Citat:
Ursprungligen postat av
YuriOrlov
Säkert bra områden. Dom är ju ganska stora och det finns ju bra och mindre bra områden i dom du nämner.
Du vill hålla dig till norrort? Tycker Tyresö och Vendelsö är fint och man får fortfarande mer för pengarna.
Jag har bott i söderort hela mitt liv; Östra Skogås (numera kallat Drevviksstrand), Trångsund och just nu Stuvsta. Håller med om att Tyresö och Vendelsö är fint men har tröttnat på den delen av länet i ärlighetens namn xD Plus att de är mycket pack i och runt om Huddinge kommun. För min del får hela budgeten gärna spräckas så länge området är bra ändå så de är inte jätteviktigt att det är billigare där.
Av dom jag listade så är ju bara 2 av 5 norrort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Om du kan tänka dig att bo en timme från city så kan du få fina hus i lugna områden i både Västerås, Enköping, Uppsala och Strängnäs. Tåg går från alla dessa orter direkt till centralen på under en timme.
Patrask finns i alla städer nu för tiden men med bättre och sämre områden.
- Täby - Har varit en del skit med våldtäkter där senaste tiden.
- Värmdö - Vet inte så mycket om.
- Nacka - Vet inte så mycket om.
- Ekerö - Kommer ut en del skit där och har väl också något HVB-hem i krokarna som ställer till det.
- Vallentuna - Hästar och nu senaste veckan Sveriges största drogtillslag.
Har kollat mycket på Nykvarn, Mariefred, Trosa och Knivsta som jag tycker är mycket bättre än de större stadsdelarna. Hade helst fått "lugnet" närmre stan dock om det går.
Har läst om det som händer i Täby, det jag undrar är om det är systematiska problem. Jag är fullt medveten att ingen kommun är förskonad längre, handlar mer om risk management nu för tiden.