2020-12-20, 01:11
Medlem
De flesta är rätt trötta på direktreklamen, personligen har jag haft "Ingen reklam, tack"-skylt de senaste 15 åren. Och jag noterar att i flera trapphus så är det ytterst få som inte har en skylt som undanber reklamen.

Någonstans måste det finnas en kritisk massa av antal mottagare man hinner dela ut till per timme för att det ska vara lönsamt. Och ju fler som avsäger sig reklamen desto färre kan reklamutdelarna dela ut till på en given tidsperiod.

Och hur kan attityden se ut generationsvis? Om yngre avsäger sig reklam i större och större utsträckning så är direktreklamen att betrakta som dödsdömd.
Citera
2020-12-20, 03:50
Medlem
moshans avatar
Jag har inte märkt av nån reklam på flera år nu. Miljön är ju på tapeten nu också och en massa papper som bara slängs direkt är ju ganska slöseri med resurser.
Citera
2020-12-20, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
De flesta är rätt trötta på direktreklamen, personligen har jag haft "Ingen reklam, tack"-skylt de senaste 15 åren. Och jag noterar att i flera trapphus så är det ytterst få som inte har en skylt som undanber reklamen.

Någonstans måste det finnas en kritisk massa av antal mottagare man hinner dela ut till per timme för att det ska vara lönsamt. Och ju fler som avsäger sig reklamen desto färre kan reklamutdelarna dela ut till på en given tidsperiod.

Och hur kan attityden se ut generationsvis? Om yngre avsäger sig reklam i större och större utsträckning så är direktreklamen att betrakta som dödsdömd.
Men man får en del skit i lådan fortfarande.
Citera
2020-12-20, 08:45
Medlem
Citat:

De har kringgått detta med de så kallade gratistidningarna som är inget annat än dold reklam. Mitt råd till dig är att också lägga till "inga gratistidningar".
Citera
2020-12-20, 10:34
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Allt blir väl mer och mer digitalt...
Citera
2020-12-20, 10:45
Medlem
Citat:

I lägenhetshus är det nog ofta som du beskriver, men jag som bor i hus lite i utkanten av utkanten kan säga att ingen här har några Ingen Reklam på sina brevlådor.

Reklambladen och gratistidningar är utmärkta att elda med
Citera
2020-12-20, 14:12
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
De har kringgått detta med de så kallade gratistidningarna som är inget annat än dold reklam. Mitt råd till dig är att också lägga till "inga gratistidningar".

Jag har för mig att du inte kan tacka ner till tidningarna, för att de anses vara "samhällskritisk".
Citera
2020-12-20, 20:45
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwinkleSmash
Jag har för mig att du inte kan tacka ner till tidningarna, för att de anses vara "samhällskritisk".

Gratistidningarna går bra att tacka nej till, eftersom de inte räknas som samhällsinformation. Samhällskritisk är någonting helt annat.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Samh%C3%A4llsinformation
Citera
2020-12-20, 20:51
Medlem
Direktreklam har fortfarande en intressant plats i marknadsföring.
Den är till och med förvånansvärt effektiv i en tid när man blir dränkt av digitala förslag
Citera
2021-01-12, 17:38
Medlem
Sqeptisks avatar
Såg dom hade satt direktreklamlappar på gatuparkerade bilar för någon vecka sedan. Ett par timmar senare var gatan nerskräpad med de kastade reklambladen
Undrar om inte sådan "reklam" snarare är kontraproduktiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in