• 1
  • 2
2020-12-24, 21:54
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Jag känner mig djupt sårad efter att en släkting vid ett telefonsamtal på högtalare, ovetandes om att jag var närvarande på andra sidan luren, uttryckte misstro mot mig trots att släktingen innan dess frågade mig angående det den undrade över och jag svarade ärligt, öppet och helt sanningsenligt. Efter detta är jag helt övertygad om att personen som pratade med släktingen i telefon berättat för släktingen om att jag var närvarande, men trots detta har inte ens ett försök till en ursäkt kommit. Släktingen verkar dessutom undvika mig och kontaktar mig inte överhuvudtaget.

En person i min direkta omgivning som jag är nära med har även hånat mig, fördolt som "jag försöker hjälpa dig".

En tredje person, rättare sagt ett halvsyskon som jag stått nära, skämde ut mig inför andra och beter sig i största allmänhet som ett narcissistiskt arsle.

Jag orkar seriöst inte mer. Dessa människor har ett ego med omfång större än månens, och jag förväntar mig inte att det kommer en ursäkt, någonsin. Min strategi hittills har varit att inte kommunicera med dem, men de vet att jag finns tillgänglig, så egentligen kan de kontakta mig och be om ursäkt närsomhelst. Ingen har gjort det.

Behövde bara skriva av mig. Börjar för var dag känna mig desto mer ensam, och att det inte är någon som bryr sig. Åt helvete med skiten, jag klarar mig själv.
Har du råd så handla en present till dom eller fråga om dom vill gå ut och äta nåt med dig. Lita på mig det kan få den mest hårdhudade människan att bli glad. Är det på riktigt narcasism dock kommer det ej att gå utan medicin tyvärr.
Citera
2020-12-24, 22:10
Medlem
Citat:
Jag känner mig djupt sårad efter att en släkting vid ett telefonsamtal på högtalare, ovetandes om att jag var närvarande på andra sidan luren, uttryckte misstro mot mig trots att släktingen innan dess frågade mig angående det den undrade över och jag svarade ärligt, öppet och helt sanningsenligt. Efter detta är jag helt övertygad om att personen som pratade med släktingen i telefon berättat för släktingen om att jag var närvarande, men trots detta har inte ens ett försök till en ursäkt kommit. Släktingen verkar dessutom undvika mig och kontaktar mig inte överhuvudtaget.

En person i min direkta omgivning som jag är nära med har även hånat mig, fördolt som "jag försöker hjälpa dig".

En tredje person, rättare sagt ett halvsyskon som jag stått nära, skämde ut mig inför andra och beter sig i största allmänhet som ett narcissistiskt arsle.

Jag orkar seriöst inte mer. Dessa människor har ett ego med omfång större än månens, och jag förväntar mig inte att det kommer en ursäkt, någonsin. Min strategi hittills har varit att inte kommunicera med dem, men de vet att jag finns tillgänglig, så egentligen kan de kontakta mig och be om ursäkt närsomhelst. Ingen har gjort det.

Behövde bara skriva av mig. Börjar för var dag känna mig desto mer ensam, och att det inte är någon som bryr sig. Åt helvete med skiten, jag klarar mig själv.
Om du misstänker att dina släktingar har narcissistiska eller psykopatiska drag bör man som du säger ha försökt göra, gå NO CONTACT!
Dessa personer ber aldrig om ursäkt för någonting!
De har en grandios självbild och anser sig berättigade att uppföra sig hur som helst utan att ta hänsyn till något eller någon annan än sig själva!
Lyssna gärna på Sam Vaknin på yt..

Och du kan klara dig själv på sikt men tror du behöver professionell hjälp just nu!
Senast redigerad av rantaplan 2020-12-24 kl. 22:16.
Citera
2020-12-25, 01:22
Medlem
Kan inte säga att jag hänger med helt vem som sa vad, men det finns flera insikter i detta

- Människor tenderar att "prata skit" och överdriva för att få positiv respons när tror att den som pratas skit om inte hör. Dvs det som sägs betyder inte så mycket egentligen. Lärdomen är att själv försöka att inte göra likadant, aldrig prata skit om folk. Är så lätt att den som pratas skit om hör, får veta via annan, SMS skickas fel osv.

- Om du skulle välja att skapa konflikt så kan du råka ut för att även de som egentligen håller med dig ställer sig på din motparts sida. Då inte för att du har fel utan för att de ställer sig på den sida som skapar minst problem för dem själva.

- Är själv en "väntare", väntar på en ursäkt från de som behandlat mig illa. Problemet är att den som utsatt mig glömt, förträngt eller helt enkelt tycker den inte gjort något fel. Jag ägnar energi åt att vänta på något som aldrig kommer att hända.

- Släktingar har band som "bara finns" men det betyder inte att du behöver låta dig utsättas. Du kan välja att inte träffa dem, inte svara när de ringer. Men om smart så gör det inte demonstrativt utan om konfronteras så säg "det har varit rörigt sista tiden", "oj, jag glömde ringa upp, körde bil just då" eller liknande.

Att låta bli att skapa konflikt betyder inte att du "förlorat". I vissa fall är det den strategi du mår bäst av. Är makt, den makt ingen kan ta ifrån dig.
Citera
2020-12-25, 07:11
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Jag känner mig djupt sårad efter att en släkting vid ett telefonsamtal på högtalare, ovetandes om att jag var närvarande på andra sidan luren, uttryckte misstro mot mig trots att släktingen innan dess frågade mig angående det den undrade över och jag svarade ärligt, öppet och helt sanningsenligt.

I ljuset av TS övriga forumtrådar är min gissning att det ligger något i kritiken

-
Citera
2020-12-25, 07:43
Medlem
Alla har sina dåliga sidor och inom familjen saknas ofta spärrar att inte visa dem. Man beter sig väldigt ärligt och det är bra och dåligt. Någonstans så är det ju inom familjen man kan yppa sånt för de ska stå ut med en ändå samtidigt dom man kan bli sårad. Du har ju ett ansvar att säga att du blir sårad eller säga ifrån med glimten i ögat. Tungan är lömsk. Vi alls säger dumma saker så man ska inte ta så allvarligt på det. Du mår bäst av att förlåta. Livet blir enklast så. Det är familj så acceptera det och gå vidare. Eller ta upp det med avsikt att du vill lösa det. Du kommer att ångra dig om du tar avstånd. Vi behöver familjen och familjen är till för att ta hand om varandra. De kanske behöver dig? Du kan föregå med gott exempel. Generellt livsråd: ta inte saker så allvarligt
Citera
2020-12-25, 11:52
Medlem
Demokraturdns avatar
Om man har svårt för människor som aldrig ber om ursäkt eller erkänner ett misstag har man ofta valet att undvika dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in