryckt in och gråtit och ljugit om sin hälsa för att de missade en måltid.
Men bara för att det inte blir som man tänkt sig bör man inte sluta. Dock om man blivit avskild så är det oftast seriöst, läkare och nämnd. Då är det oftast ganska allvarliga saker bakom, kanske inte bara befattningsbyte?
Förstår du hur jag tänker? Bara för att det inte blev som man hoppats bör man inte få sluta sin vpl, samtidigt finns det alltid folk som inte klarar av omställningen och därför bör avslutas.