2020-12-22, 23:39
Medlem
Majsargotts avatar
Hej!
Jag visste inte vad jag skulle skriva i rubriken.
Söker efter ett mord under tidigt 90-tal. En kille som gick på Schillerska Gymnasiet i Göteborg blev mördad i närheten.
Finns det en tråd om detta?
Citera
2020-12-23, 05:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Hej!
Söker efter ett mord under tidigt 90-tal. En kille som gick på Schillerska Gymnasiet i Göteborg blev mördad i närheten.

Du borde skrivit något mer förtydligande i rubriken.

Gäller även din fråga i sig. Var är i närheten? Gatunamn brukar framgå i artiklar och trådar så det är en fördel att ange det för att det ska gå att söka på. Eller område.

Namn på killen är nästa exempel. Brukar också framgå.

Mer specificerat årtal?
Citera
2020-12-23, 22:24
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Hej!
Är det möjligtvis mordet på Peter Malmqvist 1993 du menar. Jag skrev lite om det i ett inlägg för många år sedan. (FB) Skvaller om kriminella 80/90-tals kändisar i Göteborg
Han var 19 år och blev ihjälsparkad i Landala. Ingen aning om han gick på Schillerska dock.
Citera
2020-12-24, 00:57
Medlem
Majsargotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Är det möjligtvis mordet på Peter Malmqvist 1993 du menar. Jag skrev lite om det i ett inlägg för många år sedan. (FB) Skvaller om kriminella 80/90-tals kändisar i Göteborg
Han var 19 år och blev ihjälsparkad i Landala. Ingen aning om han gick på Schillerska dock.

Det kan det nog vara, tack!
En nära släkting till mig gick på Schillerska under åren 90-93 och hon berättade att längst bak i skolkatalogen hade de en bild på honom som en slags minnessida.
Själv var jag knappt påtänkt under den tiden, men gick många år senare själv på Schillerska gymnasiet. Därav intresset och att jag har tänkt på det ibland.

Eftersom att det var såpass längesedan så tror jag inte att min släkting har så mycket minnen. Minns bara att hon visade skolkatalogen år senare, då hon hittade katalogen under en flyttning eller liknande.

Tack för länken!
Citera
2020-12-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo

Ena GM, ’Dala’, är död sedan ett par år.
Citera
2020-12-24, 23:50
Medlem
Majsargotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Ena GM, ’Dala’, är död sedan ett par år.

Vad hände med GM?
Citera
2020-12-25, 11:29
Medlem
Citat:
Vad hände med GM?

Jag skulle gissa på överdos.

GM2 synes bo i Limmared.
Citera
2020-12-25, 15:59
Moderator
blomvattnares avatar
Ändrad rubrik: "Gammalt mord" -► "Mordet på Peter Malmqvist, Göteborg, 11 september 1993".

/Mod
Citera
2021-01-01, 20:33
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Det kan det nog vara, tack!
En nära släkting till mig gick på Schillerska under åren 90-93 och hon berättade att längst bak i skolkatalogen hade de en bild på honom som en slags minnessida.
Själv var jag knappt påtänkt under den tiden, men gick många år senare själv på Schillerska gymnasiet. Därav intresset och att jag har tänkt på det ibland.

Eftersom att det var såpass längesedan så tror jag inte att min släkting har så mycket minnen. Minns bara att hon visade skolkatalogen år senare, då hon hittade katalogen under en flyttning eller liknande.

Tack för länken!
Fast mordet skedde i september 1993 så om din släkting slutade på Schillerska i juni 1993 så kan det inte ha varit en minnessida i skolkatalogen som gällde Peter.
Citera
2021-01-03, 11:54
Medlem
Majsargotts avatar
Där sa du något.. :-/ Jag ska höra mig för igen, men jag är rätt säker på att hon gick ut i juni -93

Tidsmässigt och åldersmässigt så stämmer allting in, och vad jag vet så skedde väl inte två "likadana" mord under en så kort tidsintervall? Isåfall måste det ju ha blivit extremt uppmärksammat till skillnad från idag, då det händer varenda dag numera.
Citera
2021-02-02, 18:38
Medlem
StigHails avatar
Hände på Hantverkargatan i Landala och som någon skrivit så var ”Dala” den ena GM, tror dock inte det var han som la av den dödande sparken, jag kan minnas fel men har för mig att den första sparken tog så klockrent att han dog innan han dunsa i marken.
Citera
2021-02-03, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Hände på Hantverkargatan i Landala och som någon skrivit så var ”Dala” den ena GM, tror dock inte det var han som la av den dödande sparken, jag kan minnas fel men har för mig att den första sparken tog så klockrent att han dog innan han dunsa i marken.

Kenneth A var väl rätt avancerad i kampsport? Dala mer av en liten fetknopp på steroider (tänk fotbollssupporter, kortväxt, från brittisk fattig bruksort).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in