2020-12-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiddolol
Alla områden i Vaxholm är bra, Resarö, Vaxön, Rindö osv.

Ett annat område som ligger mellan Täby, Österåker och Vaxholm är Svinninge. Jag tror det tillhör Österåker kommun men ligger väldigt bra till.
Där kan du hitta mycket för pengarna och är ett väldigt lugnt område.

Ligger Ca 10 min från Arninge Täby, 10 min från Vaxholm och 10 min från Åkersberga centrum. "bilfärd"

Alright, ska börja kika på Vaxholm! Tack för tipset, hade helt räknat bort de då de kändes som att de var minimum 10 mille.

Svinninge säger du 🤔 intressant. Österåker har jag kikat på men räknat bort i fördel för Vallentuna, är det ett misstag?
Citera
2020-12-22, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Vilka problem finns i Gustavsberg? Gurra är väl förvisso tråkigt och centrum är riktigt dött, men villaområdena är väl snarare folktomma/fyllda med pensionärer än problematiska?

Gustavsberg hamn är tokmysigt, har varit där två gånger när jag rekat mörtnäs/ingarö med bilen. Inte hängt så mycket i centrumet dock.
Citera
2020-12-22, 14:53
Medlem
kiddolols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruotsalainen
Alright, ska börja kika på Vaxholm! Tack för tipset, hade helt räknat bort de då de kändes som att de var minimum 10 mille.

Svinninge säger du 🤔 intressant. Österåker har jag kikat på men räknat bort i fördel för Vallentuna, är det ett misstag?

Ja, gör det. Jag tror du kan hitta en hyffad villa under 10 här i Vaxholm.
Men hade jag varit dig hade jag kikat på Svinninge.
Ett område som växer så det knakar. Där får du som sagt mycket för pengarna och marknadsvärdet på din villa kommer bara öka och öka.
Det är ett område jag hade satt klorna i om jag vore i sina skor.

Edit: Det jag menade med marknadsvärdet, är att husen i Svinninge går det upp sjukt fort.
En bekant till mig köpte ett hus där 2015 för 4 miljoner och är idag värderat till 7-8. Alltså nästan 1 mille per år.
Senast redigerad av kiddolol 2020-12-22 kl. 15:00.
Citera
2020-12-22, 14:54
Medlem
Österskär (Österåkers kommun).
Låg skatt, bra kommunikationer (Roslagsbanan).
Citera
2020-12-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ja, gör det. Jag tror du kan hitta hyffad villa under 10 här i Vaxholm.
Men hade jag varit dig hade jag kikat på Svinninge. Ett område som växer så det knakar. Där får du som sagt mycket för pengarna och marknadsvärdet på din villa kommer bara öka och öka. Det är ett område jag hade satt klorna i om jag vore i sina skor.

Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Österskär (Österåkers kommun).
Låg skatt, bra kommunikationer (Roslagsbanan).

Alright boys! Ni har övertygad mig att lägga in Österåkers kommun i listan igen. Roslagsbanan brukar ju vara en bra stämpel på trygga kommuner har jag fått känslan av.

Är ju egentligen bara Täby och Nacka kommun jag blir ägd av när det gäller budgeten, men det är väl därför man suktar mest efter dom
Citera
2020-12-22, 15:03
Medlem
kiddolols avatar
Citat:
Alright boys! Ni har övertygad mig att lägga in Österåkers kommun i listan igen. Roslagsbanan brukar ju vara en bra stämpel på trygga kommuner har jag fått känslan av.

Är ju egentligen bara Täby och Nacka kommun jag blir ägd av när det gäller budgeten, men det är väl därför man suktar mest efter dom

Täby och Nacka kommun är bra områden, men är du smart så letar du efter guldkornen nära dessa kommuner. Då tjänar/sparar du en hacka på köpet också
Det tar dig ca 10 min med bil från Svinninge till Täby centrum.

Edit: Likaså om du skulle åka från Täby kyrkby till Täby centrum.
Täby kyrkby är från Vallentuna hållet och Svinninge från Vaxholms hållet.
Senast redigerad av kiddolol 2020-12-22 kl. 15:15.
Citera
2020-12-22, 15:15
Medlem
Citat:
Täby och Nacka kommun är bra områden, men är du smart så letar du efter guldkornen nära dessa kommuner. Då tjänar du en hacka på köpet också
Det tar dig ca 10 min med bil från Svinninge till Täby centrum.

När jag kikar så har ju Svinninge gått upp i pris något enormt som du säger. Undrar nästan om jag skulle vara på bollen för sent där. Är ju Täby-priser där när jag kollar Booli.
Citera
2020-12-22, 15:18
Medlem
kiddolols avatar
Citat:
När jag kikar så har ju Svinninge gått upp i pris något enormt som du säger. Undrar nästan om jag skulle vara på bollen för sent där. Är ju Täby-priser där när jag kollar Booli.
Det kan tyvärr vara så som du säger, att det är något sent. Folk som har köpt där för några år sen har gjort riktiga kap. Ha utkick iallafall på det området för där kan det dyka upp små guldkorn.
Ska glida nu men god jul på dig och jag hoppas att du hittar det du söker!
Citera
2020-12-22, 15:21
Medlem
Citat:
Det kan tyvärr vara så som du säger, att det är något sent. Folk som har köpt där för några år sen har gjort riktiga kap. Ha utkick iallafall på det området för där kan det dyka upp små guldkorn.
Ska glida nu men god jul på dig och jag hoppas att du hittar det du söker!

Stort tack för tipsen! Har lagt på flera områden i mitt sökande tack var dig 👏 Simma lugnt mannen och god jul!
Citera
2020-12-22, 15:50
Medlem
Greenhouse-Defects avatar
Citat:
Värmdö är utan tvekan en toppkandidat, framförallt Ingarö men är lite svårt att hitta rätt villa som har kommunalt VA samt fiber draget. Har du några erfarenheter av Mörtnäs/Strömma/Kopparmora/Skeppdalsström/osv? Är ju en rejäl mix av billiga små hus och riktigt lyxiga villor. Är det verkligen bättre än Täby är min främsta tanke 🤔

God jul på dig med!
Inte specifikt de områdena men ju längre ut man kommer desto lugnare är det, även om skillnaden efter Gustavsberg inte är särskilt stor. Jag är mer hemma i Nacka. Själv uppskattar jag Ingarö bättre än Värmdö.

Jag anser att Värmdö är bättre än Täby då jag inte stör mig på de begränsade pendlingsmöjligheterna och uppskattar lugnet mer. Har dock dålig koll på Täby men det verkar stökigare. Dessutom är det närmare till skärgården och båtliv om det är något ni värdesätter.
Citera
2020-12-22, 15:56
Medlem
Greenhouse-Defects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Vilka problem finns i Gustavsberg? Gurra är väl förvisso tråkigt och centrum är riktigt dött, men villaområdena är väl snarare folktomma/fyllda med pensionärer än problematiska?
Jag tänker just på det gamla centrumet, åtminstone kvällstid så finns där en del stökigheter. Mellan centrum och Mölnvik finns ju även lägenhetsområdet med blandat klientel.

I jämförelse med övriga Stockholm så är det ju å andra sidan lugnt och tryggt.
Citera
2020-12-22, 15:58
Medlem
Kolla in Bromma. 140m2 kan bli lite svårt för 8 miljoner om du vill bo precis i närheten av tolvan. Men det finns absolut villor i den prisklassen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in